Toon posts:

P5B Deluxe + E6300 crasht met geheugen op dual channel

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus net het volgende probleem gehad en ben bang dat het straks weer gebeurd!

Gisteren heb ik windows xp opnieuw geinstaleerd en alles deed het! Tot vandaag, ik was bezig met mijn webcam testen en draaide een muziekje en had photoshop aan staan! Mijn computer flipte en starte overnieuw (wat ik normaal niet heb) mja ok he, dus is window's net 1sec opgestart en huppa start gelijk weer overnieuw.
Dit dus een paar keer achterelkaar!
Toen dacht ik, is vast mijn geheugen ofzo, dus ik mijn geheugen niet dual channel maken maar gewoon naast elkaar!
Opeens deed mijn computer het weer, totdat ik met wat meerdere programma's bezig was!
Nu moet ik zeggen dat ik eind september nieuwe hardware gekocht heb en zodra ik het geheugen dual channel maakte had ik precies hetzelfde probleem, maar dan deed mijn pc het na 1x opnieuw starten gewoon weer en na een tijd had ik er helemaal geen last meer van kon best veel zware programma's openen en tegelijk muziek luisteren zonder dat ik ergens last van had!

Nu heb ik dus mijn geheugen verplaast, en naast elkaar gezet (gele slot)! Mijn pc doet het nu weer, maar heb nou wel zoiets van ja maar he, hij draait nu niet dual channel de volle snelheid! Op zich niet erg, want mijn pc doet het nu ff weer!

Wie weet wat er nou mee aan de hand is, is het mijn geheugen? Dan weet ik wat ik kan doen als het weer gebeurd!
Moet ik iets in de bios instellingen veranderen?
Moederboard drivers updaten?

Dit zijn mijn spulletjes :P

- Tagan TG380-U1 430W voeding
- Asus P5B Deluxe / WIFI motherboard
- Intel® E6300 Core 2 Duo cpu
- Zalman CNPS 9500 CPU Fan
- G.E.I.L. 2 GB 800 DDR-2 geheugen
- XFX GeForce 7600GT Grafische kaart
- 2 Samsung 160gb HD's

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:31
CPU te warm? -> Kijk eens in bios of windows wat de temperatuur is.

[ Voor 69% gewijzigd door enermax op 22-04-2007 17:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm..ik weet het niet!
Btw mijn computer gaf net deze foutmelding aan

C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\WERaa0d.dir00\Mini042207-32.dmp
C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\WERaa0d.dir00\sysdata.xml
:? :? :? :? wtf??

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Je topictitel is niet je dat, maar dat even terzijde.

Als je OPnieuw windows hebt geinstalleerd lijkt het met verstandig dat je alle drivers zoekt, tevens je chipset drivers

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:56
Die bestanden staan in de tijdelijke map (temp), mij lijken het dus tijdelijke bestanden, verwijderen?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Deze computer > eigenschappen > opnieuw opstarten blabla ff uitvinken

Error code opschrijven, Windows booten en de code door google halen en tada, je hebt de oorzaak te pakken.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 17:13:
Hmm..ik weet het niet!
Btw mijn computer gaf net deze foutmelding aan

:? :? :? :? wtf??
Het .dmp bestand is een dump file aangemaakt op het moment dat je een BSOD krijgt. Of-te-wel een bleu Screen met fout melding en fout gegevens.
leonpwner1 schreef op zondag 22 april 2007 @ 17:19:

Error code opschrijven, Windows booten en de code door google halen en tada, je hebt de oorzaak te pakken.
Inderdaad dit even uitvoeren en je komt al een stuk dichter bij de oorzaak van je probleem.

Overigen geef je aan dat je het geheugen getest hebt, waarmee heb je dat gedaan? Met memtest86?

