Ik heb laatst een boete gekregen voor een snelheidsovertreding die eigenlijk begin april betaald had moeten worden. Echter zat ik destijds krap bij kas en heb ik de boete niet op tijd kunnen betalen (kwestie van wachten tot het laatste moment en dan juist krap bij kas zitten, stom ik weet 't). Nu weet ik dat er een verhoging plaatsvindt wanneer de boete niet op tijd betaald wordt, echter heb ik tot heden daar niets van vernomen. Moet ik wachten tot ik automatisch een bericht daarover krijg of kan ik beter zelf actie ondernemen? En hoe lang duurt het ongeveer voordat ze die herinnering sturen? De boete moest 8 april betaald worden, tot heden dus niets vernomen. Wordt er trouwens ook een aantekening oid gemaakt bij het te laat betalen van de boete (oftewel: heeft te laat betalen, naast natuurlijk de verhoging, extra consequenties?)
Ik zou zsm dat geld overmaken 
Als ze dan een brief sturen kan jij zeggen dat je het betaald hebt
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Vervolgens kijken ze wanneer dat geld op hun rekening is bijgeschreven en ben je de sjaak want te laat is te laat. Dan krijg je alsnog een acceptgiro met het verhogingsbedrag erop. Been there, done thatfsfikke schreef op zondag 22 april 2007 @ 15:58:
Ik zou zsm dat geld overmaken
Overigens kan die herinnering bestwel lang duren, tot een maandje ofzo.
Als jij te laat bent krijg je gewoon een acceptgiro met het verschuldigde bedrag. Betaal je nu het originele bedrag dan krijg je een acceptgiro met verhoging - originele bedrag = rest.
nu origineel bedrag betalen. Vaak is de administratie wat achter en kom je er nog mee door.
Als de herinnering in de bus komt dan even bellen met als melding dat je al betaald hebt. Soms kijken ze in het systeem en blijkt dat zo te zijn en schelden ze dat verhoogd bedrag kwijt (gaat ook bij incasso zo aangezien de kosten om het te verwerken vaak hoger liggen dan het nog te incasseren bedrag)
mocht dat niet baten het restbedrag gewoon betalen.
Als de herinnering in de bus komt dan even bellen met als melding dat je al betaald hebt. Soms kijken ze in het systeem en blijkt dat zo te zijn en schelden ze dat verhoogd bedrag kwijt (gaat ook bij incasso zo aangezien de kosten om het te verwerken vaak hoger liggen dan het nog te incasseren bedrag)
mocht dat niet baten het restbedrag gewoon betalen.
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Ik heb ergens gelezen dat bij bijv. een verkeerscontrole blijkt dat je openstaande boetes hebt, dat ze dan je voertuig in beslag kunnen nemen. Kom ik daar ook voor in aanmerking of is dit alleen het geval bij mensen die het echt bont maken en de boete zelfs na 3 herinneringen niet betalen?
neuh daar kom je niet voor in aanmerking. je bent niet de eerste die niet binnen de gestelde termijn betaald. Als ze van iedereen de auto in beslag nemen omdat ze niet meteen betalen dan loopt heel de economie op zijn gat.
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Is de boete die je moet betalen een transactievoorstel of gewoon een administratieve boete? Dat kan je terugvinden in de begeleidende brief.
Is het een transactievoorstel, dan hoeven ze geen verhoging te sturen. Vaak doen ze dat wel, maar dan hebben ze ook de mogelijkheid om je te dagvaarden. Kunt er verder weinig aan doen, afwachten is het meest verstandige.
Is het een boete, dan zit er inderdaad dus nog een verhoging aan te komen. Het is dan het meest verstandige om gewoon even te wachten op te acceptgiro, want dan geldt deze informatie, afkomstig van het CJIB:
Is het een transactievoorstel, dan hoeven ze geen verhoging te sturen. Vaak doen ze dat wel, maar dan hebben ze ook de mogelijkheid om je te dagvaarden. Kunt er verder weinig aan doen, afwachten is het meest verstandige.
Is het een boete, dan zit er inderdaad dus nog een verhoging aan te komen. Het is dan het meest verstandige om gewoon even te wachten op te acceptgiro, want dan geldt deze informatie, afkomstig van het CJIB:
Kan ik mijn boete nog betalen met een acceptgiro waarvan de vervaldatum al voorbij is?
Uw betaling moet uiterlijk op de vervaldatum van de acceptgiro op de rekening van het CJIB zijn bijgeschreven. Als dat niet het geval is, dan wordt er een verhoging opgelegd en wordt er automatisch een aanmaning verstuurd. Zou u na de vervaldatum het bedrag van de oude acceptgiro betalen, dan moet u alsnog de verhoging afzonderlijk gaan overmaken. Wacht u daarom op de nieuwe acceptgiro om het totaal verschuldigde bedrag, inclusief verhoging, ineens te kunnen voldoen.
