Toon posts:

[php] fout in mn script?

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste got,
Ik heb een probleempje....
Ik heb een php code met mysql query enzo alleen hij geeft een foutmelding...
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
$sql="SELECT * FROM topic WHERE id='".$id."'";
$resultaat=mysql_query($sql)or die(mysql_error());

$rij3=mysql_fetch_array($resultaat);
$bekeken=$rij3['views'];

if(empty($bekeken)){
$bekeken=1;
$sql4="INSERT INTO topic (views) VALUES ('".$bekeken."') WHERE id='".$id."'";
$result4=mysql_query($sql4)or die(mysql_error());

Wat is hier de fout?

Groetjes,
Boris

P.S.: foutmelding:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'WHERE id='14'' at line 1
Hij zegt dus at line 1 maar ik ben er achter gekomen dat het gaat om de line van $sql4...

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 06:36

Tux

WHERE kan nooit onderdeel zijn van een INSERT query, aangezien WHERE alleen toegepast kan worden op bestaande records.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

You have an error in your SQL syntax

You query in $sql4 klopt dus inderdaad niet. Ik zou eens naar je where query kijken.

Skill is when luck becomes a habit.

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 13:04
Waarom een WHERE statement bij de insert query? Dat kan natuurlijk niet...

Verwijderd

Topicstarter
Tux schreef op maandag 23 april 2007 @ 10:00:
WHERE kan nooit onderdeel zijn van een INSERT query, aangezien WHERE alleen toegepast kan worden op bestaande records.
Maar hoe kan ik er dan voor zorgen dan hij wel onder de goede "id" in de row "views" komt?

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 06:36

Tux

Met een UPDATE query, zoiets bijv:

UPDATE topic SET views = 1 WHERE id = $id

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
ooh oke bedankt ;)

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11 14:55

Suaver

jokecoat

INSERT SQL
Zoek anders gewoon even een INSERT query op internet op.

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

• TUX2K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 12:46
Door de id te inserten in je veiw tabel?
edit:
spuit 11

[ Voor 22% gewijzigd door TUX2K op 23-04-2007 10:06 ]

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 09:40

GX

Nee.

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 10:03:
[...]

Maar hoe kan ik er dan voor zorgen dan hij wel onder de goede "id" in de row "views" komt?
Met een goede SQL tutorial. WHERE heeft geen ruk te maken met insert. Bekijk de handleiding (syntax pagina van INSERT) en lees een paar tutorials.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat GX dus zegt :) Puur en alleen een foutmelding dumpen en hopen dat we het voor je gaan oplossen is niet de bedoeling. Daarnaast verwachten we eigenlijk van je dat je in staat bent om syntax foutmeldingen e.d. zelf op te lossen aangezien het normaal gesproken vrij duidelijk is wat er mis gaat.

Aangezien er een hoop PHP-MySQL tutorials zijn die dit uitleggen zou ik willen voorstellen dat je naar die tutorials gaat kijken en wat zaken zelf gaat proberen. Mocht je er dan nog niet uitkomen dan kan je prima een topic hier openen maar let hierbij wel op Programming Beleid enProgramming Beleid - De Quickstart. Op z'n minst zul je moeten aangeven wat je nu zelf hebt geprobeerd om je probleem op te lossen en wat daar dan niet mee lukte. Dit mist nu in je start post.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.