Mijn router wil sommige domeinen niet laten zien

Pagina: 1
Acties:

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Topicstarter
Nadat ik de vraag al had voorgelegd in het FON-topic en op het FON forum, en ik geen oplossing heb, probeer ik het hier ook maar eens.

Ik heb een raar probleem, ik heb hier 2 routers staan een Fonera en een Asus wrt500g. Als ik verbinding met de Asus maak, kan ik alle pagina's zien en met alle mailservers verbinden.
Maar als ik verbinding met de Fonera router maak op het private netwerk (de Fonera heeft 2 SSID's: 1x persoonlijk + 1x publiek), kan ik bepaalde pagina's niet zien en tevens kan ik mijn email niet binnenhalen.
Het lijkt er dus op dat de FON-router bepaalde domeinen / ip-ranges weigert door te geven.

Ik heb het zelfde type router (een Fon dus) geïnstalleerd bij mijn zusje, en ook hier hetzelfde probleem dat bepaalde domeinen weigeren. Zij heeft Chello/UPC waar ik @home heb als provider.

Iemand een idee hoe zo iets kan? of beter, hoe zoiets op te lossen is?

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• sjolmers

sjolmers

Topicstarter
kick
niemand?

[ Voor 55% gewijzigd door sjolmers op 24-04-2007 17:00 ]

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:48

996

Heb zelf ook een Fonera (en internet via Chello/UPC), het is me nog niet opgevallen dat ik bepaalde domeinen niet kan bereiken. Geef eens een voorbeeld... dan zal ik eens kijken of ik hetzelfde probleem ervaar.

[ Voor 7% gewijzigd door 996 op 24-04-2007 17:01 ]

• sjolmers

sjolmers

Topicstarter
probeer eens www.jolmers.com/simon
hier staat mijn eigen startpagina, en deze krijg ik er niet voor via FON.

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:48

996

Als dat een soort startpagina is in blauw met diverse links dan heb ik geen probleem die te benaderen. Het lijkt me dat het dus niet aan je Fonera ligt

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
ik las ergens dat die FON een spaanse DNS deed gebruiken daar miss het probleem?

• sjolmers

sjolmers

Topicstarter
Ja dat begreep ik ook, echter ik denk als je een andere DNS gebruikt, dat Fon niet meer de activiteit kan waarnemen op de router, en je ook niet meer automatisch naar de FON website wordt gelinkt als een 'vreemdeling' op je fon router in zou loggen....

Pagina: 1