Ik heb vandaag de standaard Asus fan op een A8N-SLI Deluxe vervangen door een Zalman NB47J, dat passieve northbridge ding. Heb de PC zo rond 15:00 weer aangedaan toen de NB47J erop zat, en vanaf toen heeft BOINC weer constant lopen draaien. De PC leek mij dus stabiel met de NB47J erop.... totdat ik rond 21:00 aan het gamen was...
Ineens bleef de hele PC hangen
Ik zat direct te denken aan nForce4 overheat... maar na het reset knopje ingedrukt te hebben kreeg ik een waarschuwing van de RAID controller, de nForce 4 dus, dat m`n RAID array niet in orde was. Bleek: 1 van m`n 2 schijven deed niks en werd niet gedetecteerd. Tja, schijf stuk dan?... Misschien
. Na een halfuurtje gewacht te hebben en weer te booten, werd de schijf wél weer gedetecteerd.
Nou zit ik dus eigenlijk met de volgende vraag: Wordt mijn harde schijf niet gedetecteerd omdat de nForce 4 chipset te heet wordt, of is de schijf zelf de boosdoener?
Ineens bleef de hele PC hangen
Nou zit ik dus eigenlijk met de volgende vraag: Wordt mijn harde schijf niet gedetecteerd omdat de nForce 4 chipset te heet wordt, of is de schijf zelf de boosdoener?
offtopic:
Om het zekere voor het onzekere te nemen bestel ik 1 dezer dagen wel een Akasa AK-210 chipset cooler
Om het zekere voor het onzekere te nemen bestel ik 1 dezer dagen wel een Akasa AK-210 chipset cooler