Ik heb een webserver, hierop wil ik dermate van een formulier dingen op een sql server zetten.
het posten van de data gaat prima. Echt wil ik ook een verwijder pagina maken, Met de mogelijkheid om records te verwijderen. Dit doe ik door de id_aanvraag tabel het betreffende id te verwijderen.
Het probleem is dat ik krijg: Alles gaat prima, Er is een connectie met de database (dit is mijn automelding)
Notice: Undefined index: id_aanvraag in C:\Users\Gijs de Vroom\Downloads\Webserver\Root\verwijder.php on line 20
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1
wat mis ik? of hoe los ik het op?
het posten van de data gaat prima. Echt wil ik ook een verwijder pagina maken, Met de mogelijkheid om records te verwijderen. Dit doe ik door de id_aanvraag tabel het betreffende id te verwijderen.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
| <?php // verbinding met database invoegen include("db_connect.php"); // controleren of pagina zichzelf heeft aangeroepen // via hidden-field uit het formulier if (isset($_POST["bevestiging"])){ $query="DELETE FROM lidy WHERE id_aanvraag=" .$_POST["id_aanvraag"]; $result = mysql_query($query) or die (mysql_error()); echo("De volgende opdracht is uitgevoerd: <b>$query</b><br>\n"); if ($result){ echo ("Record nummer " .$_POST["id_aanvraag"] . " is verwijderd<br>\n"); echo ("<a href=\"overzicht.php\">Terug naar het overzicht</a>"); } }else{ // pagina heeft zichzelf nog niet aangeroepen, // eerst om bevestiging vragen $query="SELECT * FROM lidy WHERE id_aanvraag=" .$_GET["id_aanvraag"]; $result = mysql_query($query) or die (mysql_error()); //$query = "SELECT * FROM lidy"; //$result = mysql_query($query) or die(mysql_error()); ?> <html> <head> <title>Verwijderen: weet u het zeker?</title> </head> <body> <h2>Let op: wilt u deze gegevens verwijderen?</h2> <?php while ($rij = mysql_fetch_array($result)){ echo("ID = " . $rij['id_aanvraag'] . "<br>\n"); echo("Naam = ". $rij['voornaam'] . " " . $rij['achternaam'] . "<br>\n"); echo("Kamer = ". $rij['kamer'] . "<br>\n"); echo("Toestel = ". $rij['toestel'] . "<br><hr>\n"); }?> <form action="<?php echo($_SERVER["PHP_SELF"]);?>" method="post"> <input type="hidden" name="bevestiging" value="1"> <input type="hidden" name="id_aanvraag" value="<?php echo($_GET["id_aanvraag"]);?>"> <input type="Submit" value="Ja, verwijderen"> <input type="Button" value="Nee, terug" onclick="javascript:history.back();"> </form> <?php } ?> </body> </html> |
Het probleem is dat ik krijg: Alles gaat prima, Er is een connectie met de database (dit is mijn automelding)
Notice: Undefined index: id_aanvraag in C:\Users\Gijs de Vroom\Downloads\Webserver\Root\verwijder.php on line 20
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1
wat mis ik? of hoe los ik het op?
Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.