Toon posts:

[??] 4GB RAM ondersteuning?*

Pagina: 1
Acties:
  • 374 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
aangezien dat het ddr2 geheugen met de prijs aan het dalen is, wil ik we nog 2 de zelfde kaartje kopen wat ik nu heb. G.E.I.L ddr2 pc6400 2gb dual. maar nu is mijn vraag is het niet mogelijk om mee een OS van 32bits dit geheugen volledig te gebruiken ?. dus 4 gb in plaats van 3.8.

ik zit namelijk met het probleem dat mijn hp printer en canon scanner geen 64 bits drivers hebben.
en wie weet kom ik nog meer van die problemen tegen.

:> de meeste topic's gaan er zo ver niet op in.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:31
Interessant leesvoer voor de TS: Abbadon in "RAM FAQ"

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 07:24
Onder XP 32 bits heb je ongeveer 3.25 gb tot je beschikking. In Vista 32 bit ook. (zelf getest) In Windows XP 64 bit krijg je wel alles tot je beschikking. Idem voor Vista 64 bit.

In je bios kan je mogelijkerwijs een optie aanzetten die heet "Memory remap for 4gb" of iets dergelijks. Als je dit niet doet, dan kan het zijn dat je bios ook geen 4gb ziet en dan zie jet 64 bit Windows ook geen 4gb. Onder Windows 32 bit had ik overigens met of zonder die bios optie altijd 3.25 gb beschikbaar...

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

devin88,

Als ik ga [google=Vista 4GB 32bits] kom ik toch aardig wat tegen wat het bovenstaande FAQstuk ondersteunt.
Hetzelfde verhaal geldt ook grotendeels voor XP, als je onder andere de /PAE switch nazoekt vind je daar ook voldoende info over om je beslissing te kunnen maken.

Nu vertel je ook niet welke hardware je gebruikt, en voor welke Windows versie je je 4GB (let op de hoofdletters) wil gebruiken.

Je zou onderhand wel moeten weten dat we hier ervanuit gaan dat je zelf het één en ander al hebt uitgezocht, dus ik zou je willen vragen de benodigde info alsnog hier te posten.

Ik wijzig alvast de topictitel naar de juiste hoeveelheidsaanduiding ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:20

rapture

Zelfs daar netwerken?

Waarom kan ik de volledige 4GB niet gebruiken? rapture in "Bios Asus P5B-E ziet maar 3 GB ipv 4 GB"