Toon posts:

ASP.NET in VS2005 probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
wij moeten op school voor ons project een siteke maken, en ik zit hiet als enige met een lastig probleem, als ik de configuration website open, dan op security klik krijg ik de volgende foutmelding.

Er is een probleem met het geselecteerde gegevensarchief. Dit kan worden veroorzaakt door een ongeldige servernaam, ongeldige referenties of door onvoldoende machtigingen. Het probleem kan zich ook voordoen omdat de functie voor rollenbeheer niet is ingeschakeld. Klik op de onderstaande knop om te worden omgeleid naar een pagina waar u een nieuw gegevensarchief kunt selecteren.

Het volgende bericht helpt mogelijk bij het vaststellen van het probleem: Kan geen verbinding maken met SQL Server-database.

ik werk onder windows vista, met alle nodige updates en vista fix, de oplossingen die ik online vind zijn ivm de service die niet zou gestart zijn, maar deze is dit wel. Iemand die dit probleem al heeft meegemaakt?

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
De melding lijkt me duidelijk: de ingestelde sql-server kan niet gevonden worden. Een oorzaak kan inderdaad zijn dat deze niet gestart is, maar er kan natuurlijk ook een typefout in je servernaam/instancenaam zitten in de configuratie. Ik zou zeggen, klik eens op die knop en controleer of daar de juiste server/instance/database geselecteerd is.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem hierbij is dat de standaarddatabase hiervoor normaalgezien word geladen. Dus dat je zelf niets van instellingen moet veranderen/toevoegen. En je kan zelf alleen maar testen en niets handmatig toevoegen. Spijtig genoeg.

ik heb deze site ook al geraadpleegt, maar zonder succes, daarom dat ik hier mijn vraag stel. ik dacht ook dat de foutmelding duidelijk was, maar toch blijft het antwoord zoek.

http://support.microsoft.com/kb/823287/nl

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Die site gaat over sharepoint server, als ik je TS goed begrijp heb jij die niet geinstalleerd. Je hebt al gecontroleerd dat de SQL server is gestart. Kan je wel met SSMS connecten naar de database? Heb je al geprobeerd om op de fout te zoeken in het engels (deinstalleer desnoods het nederlandse languagepack voor de juiste foutmelding)? Heeft de webgebruiker wel toegang tot de sql server?
Er zijn zoveel dingen die je controleren kan....

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Ik zou zeggen: controleer je web.config. Grote kans dat deze naar de verkeerde db server loopt te wijzen :)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:54

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dit is meer iets voor DTE. Zie ook: Waar hoort mijn topic?

Volgende keer zelf ietsje beter opletten ;).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
Controleer eerst en vooral eens of de gebruiker waarmee je connectie maakt naar je DB wel toegang heeft tot de DB server en je database.
Om te bepalen welke gebruiker dat is, kan je eerst eens kijken naar je connectie-string. Als je gebruik maakt van Sql Server authentication, zal je de gebruikersnaam zien staan.
Maak je gebruik van integrated security (SSPI), dan zal je ervoor moeten zorgen dat de gebruiker die door ASP.NET gebruikt wordt (ASPNET igv IIS5 of IIS_WPG igv IIS 6 ) toegang heeft tot je DB server en DB.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Kijk hier eens naar - gevonden via de engelse vertaling van enkele keywords uit je foutmelding:

http://forums.asp.net/thread/1629073.aspx
Pagina: 1