BSOD tijdens gebruik DVD-ROM station

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• stefan1187
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-10-2023
ik heb een probleem met mijn Dvd-Rw station. (ingebouwd in laptop) ik wilde vanavond een bestand openen vanaf een dvd... maar daar deed hij erg lang over... ik klikte dus nog een keer het bestand aan op de dvd... en toen reageerde het venster niet meer... Taakbeheer opstarten en afsluiten hielp niets. ik heb de pc uitgedrukt en opnieuw gestart. toen ik de dvd opnieuw wilde verkennen en ik het bestand wilde kopiëren naar mijn harde schijf kreeg ik een BSOD. de pc starte weer normaal op en alles functioneerde weer. maar het dvd-rw station bleef raar doen. ik heb een systeemherstel gedaan die hij met succes voltooide. maar nog steeds mijn probleem met het blauwe scherm. ik kreeg in 't begin een paar meldingen dat het systeem was hersteld van een ernistige fout maar die kreeg ik een paar blauwe schermen (weer veroorzaakt door het dvd-rw station) verder ook in eens niet meer. wat kan ik nu het beste doen?

Systeem: Acer Aspire 5670

1 Gig Geheugen

Besturingssysteem: Windows Vista Home Basic.

is er niet ergens een plek waar ik die foutmeldingen terug kan vinden die hij bij het opstarten geeft. (het systeem is herstel van een ernisteige fout blablablabla) ?

misschien dat jullie me dan beter kunnen helpen als ik al die gegevens hier neer zet?

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:42
De FAQ t.a.v. 'blauwe schermen' doorgelezen?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Waarom zou je DVD-RW Station niet gewoon stuk zijn? Dit klinkt als een hardware probleem dus de leverancier lijkt me een logische eerste optie? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• stefan1187
hmm... het kwam zo in een keer. eergister deed hij het nog.... ik krijg nu geen blauwe schermen meer maar m'n dvd rom speler gaat gewoon vast zitten. (het venster) hij leest ze nog wel.... de gegevens die er op staan.. maar als ik bijvoorbeeld iets wil afspelen opent hij ook windows media player maar ddan gebeurt er nks meer.. en gaat ook wmplayer vast zitten.

• stefan1187
ok... ik heb gisteravond een mailtje gestuurd naar ACER. dat is 't merk van mijn laptop.

ik heb nog even geprobeerd om weer een dvd in m'n speler te stoppen. (dat lukte natuurlijk. :') ) maar toen hij er in zat kreeg ik gelijk een blauw scherm.

de gegevens die hij toen weergaf zijn:

Driver IRQL not less or equal

Stop: 0x000000D1

ataport.sys

-------------------------

ik mijn pc gewoon weer opstarten en dat doet hij perfect en ik kan er weer gewoon mee doen wat ik wil. maar de dvdrom blijft een probleem. ik heb op internet gezocht naar oplossingen maar nergens kan ik een oplossing vinden die overeenkomen met mijn probleem. helpt het misschien als ik hier een DXDIAG post? (en zoja hoe maak ik die in vista?)

bvd, :)

• stefan1187
kan iemand me helpen? :/

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-07 06:16
Boot cd opstarten en dvd speler testen, indien deze werkt dan ligt het aan windows.
Knoppix , ubuntu , etc.

• stefan1187
jan99999 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 17:09:
Boot cd opstarten en dvd speler testen, indien deze werkt dan ligt het aan windows.
Knoppix , ubuntu , etc.
ik heb zojuist geprobeerd mijn pc te booten met de vista installatiedvdrom... dit doet hij perfect.

maar in windows heb ik nog steeds hetzelfde probleem met mijn DVD-RW Station. ;(

• erhan12
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-07 19:49

erhan12

PMD

soft/firmware upgraden ofzo?

• stefan1187
dat heb ik geprobeerd via apparaatbeheer....maar dat werkte niet... toen heb ik ff gekeken wat 't merk was. een MATSHITA... maar daar kan ik nergens een site van vinden :?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-07 06:16
Indien de speler werkt indien je opstart van de cd, dan kun je windows opnieuw installeren.