[ Voor 33% gewijzigd door _Dune_ op 22-04-2007 17:25 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
ghehe neh, ik heb gewoon mijn geheugen op de verschillende sloten verplaats! Kwam er wel achter dat op de ene stripje ram mijn pc niet werkte en zodra ik de andere er alleen in deed deed ie het wel :S
Heb ff in bios gekeken want mijn pc ging weer vanzelf opnieuw opstarten...mijn cpu fan =46 graden, volgens mij is dat te hoog of niet?

Ik ga wel ff proberen wat jullie schreven :D thanks

Verwijderd

Topicstarter
hmm..ik ben stom....maar waar staat dat dan?

Verwijderd

Probeer eens DDR 667 geheugen....(DDRII).

Sommige DDRII-800 geheugen moet aan strakke timings voldoen.

Komt het niet overeen met wat er in je manual staat -> omruilen voor wel werkend geheugen.

1 reepje wil nog wel eens werken, maar zodra je dan Dual Channel doet is het over met de pret, zo nu en dan.

Zelf nu Kingston DDRII-800 en draait perfect (alleen te snelgeheugen, want ik kan toch niet overklokken, maar ja.....)
Suc6

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 17:32:

Bij eigenschappen, tabblad geavanceerd, opstart- en herstelinstellingen, en dan het vinkje weghalen bij "de computer opnieuw opstarten"

edit:
@vv: hehe :>

public void ik()

• Avalaxy

Ik heb geen XP dus ik kan het niet exact vertellen, maar ik weet wel dat google snapt wat ik bedoel (oftewel: zoeken kan geen kwaad)

Onder Vista staat het iig hier:

Rechtsklik op Deze Computer icoon > Properties > Advanced > Startup & Recovery > Settings > Automatic restart (uitvinken)

edit: Daantjuh :(

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Onder systeem > eigenschappen > geavanceerd > opstartinstellingen > [systeemfouten] computer automatisch opnieuw starten uitvinken

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
thanks! Dat heb ik nu gedaan! En nu moet ik deze 2 codes op google zoeken?

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 17:46:
thanks! Dat heb ik nu gedaan! En nu moet ik deze 2 codes op google zoeken?

Nee :N

Dat zijn paths naar temporary files (memory dump) zoals je zelf wel kunt zien. Je krijgt vast wel een blue screen met een memory dump neem ik aan? (te zien aan die files)

Dan zie je een code die lijkt op bijvoorbeeld dit: 0x0000000BE.

Zoiets moet je opzoeken.

Voorbeeld afbeelding

[ Voor 5% gewijzigd door Avalaxy op 22-04-2007 17:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja idd (had ik nog nooit gezien haha)
hmm...
ik krijg dus dit:

Er is een probleem gevonden, windows is afgesloten blah

- controleer of er genoeg schijfruimte is (ja)
- Schakel het stuurprogramma uit, wanneer dit in het stopbericht is opgegeven (welke)
- Bios update (dat zou kunnen)
- schakel bios geheugen opties zoals caching of schadowing uit (kan ik niet vinden)

xxxstop: 0x0000008E (0x0000005, 0x1377F73FB, 0x13325FAC8, 0x000000000)

xxx adidts.sys - adress B77F73FB base at B77EF000 DATASTAMP 4491D8EC

Nou, ik ga het even opzoeken want ik snap er niks van... 8)7 lol

• Avalaxy
Ik heb het door google gehaald en kom op Willekeurig foutbericht '0x0000008E' in een blauw scherm in Windows XP

Zoals je hier kunt lezen is het een fout die veroorzaakt wordt doordat Windows data zoekt op een onjuist geheugenadres.

