Metamod

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-10 19:48

hamsteg

Species 5618

Topicstarter
Een domme vraag misschien, misschien ook niet ;)

Er loopt ergens zo'n Metamod-je mee. Geinig beestje alleen ... hoe weet ik hoe ik mijn mod gedrag moet veranderen (of misschien een ander)? Kan ik ergens zien welke moderaties mij deze negatieve punten geven? Ik modereeer ongeveer een 50 berichten per dag en heb een dag later geen idee waarom mijn penalty naar boven of naar beneden is gegaan.

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Als je een troll-beoordeling geeft, dan gaat de metabot kijken. Is de uiteindelijke score positief, dan is je trollbeoordeling onterecht en andersom. Indien nieuwe users gelijk overal trollsmijten, worden de modrechten ontnomen. In jouw geval neemt de deler (mismoderaties/totaalmoderaties) steeds verder af en telt niet meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Topicstarter
Dit is een geautomatiseerd proces waar niet van geleerd kan worden. Ik kan niet zien welke berichten "overruled worden". Of anders gezegd, je hebt niet eens een verdedigingsmogelijkheid. Via het Forum kun je wel klagen als er een Troll beoordeling is, de beoordelaar kan dit echter niet beargumenteren.

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het op zich wel met je eens hamsteg... Maar is het in de praktijk ook echt een probleem?

Ik trek me weinig van die metabot aan, en desondanks sta ik altijd ergens rond de 0.1 Nooit ook maar in de buurt van de gevaren zone geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

hamsteg schreef op maandag 23 april 2007 @ 13:25:
Dit is een geautomatiseerd proces waar niet van geleerd kan worden. Ik kan niet zien welke berichten "overruled worden". Of anders gezegd, je hebt niet eens een verdedigingsmogelijkheid.
Dat hoeft ook niet. Als jij iets een troll vindt, en anderen niet; betekent dat niet automatisch dat je fout zit. Je bent het echter niet eens met de anderen. Guess what, in de hele wereld zijn allerlei ontzettend intelligente en goed opgeleide mensen het over vrijwel alle mogelijke onderwerpen het niet met elkaar eens :P

Pas als jij écht heel vaak trolls uitdeelt bij reacties die door de rest allemaal hoog worden gewaardeerd zou je je eens moeten afvragen of je modt zoals modden ooit bedoeld is. Tot die tijd heeft een troll waar iemand anders het niet direct mee eens is geen invloed op jouw mogelijkheden en hoef je die ook niet te verdedigen.

Wellicht is de term 'penalty-ratio' niet zo handig gekozen, omdat het vrij negatief klinkt, ook al is het getalletje maar laag. Lees het dan gewoon als iets als 'troll-deviatie' ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederik77
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 13:35
helemaal met eamelink eens:

het is geen doel om je penalty zo laag mogelijk te krijgen. Als dat wel zo was, en je kon zien waardoor je penalty kreeg, dan zou je misschien stoppen om die trolls uit te delen. Terwijl het wel jouw mening is dat het een troll is.

Als mensen om hun mod gaan klagen op het forum, dan kun je je daar ook verdedigen... (als je het forum bijhoudt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Topicstarter
diederik77 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 18:23:Als mensen om hun mod gaan klagen op het forum, dan kun je je daar ook verdedigen... (als je het forum bijhoudt).
Daar zijn we bij de kern ... ik hou geen lijst bij van trolls die ik uitgeef. Erger nog pasgeleden zag ik een posting in het moderator forum waarvan ik denk dat ik daar de veroorzaker van was ... ik kan het alleen niet zeker weten.

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

In de kern in de metamod iets dat alleen voor beginners relevant is. Na verloop van tijd is de waarde te weinig beweegbaar om er last van te krijgen. Ik zou er zelf geen aandacht aan besteden, mits de score niet keihard oploopt.
Pagina: 1