Je kan nog proberen zoveel mogelijk,
1 software verwijderen, (alles wat je niet gebruikt,alles wat met cd's te maken heeft)
2 kijk ook wat er op de achtergrond loopt,
3 welke cd simulatie programma's heb je geinstalleerd,
4 welke anti spyware heb je geinstalleerd,
dus ik doel op dat deze programma's misschien ergens tussen zit indien je de cd leest.

• stefan1187
1. zou het daar aan liggen? voorheen heb ik daar nooit problemen mee gehad...

2. wat voor programma's zouden er op de achtergrond kunnen lopen die dit probleem veroorzaken?

3. ik heb Daemon Tools geinstalleerd... ik werk daar al een paar jaar mee en heb daar nooit
problemen mee gehad.

4. spysweeper (en mijn virusscanner is Kaspersky antivirus personal 6.0)

dit probleem trad op nadat ik iets te haastig mijn dvdrom inhoud wilde openen waarna alles vast begon te zitten sindsdien kreeg ik blauwe schermen.

ik las eerder in dit topic dat he tiets met KNOPPIX en/of IBUNTU te maken kan hebben..

wat is dit?

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-07 14:04
Het heeft niks met knoppix ofzo te maken. Knoppix is een live linux cd (ja vast verkeerde benaming, maar wtf zo is het te begrijpen.)
Met een cd waar een knoppix image op staat kun je linux booten zonder het te installeren. Op die manier kan je dus gemakkelijk testen of bepaalde hardware (nu dus je dvd drive) nog goed werkt.

Je kan Knoppix gemakkelijk vinden, gezien het gewoon legaal is ook. :P

• stefan1187
je bedoelt als die dvd wil booten dan werkt m'n dvdromstation nog wel?

(als je dat bedoelt... dat heb ik net geprobeerd en hij boot perfect) maar in windows nog steeds hetzelfde probleem.

• warcow
Niet alleen het booten, maar misschien ook wat meer algemeen gebruik. Dit is goed te testen door knoppix te testen en hier wat in te werken.
Als je verder in windows ook bij gewoon gebruik al bsods krijgt, dan ligt het echt vrij zeker aan foute driver of iig software.
En dan helpt waarschijnlijk vooral een verse windows install. (gezien er niet echt speciale dvd drive drivers zijn.)

Zou me dan ook niks verbazen als je het probleem nog steeds zou hebben als je een andere drive erin zou zetten met dezelfde windows install.

Misschien is het volgende ook te proberen:
Ga naar device manager, en de installeer de dvd rom drive. Als je dan herstart word de dvd drive opnieuw herkend, en misschien werkt ie dan wel weer goed. ^^

• stefan1187
warcow schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 03:37:
Niet alleen het booten, maar misschien ook wat meer algemeen gebruik. Dit is goed te testen door knoppix te testen en hier wat in te werken.
Als je verder in windows ook bij gewoon gebruik al bsods krijgt, dan ligt het echt vrij zeker aan foute driver of iig software.
En dan helpt waarschijnlijk vooral een verse windows install. (gezien er niet echt speciale dvd drive drivers zijn.)

Zou me dan ook niks verbazen als je het probleem nog steeds zou hebben als je een andere drive erin zou zetten met dezelfde windows install.

Misschien is het volgende ook te proberen:
Ga naar device manager, en de installeer de dvd rom drive. Als je dan herstart word de dvd drive opnieuw herkend, en misschien werkt ie dan wel weer goed. ^^
ok.... hoe kom ik in de device manager??

• warcow
Deze computer -> Eigenschappen -> Hardware -> Apparaatbeheer.
En daar gewoon de dvd drive uninstallen. (even rondkijken, dan vind je het wel.)
Dit laatste was trouwens ook wel met de search of google te vinden lijkt me. :)

• stefan1187
ik heb de dvdrwspeler verwijderd en geherinstalleerd... maar telkens als ik 'm dan weer wil gebruiken gaat me pc vast zitten.... :(

• warcow
Ik zou het dan toch onder een verse xp install proberen. En als het dan nog niet goed is misschien toch een andere dvd rom drive.
Wat ook een idee is nog, om als ie eerst op primary IDE zat naar secondary te zetten. (of naar primary als ie al onder secondary zat)
Kleine kans dat het dan wel werkt.
Pagina: 1