Ferrari laptop verkocht, toe aan een nieuwe ...

Pagina: 1
Acties:

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-01 11:26
Hallo Tweakers,

Ik heb verleden week mijn Ferrari laptop verkocht en ben toe aan iets nieuws. Een vriend van mij kwam zijn Macbook Pro laten zien en ik was erg onder de indruk. Vooral vanwege het feit dat we in de tuin zaten en het scherm gewoon nog perfect leesbaar was.
Bij mijn laptop was het niet te doen om er mee in de tuin te zitten.

De Macbook pro vind ik dus zeer intressant, alleen de prijs vind ik wel erg hoog.

Wat raden jullie aan. Ik wil er zo'n 2000,- euro aan uitgeven en zou graag willen dat de laptop buiten net zo goed presteert, dat er een HDMI aansluiting op zit om zo de laptop ook te kunnen gebruiken als HTPC en hij moet grafisch goed mee kunnen komen voor het bewerken van foto's en het spelen van games.

Kan dit? Is er een op Windows gebaseerde laptop die dit levert of kom je dan toch uit bij de Macbook Pro?

Alvast bedankt voor de suggesties.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:30

ThunderNet

Flits!

Vergeet niet dat je spellen waarschijnlijk niet werken onder OS X ;)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

op http://www.xxodd.nl/ staan ook goede laptops voor mooie prijsjes.
misschien zit er wat voor je bij

Verwijderd

zepto is niet de enigste met 8600 versie bijna alle fabrikanten presenteren hun laptops in de aankomende tijd met de 8600 serie.

www.alienware.co.uk erg leuk

• siemed
Dat de spellen niet werken op OS X had ik begrepen. Ik dacht alleen dat je heel makkelijk ook Windows er bij kon installeren, omdat het nu op Intel gebaseerd is.
Heeft iemand ervering met laptops die buiten ook gewoon goed zichtbaar zijn?

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-01 08:05
Je kan gewoon een MacBook kopen en dan windows bootcamp gebruiken. Dan heb je gewoon een dual boot systeem. Zelf heb ik hier geen ervaring mee, maar schijnt zeer soepel te werken.

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hou er rekening mee dat Mac toetsenborden een lichtjes andere lay-out hebben (vooral wet betreft speciale tekens) dan pc toetsenborden. Misschien niet zo'n probleem als je US QWERTY gebruikt als toetsenbord (ik heb daar geen ervaring mee, dus ik ken de verschillen daar niet zo goed), maar met een Belgisch toetsenbord vind ik die verschilllen superirritant eigenlijk, en dat is voor mij voldoende reden om nooit een Macbook te kopen. Als je overweegt om een Mac te kopen, zou ik je aanraden om eens een uurtje of twee te proberen werken op de Mac van iemand die je kent, da's het beste om er goed over te oordelen.

Verwijderd

http://store.apple.com/Ap...=26BBDC17&nclm=MacBookPro

als je een flinke macbook pro wilt met 17inch betaal je er +2700 euro voor.

voor zo kleine 15inch met goedkoopste hardware en dat voor 2000+ is het echt weggegooid geld

me vriendins vader gebruikt voor zijn vormgevings bureau de hele apple serie en voor presentaties zijn macbook pro

maar als ik jou was zou ik eens dure collectie van dell bekijken of alienware, BTO(asus), HP(business) serie..

apple is leuk ik vind ze zelf ook prachtig maar het is eigenlijk gemaakt voor catorgorie mensen (zoals vormgevers etc)

