Nieuwe pc: Budget €1100

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• Sander1992nl
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Ik ben van plan om over 2 weken een systeem te bestellen

ik gebruik mijn pc voor voornamelijk Gamen, internetten en af en toe photoshoppen.

ik ga NIET overclocken. ik wil gewoon een (vrij) stil systeem die lekker koel is.

hetvolgende neem ik mee uit mijn oude pc:

Geluidskaart
5.1 dolby
Logitech G7 (muis)
Logitech G15 ( toetsenbord)
19'' Samsung 930BF
DVD Brander

Ik koop mijn pc bij Informatique (alles moet daar leverbaar zijn)

ik dacht persoonlijk aan het volgende systeem Prijzen van 22 april 2007:

Processor:
Intel Core 2 Duo E6600 €235
Beste Prijs/kwaliteit verhouding
Mobo:
Asus P5B, S775, iP965, 4xDDR2, PCIe, ATX €114
standaard kwaliteit mobo van Asus. ik heb geen striker extreme nodig omdat ik toch niet ga overclocken
Geheugen:
Kingston DChannel 2GB Kit, 2x1GB DDR2 PC2-5300 €97
2 gb is een must. verder kingston een goed A merk met levenslange garantie
Harddisk:
Western Digital 250GB, 7200rpm, SATAII, 16MB €71
16 mb cache is altijd meegenomen en de WD is stil verder heb ik niet meer dan 250gb hdd nodig.
Cardreader:
Informatique 12 in 1 Cardreader, 3.5", Zwart €16
altijd handig
Microsoft Windows Vista Home Premium NL, 32b, oem €99
32 bits vanwege compibaliteit met oudere programma's en ik geen zin heb om dual-boot te gaan draaien met xp home en 64 bits vista
Videokaart:
XFX GeForce 8800 GTS 500M 320MB, 2xDVI, HDTVo,PCIe €289
op het moment heb ik voor de 8800GTS gekozen. maar ik verwacht zodra de Ati serie uitkomt dat ik een Ati kaart kies

Totaal: €921

nu komen de onderdelen waarover ik twijfel namelijk voeding + case

ik wil het liefst ( vanwege de prijs) de Sonata 2 van €108 ( word totaal dan €1029) maar trekt de voeding (Antec SmartPower 450 watt) de 8800GTS of de 2x00 serie van ati wel?
volgens mij heeft de 8800GTS 18A op een 12v lijn nodig. en levert deze maar 17A
zonee. dan kies ik voor de Antec NeoHe 550 watt (€119) en de Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case, No PSU (€109) vanwege de goede koelmogelijkheden. alleen komt dan mijn totaalprijs op €1149 en dat is wel iets over mijn maximum heen. wat raden jullie mij aan? ff doorsparen. is dit het waard?
wat ik wel raar vind is dat deze 400watt voeding 20 A levert. en toch minder watt heeft. deze is goedkoper. dan neem ik die liever dan die Antec NeoHe

[ Voor 8% gewijzigd door Sander1992nl op 22-04-2007 18:42 ]

Verwijderd

Die 900 is een uitstekende kast(kijk mijn topic:[kast] antsc 900 vs. p180)
Je kan er een coolermaster voeding bijdoen.

• Konijn
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-01 12:56
Die voedingen lijken mij beide ruim voldoende te zijn voor dit systeem.

zie ook: theodouma in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 17"

Hierin staat dat de Antec Sonata II een Antec SmartPower II voeding heeft. Deze voeding kan totaal 450 watt leveren waarvan maximaal 32 amperres van de 12 volt lijn komt. Voor een systeem dat niet overgeklokt zou hoeven worden is dit meer dan ruim voldoende, zelfs als je toch nog zou willen overclocken is dit makkelijk mogelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Konijn op 22-04-2007 19:46 ]

Verwijderd

Misschien zou je nog even kunnen wachten op de intel P35 chipset, ik heb al bij een aantal webshops pre-orders zien staan van gigabyte(zullen vast en zeker vlug andere merken volgen) moederborden met deze chipset voor prijzen vanaf 110 euro. Voordeel hiervan is de native 1333MHz bus, wat wel eens handig kan zijn als je later een quad core cpu wil plaatsen met 1333MHz FSB. Je kunt denk ik wel aanvoelen dat deze de 1066MHz varianten weg zullen drukken.
Verder heeft hij ook nog ondersteuening voor DDR2/DDR3 geheugen dacht ik(of was dat de X38 in Q3?), maar dit ligt er wel aan hoe de moederbordfabrikant dit implementeert.