Zoals je daar ook kunt lezen moet je het nieuwste service pack (SP2.0 wel te verstaan) installeren om het probleem te verhelpen.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De eerste hit op google "STOP 0x0000008e" error message during Windows XP setup zegt dat het geheugen mogelijk brak is.
Laat memtest86+ eens een nachtje of langer je geheugen nakijken :)

Verwijderd

Topicstarter
dat zag ik alle 2 idd ook staan!
Nu moet ik zeggen dat een collega van mij ook hetzelfde moederboard heeft en hij had ook hetzelfde geheugen! Hij had er aan het begin gelijk problemen mee, en ik niet ( ik pas later toen ik het geheugen dual channel gedaan had, en na een tijdje had ik er geen last meer van)

En ik dacht dat ik bij het moederboard zag staan dat deze waarschijnlijk een bios update nodig heeft, maar dat had mijn vader voor mij gedaan toen ik em gekocht had!

Verwijderd

Topicstarter
maar aan de ene kant kan het geheugen toch niet kapot zijn, mijn computer draait nu wel! Hmm..ik ben zooo'n noob hier in :(

• Avalaxy
Kawaii schreef op zondag 22 april 2007 @ 18:10:
De eerste hit op google "STOP 0x0000008e" error message during Windows XP setup zegt dat het geheugen mogelijk brak is.
Laat memtest86+ eens een nachtje of langer je geheugen nakijken :)
Nah lijkt me niet, want als ik de TS lees denk ik dat het eerst wél goed werkte. Ik denk dat Windows een aantal dingen verkeerd adresseert, aangezien hij een nieuwe XP install heeft zonder SP2.

Anders inderdaad even vanacht memtest86 laten draaien en scannen op fouten.
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 18:21:
maar aan de ene kant kan het geheugen toch niet kapot zijn, mijn computer draait nu wel! Hmm..ik ben zooo'n noob hier in :(
Boeid niet, als er een miniscuul stukje geheugenchip beschadigt is kun je crashes krijgen. Je pc boot wel gewoon, maar als dat stukje aangesproken wordt zit je dus met een foutmelding.

[ Voor 25% gewijzigd door Avalaxy op 22-04-2007 18:22 ]

Verwijderd

Doet het probleem zich ook voor als je het geheugenvoltage met 0.1V a 0.2V verhoogt?

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:58
Wat ik ook zie is dit: adidts.sys. Op Google gekeken en ik kwam op dit uit: http://www.overclock.net/...ue-screen-adidts-sys.html
Misschien heb je er wat aan

• Avalaxy
acale schreef op zondag 22 april 2007 @ 18:42:
Wat ik ook zie is dit: adidts.sys. Op Google gekeken en ik kwam op dit uit: http://www.overclock.net/...ue-screen-adidts-sys.html
Misschien heb je er wat aan
Geluidsdrivers installeren dus. Service pack 2 + Chipsetdrivers (met geluidsdrivers) installeren en het probleem is waarschijnlijk weg.

Verwijderd

Topicstarter
hey :D

service pack heb ik al :D maar volgens mij he *ff afkloppen* doet mijn computer het weer gewoon :P

Ik heb drivers gedownload van asus site, ik heb dat adidts.sys verwijderd en had geen geluid meer, toen heb ik weer geluid driver geinstalleerd, 2 x opnieuw geboot en hij deed het zonder weer opnieuw te starten!

hmm..maar nu zie ik dat adidts.sys bestand weer in me pc staan....

ik wacht het nog even af, ben al blij dat mijn pc het weer doet voor nu! Ik ga toh ook even voor de zekerheid dat programma memtest86 vanavond runnen!

Ik zag idd dat er meerdere mensen geweest zijn met dit probleem bij asus p5b deluxe moederboard!

In iedergeval echt _/-\o_ bedankt

Verwijderd

memtest runnen als dat niet werkt dan orthos, dat test je cpu en je ram. eventueel kan je ook nog je hdd scannen op bad sectors. lol algemene fout in windows kan heel veel betekenen.

grtzz shady

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb helemaal geen problemen meer met mijn computer yaaaaaaaaaaaaaaay....nu kan ik lekkaah world of warcraft gaan spelen! :D thanks allemaal voor jullie hulp!
Pagina: 1