[Vista] Bestand verwijderen verwijdert complete map!?

Pagina: 1
Acties:

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 07:24
Hallo mensen,

Ik heb net een hele vreemde ervaring achter de rug met Vista 32 bit. Ik had een map "Backup" op een 120gb Western Digital NTFS schijf staan met image bestanden van m'n C-schijf. Het waren image bestanden van rond de 10 gigabyte elk. Nou maak ik regelmatig nieuwe backups en dan verwijder ik het oude bestand. Zo ook gister, toen ik van drie backups de twee oudste wilde verwijderen.

Kan weinig mee mis gaan zou je zeggen en dat ging het ook nooit, totdat ik dit onder Vista deed (had net een image van Vista teruggezet): Ik klik met de muis in het linkerbeeld van de explorer op de map met backupbestanden en selecteer met de muis in het rechterdeel de twee oudste bestanden van elk +- 10gb en druk op de delete toets. Windows zegt: "Bestanden te groot om in de prullenbak te plaatsen. Wilt u de bestanden definitief verwijderen?" Dus ik klik op "Ja"

Vervolgens is de hele backup map weg. En ook echt WEG met al mijn backups. :? 8)7 Vervolgens een stuk of 5 recovery tools gedraait die allemaal wel de map terugvonden, maar daarin slechts 0kb grote bestanden vonden of slechts een deel van de verwijderde bestanden terugvonden. :X Gelukkig had ik een paar dagen eerder (bijna) alle backups ook nog eens naar een externe disk gekopieerd, dus veel schade heb ik niet (+- 4 dagen e-mail weg)

Nou werk ik al jaren dagelijks met computers en weet ondertussen wel m'n weg in zowel soft- als hardware, maar na deze 'actie' kon ik niet veel meer denken dan WTF!? 8)7 Is dit een bug? Heeft iemand hiet dit ook wel eens gehad??? Kan je in Vista uberhaupt de map waar je in zit wissen vanuit het rechtervenster van de explorer? Onder XP bestaat er niet zoiets als 'delete parent map' ofzo...

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-02 20:09
dit heb ik nog niet meegemaakt, het volgende wel:

je hebt een lange rij met bestanden, en je wilt in het midden een paar bestanden verwijderen. Nou druk op de eerste, zoek naar de laatste, shift+click. Als je nu weer naar boven scrolt zie je soms dat hij meer bestanden meepakt dan dat je geselecteerd hebt |:(

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

hellboy123 schreef op maandag 23 april 2007 @ 09:12:
dit heb ik nog niet meegemaakt, het volgende wel:

je hebt een lange rij met bestanden, en je wilt in het midden een paar bestanden verwijderen. Nou druk op de eerste, zoek naar de laatste, shift+click. Als je nu weer naar boven scrolt zie je soms dat hij meer bestanden meepakt dan dat je geselecteerd hebt |:(
probeer ctrl+click :P Shift+click pakt alle bestanden ertussen :P

[ Voor 77% gewijzigd door Illegal_Alien op 23-04-2007 12:30 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

SideShow

Administrator

Dit heb ik wel al meegemaakt, ik dacht dat ik enkele bestanden had gesleecteerd en die had verwijderd, maar nee, een hele map was weg. Gelukkig nog niets ergs.

Heb geen oplossing

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:02

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Waarschijnlijk heb je de bestanden geselecteerd door er met een muis een kader omheen te slepen. Het vervelende aan de explorer in Vista is dat de focus dan op de map blijft staan die je daarvoor hebt aangeklikt.

Dit soort perikelen kun je in de toekomst dus voorkomen door een bestand in de map eerst aan te klikken en dan pas te gaan selecteren.

Overigens kan ik me niet voorstellen dat dit zo hoort te werken, maargoed.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Kogando
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07-2025

Kogando

Humordenaar

Ik heb het ook gehad, wou een submap verwijderen maar ineens was de hele hoofdmap weg met daarin 100GB verdeeld over zo'n 40 mappen. Vista vroeg ook niet om een bevestiging. :X

8)7

Citeerde hij de halve wereldbevolking..

• Kogando
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07-2025

Kogando

Humordenaar

Is er al iemand die een oplossing weet? Net had ik het weer.. 40GB aan downloads in 1 seconde verdwenen. :(

Citeerde hij de halve wereldbevolking..

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
Gedaan wat --MeAngry-- zei?
Zo zit het namelijk, heb het ook al voorgehad...
Pagina: 1