Toon posts:

Dode AMD processors met plastic

Pagina: 1
Acties:
  • 381 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey heeft iemand nog dode AMD processors over. het gaat dan om de plastic versie's waar ik dan sleutelhanger van kan maken. dan hebben ze nog een nut na hun dood.

Verwijderd

Plastic versie? Misschien moet je iets duidelijker zijn.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:56

Thandor

SilverStreak

Je bedoelt processoren met een OPGA behuizing :). Je kunt voor dit soort dingen het beste even kijken bij Tweakers.net - Vraag & Aanbod.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Kijk even rond in V&B, daar heb je meer kans.

edit: Thandor :(

[ Voor 10% gewijzigd door Tripp op 22-04-2007 18:01 ]

specs

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

jezelf quoten :')

[ Voor 93% gewijzigd door Tripp op 22-04-2007 18:01 ]

specs

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Plastic behuizingen bestaan niet :P Als er een IHS opzit is deze van koper oid.

Wat je (best makkelijk) zou kunnen doen is de IHS er vanaf slopen en een gaatje boren in de printplaat. Hangertje erdoor en je hebt een sleutelhanger.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

leonpwner1 schreef op zondag 22 april 2007 @ 18:07:
Plastic behuizingen bestaan niet :P Als er een IHS opzit is deze van koper oid.

Wat je (best makkelijk) zou kunnen doen is de IHS er vanaf slopen en een gaatje boren in de printplaat. Hangertje erdoor en je hebt een sleutelhanger.
Op 'oude' AMD CPU's (Socket A enzo) zat helemaal geen IHS, vandaar de term 'plastic' behuizing ;)

Dat was gewoon een printplaatje met aan de ene kant de pinnetjes en aan de andere kant in het midden de cpu chip en nog wat contactpuntjes van de L bruggen enzo.

[ Voor 15% gewijzigd door Orion84 op 22-04-2007 18:10 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Avalaxy
Orion84 schreef op zondag 22 april 2007 @ 18:09:
[...]

Dat was gewoon een printplaatje met aan de ene kant de pinnetjes en aan de andere kant in het midden de cpu chip en nog wat contactpuntjes van de L bruggen enzo.
Ja ik weet wat je bedoelt, dat had de Athlon XP ook, en vroege Athlon 64's ook als ik me niet vergis. Hij bedoelt dus gewoon het PCB met 'plastic' neem ik aan?

In dat geval gewoon de IHS eraf slopen zoals ik eerder zei. Als je wilt weten hoe dit moet, kijk dit filmpje of dit filmpje.

[ Voor 7% gewijzigd door Avalaxy op 22-04-2007 18:15 ]

Verwijderd

Wat toevallig, maar nee ik heb nog wel een dode s754/3000 + liggen maar die krijg je niet :P

Vanmiddag heb ik wel een R380 Core aan stukken zitten zagen. Ervaring leert dat je deze chips niet van de PCB afkrijgt zonder ze te slopen, dus heb ik de kaart zelf maar aan stukken gewerkt :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5a78c57e48ef1b2cfdc5c1038583e1f7/thumb.jpg

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

leonpwner1 schreef op zondag 22 april 2007 @ 18:13:
[...]

Ja ik weet wat je bedoelt, dat had de Athlon XP ook, en vroege Athlon 64's ook als ik me niet vergis. Hij bedoelt dus gewoon het PCB met 'plastic' neem ik aan?

In dat geval gewoon de IHS eraf slopen zoals ik eerder zei. Als je wilt weten hoe dit moet, kijk dit filmpje of dit filmpje.
Hoezo de IHS verwijderen? De CPU's die TS zoekt hebben helemaal geen IHS, die is pas geintroduceerd met socket 754 ofzo. De socketA CPU's hadden dat helemaal niet :)

Google zoeken naar Athlon XP plaatjes

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

De ihs was geintroduceerd om dat geplet met die core te voorkomen :P

Maar ook bij de s754 kan je die vrij makkelijk verwijderen... Ik heb het zelf ook een keer gedaan en zelfs een capacitor gebroken, waarop de cpu het nog vrolijk deedt :+

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:56

Thandor

SilverStreak

Orion84 schreef op zondag 22 april 2007 @ 18:20:
[...]

Hoezo de IHS verwijderen? De CPU's die TS zoekt hebben helemaal geen IHS, die is pas geintroduceerd met socket 754 ofzo. De socketA CPU's hadden dat helemaal niet :)

De topicstarter zoekt naar 'dode AMD processors met een plastic behuizing'. Dat zijn AMD Athlon XP en AMD Athlon64 processoren. Die laatste zijn namelijk ook van plastic. (Er wordt in de topicstart geen woord gerept over een IHS en IHS of niet, de A64 heeft simpelweg een plastic behuizing :P). Hij wil gewoon geen keramische (de oudste SoA processoren en bepaalde AMD Opteron processoren) omdat die erg lastig te doorboren zijn :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-05 22:12
Bedoel je niet de Amd Athlon slot cpu's?
'

Afbeeldingslocatie: http://www.cpu-world.com/CPUs/K7/L_AMD-AMD-K7550MTR51B%20C%20(7th%20Generation)%20(front).jpg

[ Voor 58% gewijzigd door NomadTitan op 22-04-2007 18:24 ]

• Avalaxy
Orion84 schreef op zondag 22 april 2007 @ 18:20:
[...]

Nee maar mijn punt is dat hij niet specifiek opzoek hoeft naar een socket A processor maar dat hij élke cpu kan pakken, aangezien ze allemaal hetzelfde zijn qua uiterlijk. Als het dus echt niet lukt om een versie zonder IHS te krijgen, zou het een optie zijn om er 1 mét IHS te nemen en deze eraf te slopen ;)

Maarja, ik wens de TS suc7 met zoeken :w

Verwijderd

NomadTitan schreef op zondag 22 april 2007 @ 18:23:
Bedoel je niet de Amd Athlon slot cpu's?
'

[afbeelding]
Tenzij je de casing eromheen en de package eraf sloopt kan je er nog een bruikelijke sleutelhanger van maken ja.

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:17

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Tip om chips van videokaarten af te krijgen.

Verhit de achterkant van de videokaart met een heteluchtfhön (Zo eentje waarmee ze verf afbranden ofzo.) een paar tiental seconden tot een paar minuten. Daarna wip je vlug de chip van de kaart af met een schroevendraaier ofzo. Snel, relatief veilig en netjes :)

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-05 22:16
nee joh ;) , chips moet je er gewoon lekker op laten zitten en ergens in een hoek een mooi gaatje boren om een ringetje doorheen te kunnen draaien.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Tripp schreef op zondag 22 april 2007 @ 18:00:
Kijk even rond in V&B, daar heb je meer kans.
Grapjurk, je moet een letter terug in het alfabet met die B.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

http://www.tweakers.net/aanbod

^^

De plek voor dit soort vragen :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.