Be yourself, no matter what they say ...
het is geen transactievoorstel, gewoon een boete die onder de wet Mulder valt. Heb vandaag de acceptgiro met verhoging ontvangen, je zou denken dat ze op GoT surfen
Als je slim was geweest had je een fatsoenlijk bezwaarschrift opgesteld... moeten ze die weer gaan bestuderen en lezen, had je sowieso uitstel van betaling gehad van 2 maanden ofzo.
Been there done that.
Been there done that.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
En dat wil de rest van de wereld weten, want?Specht schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 17:51:
Als je slim was geweest had je een fatsoenlijk bezwaarschrift opgesteld... moeten ze die weer gaan bestuderen en lezen, had je sowieso uitstel van betaling gehad van 2 maanden ofzo.![]()
Been there done that.![]()
Je bedoelt een "buitengebruikstelling voertuig". Dat kan en mag de politie niet op eigen initatief. Dat gebeurt pas als het CJIB daarvoor opdracht heeft gegeven en dat is niet na het verstrijken van de eerste betalingstermijn.Hi-Sintar schreef op zondag 22 april 2007 @ 17:06:
Ik heb ergens gelezen dat bij bijv. een verkeerscontrole blijkt dat je openstaande boetes hebt, dat ze dan je voertuig in beslag kunnen nemen. Kom ik daar ook voor in aanmerking of is dit alleen het geval bij mensen die het echt bont maken en de boete zelfs na 3 herinneringen niet betalen?
Dan heb je extragratis 2-3 maanden uitstel van betalen, kun je het boetebedrag ondertussen mooi sparen als je in geldnood zit.Luccus schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 00:51:
[...]
En dat wil de rest van de wereld weten, want?

Moeilijk te begrijpen he.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Anoniem: 26235
Ik heb het voorelkaar gekregen om een boete uit september 2005 pas in maart 2007 te moeten betalen zonder verdere verhogingenSpecht schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 14:40:
[...]
Dan heb je extragratis 2-3 maanden uitstel van betalen, kun je het boetebedrag ondertussen mooi sparen als je in geldnood zit.![]()
//edit: overigens staat het toch wel in de brief/boete die je krijgt wanneer je het geld moet betalen en staat er ook bij tot welk bedrag het verhoogt gaat worden (met data) mocht je een tweede en zelfs een derde keer het niet betalen?
ow en je kunt nog proberen gewoon het originele bedrag over te maken met de originele acceptgiro nummer als je die nog hebt. Verder ook niet meer achteraan gaan, je hoort vanzelf wel of er nog iets open staat.
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 26235 op 27-04-2007 15:00 ]
Ook wel eens te laat betaald, maar nooit meer wat van gehoord, dus je kan mazzel hebben.Timmert schreef op zondag 22 april 2007 @ 16:26:
[...]
Vervolgens kijken ze wanneer dat geld op hun rekening is bijgeschreven en ben je de sjaak want te laat is te laat. Dan krijg je alsnog een acceptgiro met het verhogingsbedrag erop. Been there, done that
Overigens kan die herinnering bestwel lang duren, tot een maandje ofzo.
Suffe actie. Je was fout, dus gewoon betalen. Hoe zou jij het vinden als het jouw werk was om dit soort onzin bezwaren te verwerken? Mensen die onnodig bezwaar maken om het systeem te zieken moeten ze gewoon een extra boete geven.Specht schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 17:51:
Als je slim was geweest had je een fatsoenlijk bezwaarschrift opgesteld... moeten ze die weer gaan bestuderen en lezen, had je sowieso uitstel van betaling gehad van 2 maanden ofzo.![]()
Been there done that.![]()

Aha, dank voor de tip. Nu snap ik tenminste waar de overheid het geld aan uitgeeft wat ze aan mijn arme zielige en zieke oma hadden moeten geven. Mag ik je haar dank overbrengen?Specht schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 14:40:
[...]
Dan heb je extragratis 2-3 maanden uitstel van betalen, kun je het boetebedrag ondertussen mooi sparen als je in geldnood zit.![]()
In de grondwet staat dat ik bezwaar aan mag tekenen, en de politie mag eerst fijn met bewijzen komen voordat ik uberhaupt boetes betaal.pjlgt schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:08:
[...]
Suffe actie. Je was fout, dus gewoon betalen. Hoe zou jij het vinden als het jouw werk was om dit soort onzin bezwaren te verwerken? Mensen die onnodig bezwaar maken om het systeem te zieken moeten ze gewoon een extra boete geven.
Bovendien schrijf ik geen onzin bezwaren, want die worden namelijk gelijk in de prullenbak gegooid, ik heb keurig netjes bewijsmateriaal en een toelichting van de officier van justitie gekregen, en daarna heb ik met een glimlach de boete betaald.

