[Win2k] AD upgrade met exchange 5.5

Pagina: 1
Acties:

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:35
Ja ja, het wordt nog gebruikt, exchange 5.5 :)

Heb het e.e.a. gezocht en gevonden maar was allemaal meer met betrekking tot win2k >win2k3 upgrade en exchange 2000 > 2003.

Ik vraag me het volgende af: Er draait een Win2k bak met exchange 5.5. Deze Win2k bak is tevens DC/DNS server. Als ik met adprep /forestprep en /domainprep de AD upgrade naar Win2k3 niveau heeft dit dan gevolgen voor Exchange 5.5 die er op draait?

Er moet namelijk een Win2k3 DC toegevoegd worden aan dit domein, vandaar de adprep :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Volgens mij zou dat moeten kunnen, zolang je domein/forest maar niet in Native mode gezet wordt :)
Meer info over wat er zoal geprept wordt: Operations that are performed by the Adprep.exe utility when you add a Windows Server 2003 domain controller to a Windows 2000 domain or forest

[ Voor 30% gewijzigd door sanfranjake op 23-04-2007 10:08 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• C00KW4US
Hmm het win2k domein is nu wel 2000 native. Dit heeft gevolgen voor exchange 5.5?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Volgens deze info kan Exchange 5.5 wel in een Windows 2003 domain draaien, mits op een memberserver. Da's niet het geval bij de TS, aangezien Exchange 5.5 bij hem op een DC draait.

Volgens het artikel is dit security gerelateerd en niets te maken met het feit dat Exchange (5.5) en AD dezelfde poorten gebruiken. Persoonlijk zou ik hier even een kleine testomgeving voor opgezet hebben.

Ook is er een kans dat de ADC ook ge-upgrade moet worden.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• C00KW4US
Het is inmiddels gelukt :)
De adprep heeft goed gedraaid, geen errors. Exchange 5.5 draait inderdaad op een DC nu maar toch werkt het. Win2k3 server is inmiddels toegevoegd aan het domein die nu ook DC is.

Heb verder geen problemen ondervonden. ADC is niet van toepassing omdat deze al niet geinstalleerd was. Niet meest mooie ideale situatie dit maar goed, dit was momenteel een vereiste :)

Moet er wel bij zeggen dat dit geen normale situatie is. AD en exchange worden voor een of andere website gebruikt. Beetje authenticatie en exchange is er zodat er vanuit een applicatie gemaild kan worden