Game PC €1200~€ 1300

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-01 19:26
Voor mij word het tijd voor een nieuwe PC.
Meer omdat er van spellen steeds meer gevraagd word, en omdat ik een nogal Game-Freak & Über-Graphics-freak ben.
het meeste geld gaat dus sowieso uit naar een nieuwe Videokaart.
Ik heb 2 jaar terug een zeer stomme fout gemaakt; door toen nog NET voor agp te kiezen, ipv voor PCI-e te gaan. Dus nu moet ik wel een complete upgrade doen.
Ik gebruik hem puur voor te gamen; en soms eigen filmpjes maken, maar daar pas ik hem niet op aan.
Mijn budget licht tussen de €1200 en de €1300.

Ik ben nu aan het twijfelen tussen 2 PC's die ik zelf heb samengesteld, namelijk:
cpu: Intel Core2Duo e6600
Mbord: MSI P6N SLi Platinum
geheugen: (2x) GEIL 2x 1GB DDR2-800 (totaal 4GB)
videokaart: XFX 8800GTX // Ati HD 2900XTX
voeding: Antec 550W

of

cpu: AMD X2 6000+
Mbord: DFI Infinity CFX3200-M2/G
geheugen: (2x) GEIL 1GB DDR2-667 2 stuks (totaal 4gb)
videokaart: XFX 8800GTX // Ati HD 2900XTX

Beide PC's vallen in het budget.

Zoals je ziet ben ik ook aan het twijfelen tussen NVidia en Ati; maar daarom wacht ik nog 1 maand met kopen, omdat ik de benchmarks wil zien van Ati. Maar tot nu toe gaat mijn voorkeur uit naar Ati. Hier heb ik zelf betere ervaring mee en ik verwacht veel van die kaart.

Ik ben ook aan het twijfelen over de combinatie: Intel & Ati of AMD & Nvidia. Omdat Ati nu met AMD samenwerkt, is er de mogelijk ook zo dat de 2900XTX het beter doet met een 6000+ dan met een E6600. Maar dit kan ik nergens vinden.
Is er een verschil in prestatie tussen AMD&Ati en AMD&Nvidia?

Maar de Processor is natuurlijk de enigste 'echte' vraag; Ik kan geen fatsoenlijk benchmarks vinden. Alleen deze. Maar dat is geen uitgebreide test.
Hieruit blijkt wel dat de E6600 beter is, maar in 3dmark de 6000+. Ook staat er niet bij wat voor systeem ze hebben gebruikt en wat voor videokaart.
Wat presteert nu beter bij spellen... maar dat zal altijd een vraag blijven ;)
een betere vraag:
Wat is de beste processor die op de toekomst gericht is en dan vooral games

En ik ben aan het denken voer 4GB geheugen. Toekomst gericht. Is dit nodig? Het zal nooit een negatief effect hebben neem ik aan. Maar alleen voordelen... toch?

Alvast bedankt voor de reacties, en de moeite.
Mvg

Schaduw

P.S.
Zoals je ziet alleen de inhoud van de PC. Het moederbord, processor, geheugen, videokaart en voeding.

Dit omdat de rest nog goed is. De behuizing, hardeschijf en de rest :)

P.S.2
Ik zag net bij tomshardware alle test van de 6000+ en de E6600. Deze had ik gemist.
Het blijkt inderdaad dat de E6600 bijna overal sneller en beter is.

Maar dan toch de vraag: wat presteert beter in deze combinatie: (wat ZAL beter gaan presteren :+ )
Intel Core2Duo E6600 + HD2900XTX
of
AMD X2 6000+ + HD2900XTX

P.S.3
Ik ben ook van plan de CPU te gaan overklocken, even dit tussendoor :)

[ Voor 9% gewijzigd door ShAd0w op 22-04-2007 23:58 . Reden: P.S.3 toevoeging ]

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-01 18:51
4GB geheugen is momenteel echt overkill. Je processor haalt het niet eens om het helemaal vol te krijgen. 2GB is voldoende momenteel.

Maar kwaad kan het idd niet.

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-01 23:03
wil je uitgebreide benchs, gaa naar :
http://www23.tomshardware.com/cpu.html

succes met kiezen

• ShAd0w
'@Sendar;

Daar was ik ook over aan het twijfelen... maar hoeveel kwaad kan het?

