Toon posts:

racistische uitspraak / troll

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1999418
er zijn belangrijkere zaken die tegenwoordig prioriteit dienen te krijgen, zoals de criminaliteit onder de marrokaanse jeugd.
Had het nu criminaliteit onder de jeugd geweest had ik er geen problemen mee gehad, maar die Marrokaanse vind ik er teveel aan. Hoe het zit met de verdeling onder de jeugd doe ik geen uitspraken over, maar dit kan niet.
Jammer dat ze je wegmodereren, maar...
Met een voorgaande zin insinueren dat er "jammer genoeg" op een bepaalde manier gemod wordt, is ook niet 100% objectief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Troll vind ik te ver gaan, maar overbodig is goed genoeg.
Draagt niks toe aan de voorgaande post naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Het is wel overbodig, maar een troll niet zozeer. Dit kwam ook op het NOS journaal en in NOVA: "Overlast door jongeren (met name van Marokkaanse afkomst)". Waar dus gewoon werd aangegeven dat het gros van de overlast veroorzakers Marokkaans is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 13:29

botoo

💀 too old to die young

De opmerkingen zijn domweg overbodig/offtopic maar ik zou er toch voor waken om te vaak achter uitspraken racistische motieven te zoeken, op die manier herken je door het bos de echte rasistische uitspraken niet meer.

Aan de andere kant: Als een dergelijke uitspraak op zo'n offtopic manier te plaatsen geeft ook te denken of de strekking wel oprecht is . . .

imho past een 0 overbodig het beste.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hoeven ook niet overdreven politiek correct te zijn. Dat overlast en (kleine) criminaliteit door een buiten proportioneel groot aandeel Marokkaanse jongeren wordt veroorzaakt, is gewoon een feit. Evenals dat om het op te lossen de normale aanpak niet volstaat, en dat men zich specifiek op die groep jongeren zal moeten concentreren. Het is zodoende niet een willekeurige selectie.

In een discussie moet je open en eerlijk kunnen praten... Zoiets moet wat mij betreft gezegd kunnen worden, zolang het in de feitelijk objectieve context blijft. Zoals het er hier staat, zie ik (nog) geen problemen.

Wat betreft het wel of niet off-topic zijn. In weze is de vraag over of dit nu wel de beste investering is best on-topic. Maar daarbij moet je natuurlijk wel binnen de context blijven, en niet gelijk de gehele overheids begroting ter discussie stellen. Een argumentatie dat het geld beter zou kunnen worden besteed in een ander onderzoeks gebied, zou zeker on-topic zijn. Maar wanneer je zoals hier over compleet andere zaken begint, dan dwaal je te ver af.

Wat mij betreft een 0 off-topic vanwege dit laatste. Geen 0 vanwege de 'Marokaanse jongeren'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overbodig lijkt me eigenlijk meer gepast. Echt off topic gaat hij niet, maar de uitspraak is wel zo vergezocht dat ze overbodig is.
Zijn opmerking over moderaties is natuurlijk wel off topic. In ieder geval, gewoon 0 (en volgens mij geen racisme, gewoon dikke bullshit verkopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:48
Eigenlijk is er al genoeg over gezegd, maar de eerste gedachte die bij mij opkwam was "Bij gebrek aan -1 zinloos maar -1 overbodig..."
Pagina: 1