pms kleuren in rgb

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:59
ik wil graag een pms kleur in word gebruiken. Nu heb ik een pantone swatch (solid coated)geselecteerd in photoshop en de rgb waarde bij die pms kleur opgeschreven en ingevoerd als kleur in openoffice. Maar nu zoek ik nog verder op internet en vind ik nog meer pms 464 kleuren, met ieder andere rgb waarden. Hoe zit dit precies? Ik zie ook in photoshop een stuk of wat verschillende swatches van pantone van metallic coated tot solid uncoated. Welke moet ik nu hebben?

ik zoek namelijk de pms kleur die vermeld staat op een proefkaart die wij hebben. Deze kleur willen we graag gebruiken om zelf inlegvellen te maken.
het gaat overigens om pms 464.

daarvan heb ik nu 2 rgb waardes:
pms 464:
r=144
g=105
b=30

en de solid coated in photoshop geeft bij pms 464:
r=133
g=87
b=36

Verwijderd

Er is geen 1:1 conversie mogelijk van PMS naar RGB.

RGB is digitaal op het scherm en redelijk beperkt (normaal 24 bit).

Het idee achter PMS is dat je kunt kiezen welke kleuren je wil hebben en dan dus weet hoe het eruit gaat zien als het bedrukt is. Je geeft bij de drukker de PMS kleuren door en zorgt ervoor dat het eruit ziet zoals de PMS swatches.

Je kunt een conversie zoals Photoshop dat doet doen en met een gekalibreerd scherm komt het redelijk dichtbij de echte kleuren. Maar een 1:1 conversie is dus niet mogelijk.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik stel voor dat je begint met de eerste hit op Google:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pantone

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Dit topic is gesloten.