• siemed
freggy schreef op maandag 23 april 2007 @ 12:38:
Hou er rekening mee dat Mac toetsenborden een lichtjes andere lay-out hebben (vooral wet betreft speciale tekens) dan pc toetsenborden. Misschien niet zo'n probleem als je US QWERTY gebruikt als toetsenbord (ik heb daar geen ervaring mee, dus ik ken de verschillen daar niet zo goed), maar met een Belgisch toetsenbord vind ik die verschilllen superirritant eigenlijk, en dat is voor mij voldoende reden om nooit een Macbook te kopen. Als je overweegt om een Mac te kopen, zou ik je aanraden om eens een uurtje of twee te proberen werken op de Mac van iemand die je kent, da's het beste om er goed over te oordelen.
Ik heb inderdaad wel eens met een Belgisch toetsenbord moeten werken. Dat vond ik echt een drama. Bedankt voor de tip.
Het valt me op dat niemand een reactie heeft op een laptop buiten gebruiken. Is de Mac dan echt de enige die zo'n mooi helder en duidelijk beeld blijft geven?

Verwijderd

Ik heb zelf een Inspiron 8600 met hoge resolutie (1900x1200 uit mijn hoofd), nog zonder true.. Werkt prima, alleen soms wel handig om, als je op accu draait, het contrast te vergroten, maar dit kan eenvoudig door FN+PIJL OMHOOG.

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb ook een Inspiron 8600 (met dito hoge resolutie), en daarvan is het schem in de zon i.i.g. niet bruikbaar. Maar goed, dat ding is ook alweer bijna 3 jaar oud. Misschien kun je het eens testen bij de Mediamarkt o.i.d., door er een zaklamp op te schijnen?

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• siemed
brama schreef op maandag 23 april 2007 @ 13:28:
Ik heb ook een Inspiron 8600 (met dito hoge resolutie), en daarvan is het schem in de zon i.i.g. niet bruikbaar. Maar goed, dat ding is ook alweer bijna 3 jaar oud. Misschien kun je het eens testen bij de Mediamarkt o.i.d., door er een zaklamp op te schijnen?
:) Dan word ik meteen opgepakt :X

Tegenwoordig heb je veel spiegelende schermen. Is dit speciaal voor buiten of is het voor iets anders bedacht?

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-01 21:14

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 13:10:
http://store.apple.com/Ap...=26BBDC17&nclm=MacBookPro

voor zo kleine 15inch met goedkoopste hardware en dat voor 2000+ is het echt weggegooid geld
Goedkoopste hardware?

Zover ik weet is de hardware gewoon hetzelfde, alleen verschil in omvang van harddisk, ram geheugen, meer videogeheugen zijn de groottste verschillen.

Om te reageren op de vraag van siemed:
Er zijn ongetwijfeld Windows gebaseerde laptops die dit kunnen, ik denk zelfs dat er in de categorie Windows laptops meer 'goedkopere' laptops zijn.

Bij Apple betaal je meer omdat het gelijk in de categorie proffesionele hardware valt, omdat de design wat kost, en misschien ook nog wel iets voor de naam (maar dat laatste blijft natuurlijk speculatie ;)) en niet vergeten het OS.

Ik heb zelf een MBP van 2500, en vind hem geweldig. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening.
siemed schreef op maandag 23 april 2007 @ 13:41:
Tegenwoordig heb je veel spiegelende schermen. Is dit speciaal voor buiten of is het voor iets anders bedacht?
Ik heb NIET voor zo'n glossy scherm gekozen, op advies van meerdere Apple gebruikers. Ik vond door zo'n glossy scherm de kleuren veel mooier. Maar als je veel beeldverwerking/drukwerk doet, heb je kans dat de kleuren uiteindelijk anders zijn, dan ze op je scherm lijken.

Heb je trouwens ervaring met OS X? Ben je van plan om (gedeeltelijk) over te stappen naar OS X? Of wil je er uiteindelijk alleen Windows erop zetten? Ik vind namelijk persoonlijk een MacBook Pro te duur om alleen voor Windows te gebruiken. Dan zijn er ongetwijfeld meerdere alternatieven, zoals in eerdere reacties al verteld wordt, ik kan je daar helaas geen advies over geven.

Koop hier mijn P1 reader :)

Pagina: 1