Toon posts:

[gezocht] Computergebruik beperken; hoe? *

Pagina: 1
Acties:
  • 709 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kindje van 9 dat niet luistert als ik het zeg dat het tijd is computer uit moet. Ik ben iemand die niet altijd mijn kind controleert en steng doet. Daarom dacht ik: is er eigenlijk een softwareprogramma die tijd kan insltellen. Zoiets van hoe lang hij achter computer mag. Bijvoorbeeld elke dag een uur of zo. Kan iemand mij over zo'n programma vertellen. laat mij aub weten.

Groetjes,

Tomjerry.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Geloof der er zat van die programma's zijn. Al gezocht op google?

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-07 21:39

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

of de tweakermanier (wat lastiger): taakplanner met een .bat die afsluit (wel niet beveiligd, maar op het moment dat hij het kan uitzetten heeft hij weer wat geleerd :Y) )
Overigens hebben ook een aantal security suites dit soort opties.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

1: je zit in het verkeerde subforum.
2: welk OS draai je? XP (daarmee kan je een policy definen op welke uren je kindje mag ingelogd zijn via de command line. Heb je Vista (Ultimate/Home Premium/???), dan heb je parental control, een GUI rond de commandline van XP.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Als ik jou was, zou ik niet via software (of hardware) automatisch de computer uit laten schakelen. Dit zou namelijk best wel eens averechts kunnen gaan werken.

Ik ben dan wel geen ouder, maar het lijkt mij beter om in plaats van het te laat computeren onmogelijk maken, juist het alternatief aantrekkelijker maken. Hierdoor kiest hij er zelf voor om op tijd te stoppen, en krijg je ook geen 'mag ik nog even? toe nou!' :P

[ Voor 14% gewijzigd door Zr40 op 22-04-2007 23:53 ]

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:56
Ik denk dat je XP draaid er is een programma autoexit waarin je kunt aangeven dat de pc uit moet gaan op een bepaalde tijd
ASoft AutoExit is an application that you can use to shut down, log off, reboot, reboot shell, power off, lock the workstation, or hibernate Windows. You can do it instantly or you can set a time, date, and frequency. You can also use the settings with remote computers; the options are the same as for a local computer. All you have to do is choose the computers that you want to shut down.
http://www.download.com/A...10613248.html?tag=lst-0-2

Ik zou zelf gewoon voor een kookwekker gaan, dan zorg je er ook voor dat ze er iets van op steekt.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-07 12:07
Ik zou het buiten de computer om proberen te regelen an je kleine disciplineren. Als papa uit zegt is het uit.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:05

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Als ouder zijnde hoor je dan zelf het heft in handen te nemen en die pc uit te zetten...

Er is niets mis met een beetje discipline hoor... Op school (en later op het werk of in een relatie) zul je ook geregeld moeten luisteren.

</heilig>

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:31
De collega's in Software Algemeen mogen zich over dit topic ontfermen. SG->SA

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, ik zat inderdaad in het verkeerde subforum. het is allemaal nieuw voor mij. Wat is dan de goede subforum voor zulke vraagjes. Ik heb trouwens Windows XP. _/-\o_

[

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je topic is al verplaatst naar het juiste forum; Client Software Algemeen dus ;) Maar dit had je eenvoudig kunnen vinden als je even had gezocht: [search=software tijd kind beperken] Lees anders Policy: Alle regels die op het forum gelden nog eens een keertje door dan pas ik je topictitel even aan :)

klokbeveiliging > [gezocht] Computergebruik beperken; hoe? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1