Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Timer voor regelen stroomtoevoer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik wil graag weten of er een soort van tijdschakelaar bestaat die nauwkeurig een x aantal seconden open kan staan, en dus instelbaar is.

Wat ik wil is het volgende: Ik heb een elektrische koffiemolen, en ten einde elke keer dezelfde hoeveelheid koffie te malen moet ik elke keer dezelfde tijd malen. Dat kan wel met stopwatch maar dan moet je erop blijven letten, en het is minder nauwkeurig. Wat ik zou willen is een tijdschakelaar waarop ik bijvoorbeeld kan instellen: Knop 1: 10 sec. Knop 2: 20 sec, en als ik twee koppen wil malen druk ik op knop 2 waarna de molen 20 seconden stroom heeft.

Bestaat zoiets, is het makkelijk verkrijgbaar, zo ja: waar dan en wat kost het?

Ik hoop dat jullie een dergelijk product kennen.

Faberic
P.S. Je kán het natuurlijk zelf maken, maar dat is niet mijn bedoeling

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Vroeger ;) had ik een doka, met een timer voor de lamp. Daar zat gewoon een stopkontakt op, kon je van alles op aansluiten. Je kon dan met een draaiknop de belichtingstijd instellen op de timer. Misschien zijn dat soort dingen nog te vinden?

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Finder, industrieel tijdrelais,
http://www.findernet.com/en/country/nederland/download.php
Verkrijgbaar bij de E-installateur.

Bijvoorbeeld 2x 80.01.0.240.0000 €52.54 excl. BTW per stuk

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)