Toon posts:

[SBS 2003 R2] Exchange mailbox rechtenprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraagje mbt Exchange (SBS 2003 R2). Binnen ons (kleine)bedrijf maken we gebruik van de POP-connector. Alle mail die naar info@bedrijf.nl wordt gestuurd komt binnen in de mailbox info. De gebruikers hebben alleen deze info box in hun Outlook staan. De standaard mailbox gebruikersnaam@bedrijf.nl heb ik niet gekoppeld.

Nu is er een gebruiker die ook een persoonlijk adres wil gebruiken laten we zeggen p.puk@bedrijf.nl. Zijn netwerk gebruikersnaam is pietje. Nu heb ik via de provider een alias aangemaakt voor p.puk@bedrijf.nl en in de POP-connector heb ik dit ook toegevoegd en ingesteld dat die mail in de mailbox pietje moet komen.

De mailbox pietje heb ik vervolgens in de Outlook client toegevoegd.
De mail die naar p.puk@bedrijf.nl wordt gestuurd komt ook goed binnen in de mailbox pietje. Alleen als de gebruiker die mail wil beantwoorden en mail wil versturen via p.puk@bedrijf.nl (ipv info@bedrijf.nl) dan komt er een foutmelding dat er te weining rechten zijn.

Heb e.e.a. ingesteld volgens dit artikel:
http://office.microsoft.c...tlook/HA011367671033.aspx

Blijf echter dezelfde foutmelding krijgen. Hoor graag wat ik fout doe of wat ik vergeten ben in te stellen.

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Kan je de foutmelding eens exact geven in plaats van een foutmelding dat er te weining rechten zijn. Komt de foutmelding op de client of op de server?

En wat zegt het event-log op de PC waar de foutmelding op verschijnt?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:36
Heeft de gebruiker 'send as' rechten op die mailbox ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Extra gebruiker met dat andere adres maken, en dan het van-veld gebruiken? :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Zal zo even de exacte foutmeldingen posten.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De send-as rechten zijn ok. Heb eigenlijk alles volgens bovenstaande link gedaan.

Nog even de situatie:

gebruikersnaam: pietje
algemeen e-mailadres: info@bedrijf.nl
e-mailadres pietje: p.puk@bedrijf.nl (heb ik een alias voor aangemaakt via provider en deze staat ook in de POP-connector en wordt naar mailbox pietje geroute)

Standaard wordt aan de gebruiker het adres pietje@bedrijf.nl geplakt. Kan ik dit gewoon aanpassen via de Active Directory op 1 van de Exchange tabbladen?

Als ik nu dus een email wil verzenden met in het From veld het emailadres p.puk@bedrijf.nl dan krijf ik meteen een email met foutmelding terug:

Systeembeheer
Onbezorgbaar: onderwerp

Uw beschikt niet over de juiste machtigingen om e-mail naar deze geadresseerde te verzenden. Neem contact op met de systeembeheerder voor meer informatie.
MSEXCH:MSExchangeIS:/DC=local/DC=Domeinnaam:Servernaam

Waarschijnlijk heb ik iets over het hoofd gezien, hoor het graag.

Verwijderd

Had dit niet te maken met het invullen van je smtp provider bij je smtp connector? (smart host smtp.jeprovider.nl)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 23:16:
Had dit niet te maken met het invullen van je smtp provider bij je smtp connector? (smart host smtp.jeprovider.nl)
Dit had ik idd al gedaan. Heb geen idee wat het nog meer zou kunnen zijn.

Iemand nog tips?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Mailbox properties van de ontvanger misschien iets ingesteld waardoor deze enkel mail van een paar adressen accepteert?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1