[XP]Het lokale beleid staat u niet toe interactief aan te...

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:28
Naja dit klinkt velen wellicht bekend in de oren. Mij iig wel. Ik weet ook precies hoe dit probleem opgelost zou 'moeten' worden alleen het probleem is, er kan op het betreffende apparaat geen wijziging aangebracht worden voor het interactief aanmelden aangezien deze instelling vast staat en niet te bewerken is. Gevolg, elke keer als de normale gebruiker wilt inloggen moet ik de gebruiker telkens via een omweg laten inloggen die nogal omslachtig en des te meer ook nog vervelend is.

Nu log ik namelijk in als Administrator en voeg de gebruiker die wilt inloggen toe aan de groep administrators. De gebruiker kan nu inloggen totdat hij de computer opnieuw opstart, dan is hij automatisch verwijderd uit de groep Administrators en dus niet meer instaat om aan te melden aangezien hij dan weer de bekende melding krijgt dat dit niet interactief mag.

Is er iemand die een oplossing weet voor dit probleem? Nogmaals ik heb zelf gezocht naar Lokaal Interactief aanmelden en wat de regels hiermee zijn maar ik kan dus niet veranderen dat dit WEL mag op de computer aangezien het niet bewerkbaar is.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hangt die pc in een domein? En heb je misschien Domain Users uit de groep users gehaald? En ook "Administrators" met een policy aangepast?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

je kunt toch via gpedit.msc aangeven dat de betreffende user/groep via terminal services mag aanmelden?

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:28
sanfranjake schreef op maandag 23 april 2007 @ 08:37:
Hangt die pc in een domein? En heb je misschien Domain Users uit de groep users gehaald? En ook "Administrators" met een policy aangepast?
De pc hangt in een domein, ik heb verder niet met de groepen zitten rommelen, dit probleem heeft zich gewoon op 1 enkele computer van de een op de andere dag voor gedaan.

Heb het nu echter op een andere computer (de laptop uit de TS is geformat omdat deze data bevatte die niet langer beschikbaar mocht blijven).

De computer is gisteren avond nog gebruikt door een user, nou probeert diezelfde user vanochtend in te loggen en krijgt hij de melding dat het lokaal beleid hem dus niet toe staat interactief aan te melden. Ik heb al gezocht in "Lokaal beveiligingsbeleid" en dan "Toewijzing van Gebruik" maar kan daar geen problemen vinden. Ook als ik deze instellingen (door in te loggen als Administrator, lokaal op de pc) vergelijk met die van bijv. mijn eigen pc hier kan ik geen verschillen ontdekken. Deze computer hangt ook in een domein overigens.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:41
Staat hier toevallig wat tussen waar je wat mee kan:
http://articles.techrepub...5100-1035_11-5313668.html

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

sn0x0r schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 08:52:
Heb het nu echter op een andere computer (de laptop uit de TS is geformat omdat deze data bevatte die niet langer beschikbaar mocht blijven).

De computer is gisteren avond nog gebruikt door een user, nou probeert diezelfde user vanochtend in te loggen en krijgt hij de melding dat het lokaal beleid hem dus niet toe staat interactief aan te melden. Ik heb al gezocht in "Lokaal beveiligingsbeleid" en dan "Toewijzing van Gebruik" maar kan daar geen problemen vinden.
Ik zou eerder GPresult/rsop e.d. gebruiken, want local policies worden normaal overruled door domain policies.
dat zie je niet 1,2,3 als je met de hand loopt te klikken, gpresult laat je dat veel duidelijker zien.
Ook als ik deze instellingen (door in te loggen als Administrator, lokaal op de pc) vergelijk met die van bijv. mijn eigen pc hier kan ik geen verschillen ontdekken. Deze computer hangt ook in een domein overigens.
Ik vermoed dat er iemand crea-bea is geweest met Restricted Users in een policy :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1