Toon posts:

Yahoooo ! A7v+Duron binnen en unlocked !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De duron had ik vorige week binnengehad, en is aan de L1 te zien unlocked !
Me'n Asus A7V is vandaag binnengekomen, en er zitten twee blokken dipswitches op :)

Volgens mij betekend dit dat ik zonder enige aanpassing de duron de lucht in kan schieten ofniet ?

Ter informatie: Duron 700 www.hard-ware.nl
Asus a7v: sww computers

Verwijderd

kan je volgens mij het beste zelf proberen...

Verwijderd

Topicstarter
Mhhhh jah waar ben ik op aan het wachten eigenlijk :)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:36
Ik heb ook m'n A7V binnen, met dipswitches. Helaas is m'n TB 800 gelocked :(
Het installeren van windws op dit ding gaat trouwens niet helemaal lekker.
Een keer waren na het opnieuw opstarten de windows en program files directory weg!

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Fatalerror: Het komt wel vaker voor dat je je OS opnieuw moet installeren bij een nieuwe processor...maar eh, wat bisonkit op de L1 brugjes van je TBird en hij knalt naar de Ghz?

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

A7V binnen, maar geen dipswitches. De Duron 600 is wel unlocked. Is er nog hoop??

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 11:58
wel moet wat moeite kan je de 1`ghz halen maar ik denk niet dat je veel hoger kan gaan. aangezien het voltagee dan een probleem word!! staat namelijk al op 1,8 (of 1,85 volt en de duron veel lager)

• FatalError
Ik heb windows erop en dat doet het nu perfekt. Ik heb de alle drivers van VIA geïnstalleerd, dat loopt wat lekkerder dan die van WinME.
Voor die Promise UDMA/100 controller moet je ook drivertjes downloaden. (staan op de Asus site, op de pagina van de A7V)
Ik had eerst m'n HD aan de udma 100 controller gehangen, maar na de installatie van windows liep het niet zo lekker. Drivers geïnstalleerd en de HD weer aan de UDMA 100 controller gehangen en nu doet ie het perfekt :)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• FatalError
Standaard draait een TB op 1.75 hoor.

Weet iemand een goede koeler voor SocketA processoren?
Ik heb nu een coolermaster van 2 tientjes, erg brak dus. Dat ding wordt ook nog gloeiend heet.

Verwijderd

Topicstarter
He Fatalerror: Kun je op 1 of andere manier de ata100 bios detect uitschakelen ? (Die init die die bij de post gebruikt)

Alles gaat razendsnel(posten in 1 sec ofzo), maar ik heb niks op de ata100 hangen dus staat ie daar 5sec op te wachten..

BTW Kun je ergens aan zien of je HDD op ata66 draait ?

Verwijderd

ik vind het maar raar, de ene krijgt een a7v met dipswitches, de ander zonder!
was dat tijdelijk dat het met of zonder was??

• FatalError
Volgens mij kan je die ata100 niet uitschakelen. Dat posten gaat inderdaad snel, beetje te snel, want je hebt haast geen tijd om op DEL te drukken ;)
Je ziet in het 'tabelletje' wat er vlak na de posting verschijnt op welke mode je HD's draaien
UDMA 2=ATA33
UDMA 4=ATA66
UDMA 5=ATA100 (vaag ja, want je zou verwachten dat dat UDMA 6 is)

Verwijderd

Topicstarter
Aha.. Hij geeft hier udma 4 aan.. da's goed dan

Tja IDD de post vliegt voorbij, en aangezien ik er toch geen ata100 inzet hoeft hij er voor mij geen 5 seconden naar te gaan zoeken..
Als hij dat overslaat dan boot je echt superrap !

Verwijderd

Topicstarter
1 probleem.. Winamp samen met IE resultaat in een bijhoorlijk zware crash :(

• FatalError
Als je een apparaat aan de udma100 controller hangt gaat die check in nog geen 2 seconde. Als ik jou was zou ik de HD of cd-speler eraan hangen.

Ik draai geen Winamp, maar Sonique, en heb daar nog geen problemen mee gehad.
Om weet ik wat voor rede kan ik mijn geheugen niet op 133Mhz zetten, want dan crasht Windows al bij het opstarten. Het is wel PC133 geheugen.

Verwijderd

Ik heb ook een Duron 600 - A7V- V7100 combi besteld.

Zou mijn 235 W voeding het zaakje kunnen trekken ?

• 4POX
  • Laatst online: 00:01

4POX

Everybody is wired

Mike,

Wat voor videokaart heb je en hoeveel randapperatuur.

En midjo.. Waar komt j0u spul weg¿

AKA Rinkel weblog

• HermeS
  • Laatst online: 26-08 11:58
met gemak, MIKE, maak je niet druk, ik heb een tijdje terug z'n watt meterje gekocht, nou nu hangt alles eraan, en trekt hij 136 watt, kan dus makkelijk

Verwijderd

Systeem:

Duron 600@900 mHz *
Asus V7100 GF 2MX *
Asus A7V *
2 maal 30,7 GB Maxtor Diamond 40 plus
Promise Fasttrack
48X CD-ROM Toshiba
Brander Mitsumi
SB PCI 128
4 80 mm fans
FDD

op 235 W.

Jasper Jansen schreef mij dat een Duron 600@900 2,3 maal meer vermogen nodig heeft...

* wordt verwacht......
Pagina: 1