Voor mij word het tijd voor een nieuwe PC.
Meer omdat er van spellen steeds meer gevraagd word, en omdat ik een nogal Game-Freak & Über-Graphics-freak ben.
het meeste geld gaat dus sowieso uit naar een nieuwe Videokaart.
Ik heb 2 jaar terug een zeer stomme fout gemaakt; door toen nog NET voor agp te kiezen, ipv voor PCI-e te gaan. Dus nu moet ik wel een complete upgrade doen.
Ik gebruik hem puur voor te gamen; en soms eigen filmpjes maken, maar daar pas ik hem niet op aan.
Mijn budget licht tussen de €1200 en de €1300.
Ik ben nu aan het twijfelen tussen 2 PC's die ik zelf heb samengesteld, namelijk:
cpu: Intel Core2Duo e6600
Mbord: MSI P6N SLi Platinum
geheugen: (2x) GEIL 2x 1GB DDR2-800 (totaal 4GB)
videokaart: XFX 8800GTX // Ati HD 2900XTX
voeding: Antec 550W
of
cpu: AMD X2 6000+
Mbord: DFI Infinity CFX3200-M2/G
geheugen: (2x) GEIL 1GB DDR2-667 2 stuks (totaal 4gb)
Beide PC's vallen in het budget.
Zoals je ziet ben ik ook aan het twijfelen tussen NVidia en Ati; maar daarom wacht ik nog 1 maand met kopen, omdat ik de benchmarks wil zien van Ati. Maar tot nu toe gaat mijn voorkeur uit naar Ati. Hier heb ik zelf betere ervaring mee en ik verwacht veel van die kaart.
Ik ben ook aan het twijfelen over de combinatie: Intel & Ati of AMD & Nvidia. Omdat Ati nu met AMD samenwerkt, is er de mogelijk ook zo dat de 2900XTX het beter doet met een 6000+ dan met een E6600. Maar dit kan ik nergens vinden.
Is er een verschil in prestatie tussen AMD&Ati en AMD&Nvidia?
Maar de Processor is natuurlijk de enigste 'echte' vraag; Ik kan geen fatsoenlijk benchmarks vinden. Alleen deze. Maar dat is geen uitgebreide test.
Hieruit blijkt wel dat de E6600 beter is, maar in 3dmark de 6000+. Ook staat er niet bij wat voor systeem ze hebben gebruikt en wat voor videokaart.
Wat presteert nu beter bij spellen... maar dat zal altijd een vraag blijven
een betere vraag:
Wat is de beste processor die op de toekomst gericht is en dan vooral games
En ik ben aan het denken voer 4GB geheugen. Toekomst gericht. Is dit nodig? Het zal nooit een negatief effect hebben neem ik aan. Maar alleen voordelen... toch?
Alvast bedankt voor de reacties, en de moeite.
Mvg
Schaduw
P.S.
Zoals je ziet alleen de inhoud van de PC. Het moederbord, processor, geheugen, videokaart en voeding.
Dit omdat de rest nog goed is. De behuizing, hardeschijf en de rest
P.S.2
Ik zag net bij tomshardware alle test van de 6000+ en de E6600. Deze had ik gemist.
Het blijkt inderdaad dat de E6600 bijna overal sneller en beter is.
Maar dan toch de vraag: wat presteert beter in deze combinatie: (wat ZAL beter gaan presteren
)
Intel Core2Duo E6600 + HD2900XTX
of
AMD X2 6000+ + HD2900XTX
P.S.3
Ik ben ook van plan de CPU te gaan overklocken, even dit tussendoor
Meer omdat er van spellen steeds meer gevraagd word, en omdat ik een nogal Game-Freak & Über-Graphics-freak ben.
het meeste geld gaat dus sowieso uit naar een nieuwe Videokaart.
Ik heb 2 jaar terug een zeer stomme fout gemaakt; door toen nog NET voor agp te kiezen, ipv voor PCI-e te gaan. Dus nu moet ik wel een complete upgrade doen.
Ik gebruik hem puur voor te gamen; en soms eigen filmpjes maken, maar daar pas ik hem niet op aan.
Mijn budget licht tussen de €1200 en de €1300.
Ik ben nu aan het twijfelen tussen 2 PC's die ik zelf heb samengesteld, namelijk:
cpu: Intel Core2Duo e6600
Mbord: MSI P6N SLi Platinum
geheugen: (2x) GEIL 2x 1GB DDR2-800 (totaal 4GB)
of
cpu: AMD X2 6000+
Mbord: DFI Infinity CFX3200-M2/G
geheugen: (2x) GEIL 1GB DDR2-667 2 stuks (totaal 4gb)
Beide PC's vallen in het budget.
Zoals je ziet ben ik ook aan het twijfelen tussen NVidia en Ati; maar daarom wacht ik nog 1 maand met kopen, omdat ik de benchmarks wil zien van Ati. Maar tot nu toe gaat mijn voorkeur uit naar Ati. Hier heb ik zelf betere ervaring mee en ik verwacht veel van die kaart.
Ik ben ook aan het twijfelen over de combinatie: Intel & Ati of AMD & Nvidia. Omdat Ati nu met AMD samenwerkt, is er de mogelijk ook zo dat de 2900XTX het beter doet met een 6000+ dan met een E6600. Maar dit kan ik nergens vinden.
Is er een verschil in prestatie tussen AMD&Ati en AMD&Nvidia?
Maar de Processor is natuurlijk de enigste 'echte' vraag; Ik kan geen fatsoenlijk benchmarks vinden. Alleen deze. Maar dat is geen uitgebreide test.
Hieruit blijkt wel dat de E6600 beter is, maar in 3dmark de 6000+. Ook staat er niet bij wat voor systeem ze hebben gebruikt en wat voor videokaart.
Wat presteert nu beter bij spellen... maar dat zal altijd een vraag blijven
een betere vraag:
Wat is de beste processor die op de toekomst gericht is en dan vooral games
En ik ben aan het denken voer 4GB geheugen. Toekomst gericht. Is dit nodig? Het zal nooit een negatief effect hebben neem ik aan. Maar alleen voordelen... toch?
Alvast bedankt voor de reacties, en de moeite.
Mvg
Schaduw
P.S.
Zoals je ziet alleen de inhoud van de PC. Het moederbord, processor, geheugen, videokaart en voeding.
Dit omdat de rest nog goed is. De behuizing, hardeschijf en de rest
P.S.2
Ik zag net bij tomshardware alle test van de 6000+ en de E6600. Deze had ik gemist.
Het blijkt inderdaad dat de E6600 bijna overal sneller en beter is.
Maar dan toch de vraag: wat presteert beter in deze combinatie: (wat ZAL beter gaan presteren
Intel Core2Duo E6600 + HD2900XTX
of
AMD X2 6000+ + HD2900XTX
P.S.3
Ik ben ook van plan de CPU te gaan overklocken, even dit tussendoor
[ Voor 9% gewijzigd door ShAd0w op 22-04-2007 23:58 . Reden: P.S.3 toevoeging ]