[IIS6] 404 error bij onbekende bestandstypen

Pagina: 1
Acties:

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Topicstarter
Ik heb een webserver (2003) met IIS6 erop. Daar staat (als test) een html-file met de volgende code:
code:
1
<a href="test.rmd">test</a>

De test.rmd-file staat in dezelfde dir. Wanneer ik de link aanklik in een browser (meerdere geprobeerd) krijg ik een 404-error, file not found. De NTFS-rechten staan gewoon goed.

Wanneer ik ditzelfde op een IIS5-pc uitvoer, gaat het wel goed. De browser kent dit bestandstype niet en vraagt of ik hem wil opslaan, prima.
Wanneer ik op de IIS6-machine hetzelfde doe, maar dan met bijv. een PDF-file snapt mijn browser het wel, die kan hij namelijk gewoon openen.

Ik snap er niets van, het lijkt of de webserver (IIS6) onbekende filetypes gewoon weigert. Weet iemand of dit een bepaalde instelling is? Ik kan natuurlijk wel mime-types gaan toevoegen, maar dan moet ik dat voor elke denkbare extensie gaan doen.

Ik heb me al suf gegoogled en gesearched, maar ik vind het niet. Ik heb het idee dat ik iets ontzettend doms over het hoofd zie, maar weet niet wat.

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
dat heeft te maken met mimetypes... dat kun je aanpassen in je global IIS settings

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Dank je, ik heb hem aan het MIME-lijstje toegevoegd en dat werkt inderdaad. Beetje suf als je dat voor elk type moet doen, maar goed.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Mimetypes inderdaad :)

Wat ik dan doe is een extra mimetype toevoegen:
Extension: *
Type: application/octet-stream

Zo forceer je dat je browser het gaat downloaden :)

We are shaping the future

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Zal wel vanuit de gedachte zijn, dat je bestanden download vanaf een FTP-server. (Wat ook wel makkelijk te reliseren is met IIS6 overigens). Dus dat ze het op deze manier hebben geconfigureerd.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waar hoort mijn topic?

In dit topic staat vermeld dat je onderwerp beter tot z'n recht komt in Windows Servers en Server-software, ik verplaats je topic dan ook even :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Ok thanx, ik wist toen ik het topic opende nog niet zeker of ik het in de HTML moest zoeken of in de config van IIS, maar ik ben inmiddels wijzer.
Pagina: 1