[Win2000_Server]Installeren PHP MySQL

Pagina: 1
Acties:

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 15:33

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Topicstarter
Op een basisschool hebben ze mij de taak ICT'r toebedeeld. Voor mij erg interessant enzo, alleen van win2000 server heb ik niet heel veel kaas gegeten. Profielen aanmaken en policies kom ik wel mee weg, dus dat is het probleem niet.

Probleem:

PHP en MySQL installeren op de server voor een JOOMLA website.

Vraag:

Win2000 heeft uiteraard al een webserver draaien, thuis werk ik met WAMP en dat draait prima, deze gaf echter een foutmelding bij de installatie op de server. Ik kan me goed voorstellen dat dit conflicten veroorzaakt.... :?

Hoe kan ik nu PHP / MySQL installeren ?

Onze helpdesk heeft wegens de vakantie spreiding nu 2 weken vakantie.....
Voor mij was het juist ideaal om in deze vakantie te beginnen met de website...

Ik heb flink wat gegoogle'd en ook hier gelezen, alleen kan ik door de bomen het bos niet meer zien :|

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan om te beginnen de foutmelding posten.
Ten tweede zijn er honderden tutorials te vinden, dus je vraag is heel beperkt. Lees je wat in op de materie en je komt al een heel eind :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Er draait al een webserver, wat houd je tegen om PHP en MySQL erbij te gaan draaien :?

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Verwijderd

Dit is waarschijnlijk de Foutmelding dat het apache gedeelte van WAMP niet gestart kan worden omdata IIS poort 80 al in gebruik heeft genomen. Dit is te omzeilen door IIS te unistallen of door de Default site of jou gebruikte site te stoppen en dan WAMP op te starten dan zo deze melding niet terug moeten komen en kan je via de pagina [url="http://localhost/"]http://localhost/[/url] kijken of WAMP nu wel werkt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2007 13:35 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 13:35:
Dit is te omzeilen door IIS te unistallen of door de Default site of jou gebruikte site te stoppen
Beetje kort door de bocht als je niet weet of er nog andere onderdelen dependencies hebben op IIS, nietwaar?
Zo draait een Certificate Server ook met IIS, remote management website.. SUS/WSUS..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Ik kreeg in eerste instantie WAMP niet volledig aan de praat.
Toen heb ik inderdaad via ISS de webserver gestopt.
Poort 80 was daardoor vrij en toen kon apache wel opstarten.

Op dat moment kreeg ik via:

http://localhost idd de wamp startpagina te zien.

Echter de snelkoppelingen naar PHPMyadmin werkt niet:

'You are not authorized to view this page'

Nu weet ik inderdaad ook niet of er nog andere services gebruik maken van ISS.
Remote desktop draait en exchange server verder geen spannende dingen eigenlijk...

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Exchange > OWA > IIS dus.

Super_Grover,
Bij de foutmelding staat ook een 40x.x codenummer vermeld.

Daarvan kun je de beschrijving vinden in de IIS documentatie, dus je kan prima achterhalen waarom je PHPMyAdmin nog niet werkt.
En zomaar wat aanrommelen op een produktieomgeving met een live Exchange server erop lijkt me op z'n zachtst gezegd niet verstandig.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Dat klopt, ik heb ook mail contact gehad met onze helpdesk, wat het hele netwerk heeft geinstalleerd,
deze wisten niet wat het prgrama WAMP zou zijn....ik dat uitgelegd, ook gezegd dat er dan 2 webservers actief zouden zijn, maar ik zou het gewoon kunnen installeren. :? ik vond het al raar dus vandaar de stap naar tweakeres ;) op het moment staat wamp offline en alles gewoon zoals het moet staan, voor de wamp installatie!

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:51

Johnny E

Dôh !!

Zou zeggen pak eerst eens een losse pc, richt deze in als test omgeving en probeer het daarop uit.
Pas als je voldoende ervaring en vertrouwen in je eigen kunnen hebt zet je alles over naar de server.
Ben je ook meteen mooi in staat om alles te documenteren.

Specs!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Het artikel wat ik hierboven noemde over Socket Pooling zou toch best wel eens kunnen zijn wat je zoekt? Je kan natuurlijk gewoon van alles installeren, of het ook gaat werken ná de installatie is een tweede. Als beiden poort 80 proberen te gebruiken op alle interfaces zal elke keer de eerste van de twee die start winnen, tenzij de tweede weer een soort overrule-kill alles wat in de weg zit-script gebruikt. En misschien de eerste ook wel.... dan blijf je stoeien :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Na contact met de helpdesk hebben zij besloten om PHP & MySQL niet lokaal op de server te installeren...wegens veiligheids redenen. Ik begrijp niet goed waarom....

Ze hebben de website op een server bij hun gehost en vanuit daar php / mysql geinstalleerd.

Dat ik nu allemaal foutmeldingen krijg tijdens de installatie van de website, Joomla, kan ik niet veel aan doen, de enigste gegevens wat ik heb gekregen zijn de username en PW van de database.

Het komt bij mij allemaal erg terug houdend en voorzichtig over, of vergis ik mij daarin ?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Super_Grover schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 11:38:
Na contact met de helpdesk hebben zij besloten om PHP & MySQL niet lokaal op de server te installeren...wegens veiligheids redenen. Ik begrijp niet goed waarom....
Ik wel.
PHP op een Domain Controller met Exchange is niet echt een slim plan als je geen of onvoldoende kennis hebt ( dat geef je zelf al toe).
Het komt bij mij allemaal erg terug houdend en voorzichtig over, of vergis ik mij daarin ?
Heb je ze toen ze met dat alternatief aankwamen ook verteld dat je Joomla wilde installeren?

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Ok, m.b.t. de veiligheid, prima.
Het vervelende is dat ik eigenlijk helemaal afhankelijk ben nu. Ik zit nu natuurlijk met de 'safe mode' te prutsen. Ik krijg de installatie op de een of andere manier nu niet 100 % werkend. Maar goed, dat is een weer andere zorg waar ik wel uit kom....
Pagina: 1