Toon posts:

Ps --> Flash + AI --> Flash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb meerdere vragen. ze hebben allemaal met import/export te maken.

1) Hoe kan ik het best layers van Illustrator naar Flash exporteren. Ik kan in Flash kiezen voor importeren of in Illustrator kiezen voor exporteren. Hoe kan ik het mooist illustrator layers naar Flash movieclip omzetten?

2) In photoshop shakel ik over naar Imageready om layers naar png's om te zetten. Het probleem is wanneer ik deze in Flash importeer dat elke png de canvasgrootte van het hele bestand heeft en de afbeeldingen als het ware over elkaar liggen. Dit geeft weer problemen met registration point wanneer ik image naar mc converteer. Is er een optie ergens in Imageready dat een png de grootte krijgt van inhoud van de PSD-laag, of moet ik alles een voor een gaan aanpassen?!

3) Hoe kan ik de registration point van een geneste object centreren?! Ik heb met tranform-tool op oog reg. point naar center geplaatst. Wanneer ik nu een 360gr. transform wil maken lijk het erop dat de mc om de reg. point van de parent heen draait! Ik weet niet hoe ik dat kan oplossen.

Kortom genoeg vragen.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Probeer zo min mogelijk tools te gebruiken ;)

Overigens is de nieuwe Flash beta een stuk beter met het importeren en behouden van paths vanuit Illustrator. Om vraag 1 te beantwoorden is het wellicht verstandiger om eerst te vertellen welke versies je precies gebruikt en waar je tegen aanloopt, om blijkbaar met deze vragen te zitten.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in Illustrator een landschap in verschillende padengemaakt en deze in verschillende lagen opgeslagen. Wanneer ik het in Flash importeer komen alle AI-lagen in een layer te staan. Ze zijn ook niet makkelijk te manipuleren omdat alles de grootte van de canvas heeft en alles dus over elkaar ligt.

In photoshop heb ik een wazige mobiel gemaakt en via Image Ready exporteer ik de lagen naar verschillende png's. In Flash heb ik het zelfde probleem dat de png's de grootte van de hele ps-canvas hebben en alles over elkaar heen ligt. Na 'break apart' en alles op juiste volgorde zetten heb ik de mobiel wel weer als mc, maar ik kan bijvoorbeeld een wiel die ik om z'n as wiel laten roteren niet netjes laten roteren. Als ik met de transform tool de regisration point op het oog naar de as verplaats dan roteert vervolgens het wiel om de as van z'n parent! Hoe kan dat en hoe kan ik dit het simpelst oplossen?

In PS of AI naar swf exporteren geeft alle layer/paths als een laag in swf. Ik had verwacht dat de swf uit meerdere layers zou bestaan die makkelijk te editten zijn.

Ik gebruik trouwens Photoshop CS2, Imageready CS2, Illustrator CS2 en Flash 8 Proffesional.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2007 09:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Van PS naar Flash ben ik al achter hoe je dat het best kan doen;

Merge in Photoshop of Imageready al je layer-effects en maskers etc. exporteer het in Imageready als swf maar "preserve appearance" moet uitgeschakeld anders heb je namelijk niet meerder objecten in je swf. Importeren in Flash en klaar is Clara!

Nu nog Illustrator.