Definition list en CSS-floatmodel Internet Explorer

Pagina: 1
Acties:

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Topicstarter
Ik wil een definition list stylen, zodanig dat iedere term naast de bijbehorende data-elementen staat. Zoiets dus:

code:
1
2
Term1     data1.1  data1.2
Term2     data2.1  data2.2

In Firefox (1.5) en Opera heb ik dat al voor elkaar, maar Internet Explorer heeft er geen zin in. Ik heb de standaard IE-lapmiddelen geprobeerd, zoals hasLayout activeren en relatief positioneren, maar dat heeft geen effect, dus in die hoek zit het niet. Het gaat hierbij om IE 6 en 7. Wie weet hoe ik deze fout in het floatmodel kan oplossen c.q. omzeilen?

Testcase

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Verwijderd

Kan je in dit geval niet beter met een gewone list werken??

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Topicstarter
Dat heb ik overwogen. Het antwoord is: liever niet :P
Als het niet anders kan, bouw ik het wel om, maar voorlopig wil ik het met een definition list proberen. De uitdaging wordt er alleen maar groter door natuurlijk ;)

[ Voor 61% gewijzigd door Rickets op 23-04-2007 15:38 ]

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Grootste probleem waar ik tegen aangelopen ben met IE en float is dat de clear:left/right/both niet goed wordt opgepakt. Wanneer ik <br style='clear:left'/> gebruik, moet er in Explorer bijvoorbeeld vaak nóg een standaard <br/> achter om het clear-effect werkelijk te bereiken. Strontvervelend natuurlijk, omdat er in echte browsers dan een witregel teveel ontstaat.

Wat zou er gebeuren wanneer je achter de eerste set van <dt><dd><dd><dd> een <br/> neerzet? Of wellicht zelfs een <br style='clear:left;'/> Daar ben ik wel benieuwd naar. Ook ben ik benieuwd of er iets verandert wanneer je de <dt> en <dd> stijlen expliciet "display: block" meegeeft.

Laat maar even weten of dat wat uithaalt.

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Topicstarter
gvanh schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 09:05:
Laat maar even weten of dat wat uithaalt.
Vrij weinig helaas. Ik had zelf ook al met BR op verschillende plaatsen zitten spelen, maar dat leverde ook weinig op. Met display block op DT en DD doe IE precies hetzelfde als zonder.