E-book in Flash?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10 13:03
Voor mijn opdrachtgever ben ik (nog steeds) bezig met het ontwerpen van een e-book-systeem. Wat moet dit e-book kunnen?
  • flexibele opbouw boeken; hiermee bedoel ik dat de paragrafen in meerdere hoofdstukken voor kunnen komen + dat nieuwe boeken eenvoudig kunnen worden samengesteld door een selectie te maken van de aanwezige paragrafen. Bijv. boek 1 bevat paragraaf 1, 2, 3, 4; boek 2 bevat paragraaf 1, 2, 5, 6; etc.
  • beheerders moeten gemakkelijk de inhoud van de boeken kunnen aanpassen
  • de tekst in de paragrafen bevatten vaktermen; deze vaktermen + een korte toelichting staan in een glossary; het systeem moet de vaktermen automatisch van links voorzien naar de glossary
  • gebruikers moeten stukken tekst kunnen markeren, verbergen, van opmerkingen voorzien en kunnen bookmarken; deze gegevens moeten worden opgeslagen in een database.
Het systeem zal moet draaien op een website, en zal dus bestaan uit een database + serverside taal + client side taal.

Wat vinden jullie van het idee om het e-book in Flash weer te geven? Mijn intuitie zegt dat je zoiets (veel) beter in HTML kunt maken. Wat zijn de argumenten?

Wat ik al heb bedacht:
  • HTML is fluide;
  • HTML biedt standaard gui controls;
  • HTML is gemakkelijk toegankelijk te maken voor mensen met (visuele) handicaps;
  • HTML - zijnde een soort XML - is erg portable;

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je oude topic lijkt me prima geschikt om ook deze discussie in te voeren. :)

Ontwerp e-book-systeem

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.