Voor mijn opdrachtgever ben ik (nog steeds) bezig met het ontwerpen van een e-book-systeem. Wat moet dit e-book kunnen?
Wat vinden jullie van het idee om het e-book in Flash weer te geven? Mijn intuitie zegt dat je zoiets (veel) beter in HTML kunt maken. Wat zijn de argumenten?
Wat ik al heb bedacht:
- flexibele opbouw boeken; hiermee bedoel ik dat de paragrafen in meerdere hoofdstukken voor kunnen komen + dat nieuwe boeken eenvoudig kunnen worden samengesteld door een selectie te maken van de aanwezige paragrafen. Bijv. boek 1 bevat paragraaf 1, 2, 3, 4; boek 2 bevat paragraaf 1, 2, 5, 6; etc.
- beheerders moeten gemakkelijk de inhoud van de boeken kunnen aanpassen
- de tekst in de paragrafen bevatten vaktermen; deze vaktermen + een korte toelichting staan in een glossary; het systeem moet de vaktermen automatisch van links voorzien naar de glossary
- gebruikers moeten stukken tekst kunnen markeren, verbergen, van opmerkingen voorzien en kunnen bookmarken; deze gegevens moeten worden opgeslagen in een database.
Wat vinden jullie van het idee om het e-book in Flash weer te geven? Mijn intuitie zegt dat je zoiets (veel) beter in HTML kunt maken. Wat zijn de argumenten?
Wat ik al heb bedacht:
- HTML is fluide;
- HTML biedt standaard gui controls;
- HTML is gemakkelijk toegankelijk te maken voor mensen met (visuele) handicaps;
- HTML - zijnde een soort XML - is erg portable;