Altijd leuk die zeurende moraalridders hier.
Wat nog niet wil zeggen dat je er een moreel recht toe hebt.Specht schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 16:38:
[...]
In de grondwet staat dat ik bezwaar aan mag tekenen,
Niet alleen leuk, ook nog eens goed voor je opvoeding.Altijd leuk die zeurende moraalridders hier.
Lekker kinderachtig jaSpecht schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 16:38:
[...]
In de grondwet staat dat ik bezwaar aan mag tekenen, en de politie mag eerst fijn met bewijzen komen voordat ik uberhaupt boetes betaal.
Bovendien schrijf ik geen onzin bezwaren, want die worden namelijk gelijk in de prullenbak gegooid, ik heb keurig netjes bewijsmateriaal en een toelichting van de officier van justitie gekregen, en daarna heb ik met een glimlach de boete betaald.![]()
Altijd leuk die zeurende moraalridders hier.

Mensen wiens onterechte bezwaar wordt afgewezen mogen ze voor mij part nog een hogere boete geven dan de originele.
Je weet goed genoeg dat ze bij snelheidsovertredingen bewijzen hebben (foto, snelheidsmeting), ga dan niet belachelijk lopen doen en bezwaren lopen schrijven voor iets waarvan je weet dat je fout bent.
Als je de ballen hebt om te hard te rijden of whatever, heb dan ook de ballen om de boete's te betalen.
[ Voor 25% gewijzigd door DinX op 27-04-2007 18:01 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Plus dat je op die manier het justitieapparaat nog zwaarder belast door je kleutertjesgedrag...
En dan zeker vervolgens hypocriet lopen lullen dat er mensen vrijgelaten worden, terwijl dit soort klojo´s met hun onzin bezwaren daar voor een groot deel verantwoordelijk voor zijn.... hoe hypocriet kan je dan zijn...
En dan zeker vervolgens hypocriet lopen lullen dat er mensen vrijgelaten worden, terwijl dit soort klojo´s met hun onzin bezwaren daar voor een groot deel verantwoordelijk voor zijn.... hoe hypocriet kan je dan zijn...
Virussen? Scan ze hier!
Wat je ook nog eens zelf betaald door belastingsgeldwildhagen schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 18:05:
Plus dat je op die manier het justitieapparaat nog zwaarder belast door je kleutertjesgedrag...

Daar kan je dan ook weer over gaan klagen dat de belasting zo hoog is in een ander topic, of als ze een nieuw idee hebben om in te voeren ga je zeggen dat je bijvoorbeeld 4 km over de grens gaat wonen, zoals bijvoorbeeld bij Rekeningrijden.DinX schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 18:06:
[...]
Wat je ook nog eens zelf betaald door belastingsgeld
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
kom op jongens... als je een inhoudelijk argument hebt tegen je bekeuring dan mag je natuurlijk best een bezwaarschrift indienen en vragen om de foto. Niks mis mee en de mensen die dat beantwoorden hebben echt geen mr. voor hun naam staan.
Ik heb het zelf ook wel eens gedaan. Inhoudelijke argument: rechts ingehaald (was ook echt zo). Reactie van de Officier (of de administratieve kracht die er voor door gaat): meting klopt, [hoop geblaat over hoe correct de meting wel niet was met tig arresten van de Hoge Raad en Raad van State erbij] dus afgewezen. Er was GEEN ENKELE reactie op mijn bezwaargrond. Wat doe je dan? Juist, dan ga je in beroep bij de kantonrechter.
Pas DAAR kreeg ik te horen hoe het zat met sjablonen en dat als jij op een bepaald gedeelte van de foto staat dat jij te hard had gereden en niet het voertuig dat er achter reed. Reactie van de Officier (of wat er voor door ging, hij had geen toga aan en zat ook niet bij de rechter, maar als bij een civiele opstelling, dus aan een andere tafel naast ons) was dat het blauwe bestelbusje dan ongetwijfeld ook een bekeuring moet hebben gehad en wees mij aan hoe dat allemaal zat. Toen wist ik ook wel dat ik weinig meer had in te brengen. De boete (30 euro, 6 km/u overschrijding) bleef dus gewoon staan.
De eerste zinnen van de rechter waren wel mooi:
(rechter) "U tekent beroep aan tegen een overschrijding van de maximumsnelheid en doet dat, mag ik wel zeggen, op een bijzonder zwakke manier. Denkt u wérkelijk dat Justitie er zo'n potje van zou maken?"
(ik) "Welnu, ik teken bij de Officier bezwaar aan tegen een boete op een inhoudelijke grond. Zoals u uit de correspondentie ongetwijfeld hebt gelezen is de Officier op mijn argumenten niet ingegaan. Vindt u het dat vreemd dat ik de zaak bij u voorleg?"
