Hey heeft iemand nog dode AMD processors over. het gaat dan om de plastic versie's waar ik dan sleutelhanger van kan maken. dan hebben ze nog een nut na hun dood.
Je bedoelt processoren met een OPGA behuizing
. Je kunt voor dit soort dingen het beste even kijken bij Tweakers.net - Vraag & Aanbod.
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Plastic behuizingen bestaan niet
Als er een IHS opzit is deze van koper oid.
Wat je (best makkelijk) zou kunnen doen is de IHS er vanaf slopen en een gaatje boren in de printplaat. Hangertje erdoor en je hebt een sleutelhanger.
Wat je (best makkelijk) zou kunnen doen is de IHS er vanaf slopen en een gaatje boren in de printplaat. Hangertje erdoor en je hebt een sleutelhanger.
Op 'oude' AMD CPU's (Socket A enzo) zat helemaal geen IHS, vandaar de term 'plastic' behuizingleonpwner1 schreef op zondag 22 april 2007 @ 18:07:
Plastic behuizingen bestaan nietAls er een IHS opzit is deze van koper oid.
Dat was gewoon een printplaatje met aan de ene kant de pinnetjes en aan de andere kant in het midden de cpu chip en nog wat contactpuntjes van de L bruggen enzo.
[ Voor 15% gewijzigd door Orion84 op 22-04-2007 18:10 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ja ik weet wat je bedoelt, dat had de Athlon XP ook, en vroege Athlon 64's ook als ik me niet vergis. Hij bedoelt dus gewoon het PCB met 'plastic' neem ik aan?Orion84 schreef op zondag 22 april 2007 @ 18:09:
[...]
Dat was gewoon een printplaatje met aan de ene kant de pinnetjes en aan de andere kant in het midden de cpu chip en nog wat contactpuntjes van de L bruggen enzo.
In dat geval gewoon de IHS eraf slopen zoals ik eerder zei. Als je wilt weten hoe dit moet, kijk dit filmpje of dit filmpje.
[ Voor 7% gewijzigd door Avalaxy op 22-04-2007 18:15 ]
Hoezo de IHS verwijderen? De CPU's die TS zoekt hebben helemaal geen IHS, die is pas geintroduceerd met socket 754 ofzo. De socketA CPU's hadden dat helemaal nietleonpwner1 schreef op zondag 22 april 2007 @ 18:13:
[...]
Ja ik weet wat je bedoelt, dat had de Athlon XP ook, en vroege Athlon 64's ook als ik me niet vergis. Hij bedoelt dus gewoon het PCB met 'plastic' neem ik aan?
In dat geval gewoon de IHS eraf slopen zoals ik eerder zei. Als je wilt weten hoe dit moet, kijk dit filmpje of dit filmpje.
Google zoeken naar Athlon XP plaatjes
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Verwijderd
De ihs was geintroduceerd om dat geplet met die core te voorkomen 
Maar ook bij de s754 kan je die vrij makkelijk verwijderen... Ik heb het zelf ook een keer gedaan en zelfs een capacitor gebroken, waarop de cpu het nog vrolijk deedt
Maar ook bij de s754 kan je die vrij makkelijk verwijderen... Ik heb het zelf ook een keer gedaan en zelfs een capacitor gebroken, waarop de cpu het nog vrolijk deedt
De topicstarter zoekt naar 'dode AMD processors met een plastic behuizing'. Dat zijn AMD Athlon XP en AMD Athlon64 processoren. Die laatste zijn namelijk ook van plastic. (Er wordt in de topicstart geen woord gerept over een IHS en IHS of niet, de A64 heeft simpelweg een plastic behuizingOrion84 schreef op zondag 22 april 2007 @ 18:20:
[...]
Hoezo de IHS verwijderen? De CPU's die TS zoekt hebben helemaal geen IHS, die is pas geintroduceerd met socket 754 ofzo. De socketA CPU's hadden dat helemaal niet
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
'
[ Voor 58% gewijzigd door NomadTitan op 22-04-2007 18:24 ]
Nee maar mijn punt is dat hij niet specifiek opzoek hoeft naar een socket A processor maar dat hij élke cpu kan pakken, aangezien ze allemaal hetzelfde zijn qua uiterlijk. Als het dus echt niet lukt om een versie zonder IHS te krijgen, zou het een optie zijn om er 1 mét IHS te nemen en deze eraf te slopenOrion84 schreef op zondag 22 april 2007 @ 18:20:
[...]
Hoezo de IHS verwijderen? De CPU's die TS zoekt hebben helemaal geen IHS, die is pas geintroduceerd met socket 754 ofzo. De socketA CPU's hadden dat helemaal niet
Maarja, ik wens de TS suc7 met zoeken
Verwijderd
Tenzij je de casing eromheen en de package eraf sloopt kan je er nog een bruikelijke sleutelhanger van maken ja.NomadTitan schreef op zondag 22 april 2007 @ 18:23:
Bedoel je niet de Amd Athlon slot cpu's?
'
[afbeelding]
Tip om chips van videokaarten af te krijgen.
Verhit de achterkant van de videokaart met een heteluchtfhön (Zo eentje waarmee ze verf afbranden ofzo.) een paar tiental seconden tot een paar minuten. Daarna wip je vlug de chip van de kaart af met een schroevendraaier ofzo. Snel, relatief veilig en netjes
Verhit de achterkant van de videokaart met een heteluchtfhön (Zo eentje waarmee ze verf afbranden ofzo.) een paar tiental seconden tot een paar minuten. Daarna wip je vlug de chip van de kaart af met een schroevendraaier ofzo. Snel, relatief veilig en netjes
nee joh
, chips moet je er gewoon lekker op laten zitten en ergens in een hoek een mooi gaatje boren om een ringetje doorheen te kunnen draaien.
Grapjurk, je moet een letter terug in het alfabet met die B.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()