[HTPC case] Ervaringen met full ATX HTPC cases

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:39

Church of Noise

Drive it like you stole it

Topicstarter
Sinds kort ben ik aan het uitkijken om m'n PC in een HTPC case te bouwen, zodat ik 'm zonder schroom naast m'n andere hifi-componenten zou kunnen plaatsen.
Tot nu toe zit alles in een Antec Sonata II kast (op zich ook helemaal niet mis natuurlijk).

De huidige componenten van de PC (zie onderaan m'n post) had ik graag meegenomen (al zou'k achteraf wel durven overstappen naar 'n Thermalright 120 extreme).

Nu had'k graag geweten welke full ATX htpc-cases jullie gebruiken & wat jullie ervaringen ermee zijn (foto's zouden ook erg leuk zijn). Ikzelf ben momenteel aan 't twijfelen tussen een Zalman HD160 en een Silverstone LC16B.
Omwille van de beperkte lengte van de videokaart (met toekomstige upgrades in gedachten), lijkt de Zalman het te gaan halen...

Huidige samenstelling:

Case:Antec Sonata II
Moederbord: Asus P5W DH Deluxe
Proc: Intel C2D E6600
Koeler: Zalman 9500 led @ silent
Geheugen: 2 x 1GB Kingston, pc4200
Videokaart: Asus EN7600 GS (512mb) passief gekoeld
HD: 2 x WD Caviar 250GB 16mb cache, 7200 rpm (die jongens durven wel 's warm worden!)
AOpen DVD writer

• Droezel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-07-2025
Ik heb de zalman en ben tot nog toe zeer tevreden, plaats voor 4 HD's was voor mij de spec die het em deed. De enige minputen voor mij zijn:

* niet zo makkelijk wat betreft installatie, vooral de cage met de 3 HD's. Lange magnetische schroevendraaier is een vereiste of je krijgt het niet voor mekaar.
* de blauwe power led is veel te fel en stoort tijdens het TV kijken, best af te koppelen

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:39

Church of Noise

Drive it like you stole it

Topicstarter
Niemand anders?

Hoe stil is de "kast zelf" overigens? Want ik wil natuurlijk niet dat dat ding vrolijk staat te resoneren :P