Persoonlijk zou ik verder een 8600 GT nogwat aanschaffen. Niet de absolute top maar wel DX10, waarmee je alvast de kat uit de boom kunt kijken tot er meer en beter verfijnde DX10 kaarten komen.

• Sander1992nl
  • Niet online
Persoonlijk zou ik verder een 8600 GT nogwat aanschaffen. Niet de absolute top maar wel DX10, waarmee je alvast de kat uit de boom kunt kijken tot er meer en beter verfijnde DX10 kaarten komen
nee, dan kom ik ver onder mijn budget te zitten. ik kijk wel of ik de 320 of 640 versie neem. maar dat zie ik op de dag van aankoop wel

en de p5b kan je met de nieuwste bios ook 1333 mhz laten lopen (dacht ik)

maar zitten er ook nog andere voordelen aan die nieuwe chipset?

[ Voor 16% gewijzigd door Sander1992nl op 22-04-2007 22:26 ]

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 23:12
Als je niet gaat overklocken neem dan een Gigabyte DS3 P965 deze is sneller, gaat langer meer door solid caps en evenduur ;) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Specs

Verwijderd

[...]
en de p5b kan je met de nieuwste bios ook 1333 mhz laten lopen (dacht ik)

maar zitten er ook nog andere voordelen aan die nieuwe chipset?
Dat klopt, de P5b kan dat inderdaad, net zoals overigens vele andere moederborden d.m.v. een bios-update. Echter geeft de specificatie van intel zelf voor de 965 chipset aan dat de max FSB 1066MHz is. Of je hier waarde aan hecht laat ik aan jou over.

Hier wat meer info over de P35 die voorzover ik heb gehoord in mei uitkomt.
Verder zijn er ook een aantal artikelen op de frontpage over te vinden meen ik.
Vandaag heb ik ook nog ergens een of andere benchmark gezien (zal wel intel-gesponsord zijn geweest) maar kan deze niet meer vinden. Resultaat was dat je in ieder geval geen prestatie winst moet verwachten, eerder wat nieuwe features en de FSB van 1333MHz.

Edit: En natuurlijk ondersteuning voor DDR3, maar dat is op dit moment zwaar overgeprijsd spul. DDR2 kan ook, maar het ligt aan de mobo-fabrikant wat wordt ondersteund.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2007 00:41 ]

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:17
Solid_Aapie schreef op maandag 23 april 2007 @ 00:26:
Als je niet gaat overklocken neem dan een Gigabyte DS3 P965 deze is sneller, gaat langer meer door solid caps en evenduur ;) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
En als je wel gaat overclocken: neem de Gigabyte DS3 P965! :P

Want de DS3 is ook nog eens een betere overclocker dan de P5B, heeft 2 SATA-poorten extra, en is goedkoper. Waarom blijven mensen toch altijd nog steeds die Asus kiezen?

Btw: de DS3 ondersteunt zonder 'gefrats en gefriemel' gewoon FSB 1333MHz. Nog een pluspunt!

[ Voor 8% gewijzigd door FreddyFish op 23-04-2007 00:45 ]

Verwijderd

FreddyFish schreef op maandag 23 april 2007 @ 00:44:
[...]

En als je wel gaat overclocken: neem de Gigabyte DS3 P965! :P

Want de DS3 is ook nog eens een betere overclocker dan de P5B, heeft 2 SATA-poorten extra, en is goedkoper. Waarom blijven mensen toch altijd nog steeds die Asus kiezen?

Btw: de DS3 ondersteunt zonder 'gefrats en gefriemel' gewoon FSB 1333MHz. Nog een pluspunt!
Idd, snap ook niet wrom iedereen altijd Asus kiest. De DS3 is gewoon superieur.

• Sander1992nl
  • Niet online
oke, dan neem ik voorlopig de gigabyte. mocht voor 10 mei nog de nieuwe mobo's uitkomen dan neem ik die. anders blijf ik bij de gigabyte

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Feyenoordfreak, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.