Veel ICT-ers hebben op een of andere manier niet goed communicatieve vaardigheden geleerd of sociale vaardigheden. Dit komt waarschijnlijk doordat ze altijd achter de PC gezeten hebben en nooit onder de mensen gekomen zijn. Daarnaast denk ik dat het mogelijk ook eenvoudigweg door de hersenstructuur o.i.d. komt.
De Dikke Van Dale beschrijft dit als het volgende:
nerd (de ~ (m.), ~s)
1 iemand die graag leert, computert e.d., maar achterblijft op het sociale, emotionele en motorische vlak
Nu ben ik zelf wel sociaal aangelegd, kan goed luisteren e.d., hou van lol maken en een grapje op zijn tijd hoort erbij. Het is voor mij dan ook altijd een enorme omschakeling als ik op het werk kom, en er een doodse stilte heerst in het kantoor. Omdat ik dit niet echt prettig vind, vraag ik me af hoe het op andere werkvloeren in de ICT (programmeurs) is:
- Zijn je collega's ook niet geinteresseerd in hoe je weekend was of anders geinteresseerd in je verhalen?
- Zijn je collega's kortaf, en hebben weinig te vertellen?
- Hebben je collega's geen interesse in vrouwen?
- Kun je wel lol maken / even onserieus zijn met ze?
Kortom ligt het louter aan waar ik werk, of is het op andere bedrijven op de programmeer-afdeling ook zo?
Graag je ervaringen.
De Dikke Van Dale beschrijft dit als het volgende:
nerd (de ~ (m.), ~s)
1 iemand die graag leert, computert e.d., maar achterblijft op het sociale, emotionele en motorische vlak
Nu ben ik zelf wel sociaal aangelegd, kan goed luisteren e.d., hou van lol maken en een grapje op zijn tijd hoort erbij. Het is voor mij dan ook altijd een enorme omschakeling als ik op het werk kom, en er een doodse stilte heerst in het kantoor. Omdat ik dit niet echt prettig vind, vraag ik me af hoe het op andere werkvloeren in de ICT (programmeurs) is:
- Zijn je collega's ook niet geinteresseerd in hoe je weekend was of anders geinteresseerd in je verhalen?
- Zijn je collega's kortaf, en hebben weinig te vertellen?
- Hebben je collega's geen interesse in vrouwen?
- Kun je wel lol maken / even onserieus zijn met ze?
Kortom ligt het louter aan waar ik werk, of is het op andere bedrijven op de programmeer-afdeling ook zo?
Graag je ervaringen.