Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 13:30:
Ik zou toch eens serieus aan de slag gaan te kijken waar de slechte kwaliteit van de foto's vandaan komt...
Misschien een te hoge iso waarde? Heb je er vaker last van? In welke omstandigheden?
Als mijn camera zoiets zou produceren zou ik me toch afvragen of hij niet stuk is...
Even uitgaande van #1, #3 en #5, Deze zijn in ieder geval geschoten met mijn KM 7D, in de P stand.
ISO Auto, Belichtingscompensatie 0, Sharpness +1, Color profile Natural+, XFine Large JPEG.
Kun je me aangeven wat er 'slecht' is aan de foto's? Mijn ongetrainde oog valt het zo in eerste instantie niet op. Dan bedoel ik dus inderdaad niet de compositie en dat soort zaken, maar je snapt wat ik bedoel. Ik heb de camera sinds kort (2de hands gekocht) en had niet het idee dat er iets mis mee was. Alles werkt feilloos. Maar goed mijn vergelijking is nu gebaseerd op mijn oude 500Si, waarvan ik alleen maar 10x15 prints heb. Van die camera gebruik ik ook de objectieven. Een 35-70 F3.5 - 4.5 en een 70-300 F4.5 - 5.6. Kan thuis voor de zekerheid nog even kijken in de EXIF info om zeker te zijn welke bij welke foto gebruikt zijn. De EXIF info post ik er dan ook bij. Die 70-300 is geen brilliante jongen in ieder geval, maar de beruchte Beercan komt deze week binnen ter vervanging. Foto's zijn trouwens geschoten zonder UV-filter voor de lens en op een erg zonnige dag.
Ik zal vanavond in ieder geval de totaal onbewerkte originelen van die 3 plaaten achter de thumbnail zetten (Is nu JPEG 20% om wat webspace te sparen).
Maar als ik het probleem wat beter kan analyseren, dan kan ik de camera indien nodig ook met een goede foutomschrijving ter reparatie aanbieden.
En die rare #2 is zoals gezegd gewoon een freak shot van de A640. Had deze bij me en was behoorlijk met allerlei instellingen aan het kloten geweest om de effecten daarvan te bestuderen. Alle andere foto's die eruit kwamen en komen zijn technisch gezien verder wel goed (voor zover ik kan beoordelen).
De extra info en hulp wordt erg op prijs gesteld trouwens.

..

Het zou toch niet waar zijn dat ik mijn zuur verdiende centen heb uitgegeven aan een defecte camera!

Hoop eerder dat het komt door de JPEG conversie\compressie. Die is gedaan met een oude versie van PaintShop Pro...)
[
Voor 6% gewijzigd door
Killer op 23-04-2007 16:21
]