@Soheilmd
Al gezien... 20 min terug. Wist dat er zo iets was bij Tomshardware... maar had het de hele dag niet kunnen vinden :)

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:39
ShAd0w schreef op zondag 22 april 2007 @ 23:39:
En ik ben aan het denken voer 4GB geheugen. Toekomst gericht. Is dit nodig? Het zal nooit een negatief effect hebben neem ik aan. Maar alleen voordelen... toch?
Let er wel op dat als je inderdaad voor 4GB werkgeheugen gaat je wel je OS hierop afstelt. Windows XP kan hier in ieder geval niet goed mee overweg. Ik dacht wel alle versies van Windows Vista.

Zoek dit dus zelf eerst goed na!

Maar ik zou zeggen: ga gewoon voor 2GB. Dat is meer dan voldoende voor nu, en als het tijd is om te upgraden ben je misschien alweer beter af met een ander soort (nieuwer, sneller) geheugen

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Kijk eens op www.tomshardware.com en zoek naar de CPU Charts. Hier zal je zien dat de E6600 in de game-benchmarks nét iets sneller is dan de 6000+. Ze zijn dus redelijk aan elkaar gewaagd. Maar, de 6000+ loopt al op zijn maximum (namelijk 3GHz) en de E6600 nog lang niet. Als je de E6600 overclocked naar 3,6GHz wat je kan doen met jouw PC6400 geheugen is hij echt veel sneller dan de 6000+, en dat voor een tientje meer. Als je overigens niet gaat overclocken is PC5300 voldoende, bespaart je weer wat geld..
Ik zou inderdaad beginnen met 2GB, 4GB is nu gewoon niet noodzakelijk en op de korte termijn ook niet.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-01 17:12
zoals de benchmarks al aangeven is de e6600 op stock-speeds al iets sneller. Neem je PC5300 geheugen erbij dan kun je al overklokken tot 3,0Ghz zonder problemen. Met PC6400 geheugen kun je tot 3,6Ghz, maar dat vraagt meer van de koeling en dergelijke. Hoe dan ook is de Intel sneller, en bij overklokken al helemaal.

Let wel dat de nieuwe videokaarten van ATi pas over een tijdje echt in de winkel liggen, de situatie kan dan inmiddels weer anders liggen. Schijnt wel een behoorlijk sterke kaart te worden trouwens. Maar wachten op definitieve benchmarks en reviews is altijd verstandig. Je weet nooit wat hype is en wat waarheid, totdat de kaart echt in handen van consumenten is.

De voeding is trouwens prima, ik heb zelf een Antec-voeding en ben erg tevreden. Stil, stabiel en krachtig. Het moederbord dat je noemt in het intel-systeem ken ik niet echt, maar ik weet dat veel gamers kiezen voor de Gigabyte DS3, die erg leuke prijs/kwaliteitsverhouding heeft. Hetzelfde geldt voor de ASUS P5B, maar die ondersteund RAID maar in beperkte mate als ik het goed heb. Misschien is die MSI ook wel prima trouwens.

Succes verder!

• ShAd0w
Bedankt Geert,

Ik denk dat mijn keuze dan zeker is; en dat ik dus ga voor de E6600.
En dus ga ik er ook vanuit dat de combinatie van Intel & Ati geen prestatie verlies zal hebben.

Want ik ga zo ongeveer ook zeker voor de nieuwe Ati volgende maand.

Ook kies ik dan voor 2gb geheugen. Als het dan moet zijn 2 reepjes er zo bijgedaan.

Iemand nog iets op te merken aan mijn moederbord? Is er een betere? Want hiervan zijn niet echt test. En bij Tomshardware is er niks over deze 2 te vinden :)

Dit word het nu voor zover ik weet:

cpu: Intel Core2Duo e6600
Mbord: MSI P6N SLi Platinum
geheugen: GEIL 2x 1GB DDR2-800
videokaart: Ati HD 2900XTX

maar dat moederbord? is dat oke?
of zal ik voor een DFI gaan? Omdat ik toch een Ati pak, zal ik niks aan SLi hebben. Moet ik ook niet op de chipset letten?
bijvoorbeeld deze: DFI Infinity 975X/G

Anders lijkt mijn keuze duidelijk :)

bedankt!!

[ Voor 5% gewijzigd door ShAd0w op 23-04-2007 09:28 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Je kan met benchmarks natuurlijk ook gewoon kijken naar individuele cpu's ;)
Benches zijn juist gemaakt om ze te kunnen vergelijken. Dus zoek een bench voor de X2 6000 en eentje voor de E6600 en vergelijk die dan zelf

Verder is je topicstart niet voldoende om je topic te rechtvaardigen, zie hiervoor Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? en daarom gaat hij dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.