Toen was deze rechter ineens een stuk vriendelijker en nam hij het mij niet kwalijk dat ik in beroep ging. Daarna kreeg ik dus keurig uitleg over hoe het allemaal zat. Ik had (kennelijk dus toch) te hard gereden en daarmee klaar.
Heb ik daarmee de Staat op kosten gejaagd? Misschien wel, maar als mijn eerste brief beter was beantwoord was ik dus niet naar de rechter gegaan... Dus: in beroep gaan zorgt er niet alleen voor dat je misschien je boete vernietigd zien worden (kleine kans overigens), maar zorgt er ook voor dat Justitie in het controlebeleid (uitgevoerd door de politie) zorgvuldiger te werk gaat. (de flitsservice gasten hebben al een aantal keer de politie een tik op de vingers laten geven door de rechter, omdat apparatuur gewoon niet deugde en er soms zelfs op een lagere snelheid werd beboet dan de ter plaatse geldende maximumsnelheid)
Ik heb het zelf ook wel eens gedaan. Inhoudelijke argument: rechts ingehaald (was ook echt zo). Reactie van de Officier (of de administratieve kracht die er voor door gaat): meting klopt, [hoop geblaat over hoe correct de meting wel niet was met tig arresten van de Hoge Raad en Raad van State erbij] dus afgewezen. Er was GEEN ENKELE reactie op mijn bezwaargrond. Wat doe je dan? Juist, dan ga je in beroep bij de kantonrechter.
Pas DAAR kreeg ik te horen hoe het zat met sjablonen en dat als jij op een bepaald gedeelte van de foto staat dat jij te hard had gereden en niet het voertuig dat er achter reed. Reactie van de Officier (of wat er voor door ging, hij had geen toga aan en zat ook niet bij de rechter, maar als bij een civiele opstelling, dus aan een andere tafel naast ons) was dat het blauwe bestelbusje dan ongetwijfeld ook een bekeuring moet hebben gehad en wees mij aan hoe dat allemaal zat. Toen wist ik ook wel dat ik weinig meer had in te brengen. De boete (30 euro, 6 km/u overschrijding) bleef dus gewoon staan.
De eerste zinnen van de rechter waren wel mooi:
(rechter) "U tekent beroep aan tegen een overschrijding van de maximumsnelheid en doet dat, mag ik wel zeggen, op een bijzonder zwakke manier. Denkt u wérkelijk dat Justitie er zo'n potje van zou maken?"
(ik) "Welnu, ik teken bij de Officier bezwaar aan tegen een boete op een inhoudelijke grond. Zoals u uit de correspondentie ongetwijfeld hebt gelezen is de Officier op mijn argumenten niet ingegaan. Vindt u het dat vreemd dat ik de zaak bij u voorleg?"
Toen was deze rechter ineens een stuk vriendelijker en nam hij het mij niet kwalijk dat ik in beroep ging. Daarna kreeg ik dus keurig uitleg over hoe het allemaal zat. Ik had (kennelijk dus toch) te hard gereden en daarmee klaar.
Heb ik daarmee de Staat op kosten gejaagd? Misschien wel, maar als mijn eerste brief beter was beantwoord was ik dus niet naar de rechter gegaan... Dus: in beroep gaan zorgt er niet alleen voor dat je misschien je boete vernietigd zien worden (kleine kans overigens), maar zorgt er ook voor dat Justitie in het controlebeleid (uitgevoerd door de politie) zorgvuldiger te werk gaat. (de flitsservice gasten hebben al een aantal keer de politie een tik op de vingers laten geven door de rechter, omdat apparatuur gewoon niet deugde en er soms zelfs op een lagere snelheid werd beboet dan de ter plaatse geldende maximumsnelheid)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Er zit een verschil tussen een bezwaar maken omdat je gelooft dat je gelijk hebt en bezwaar te maken om bezwaar te maken alleen omdat je er grondwettelijk recht op hebt. (terwijl die persoon zelf weet dat hij/zij fout was.)
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Moraalridder zegt "OK"Goverman schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 18:39:
kom op jongens... als je een inhoudelijk argument hebt tegen je bekeuring dan mag je natuurlijk best een bezwaarschrift indienen en vragen om de foto. [...]

LOL het moraalridder gehalte stijgt met de minuut... zelfs oude posts van mij worden er bijgehaald.dusty schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 18:22:
[...]
Daar kan je dan ook weer over gaan klagen dat de belasting zo hoog is in een ander topic, of als ze een nieuw idee hebben om in te voeren ga je zeggen dat je bijvoorbeeld 4 km over de grens gaat wonen, zoals bijvoorbeeld bij Rekeningrijden.
Zal ik het nog even sterker vertellen, ik heb compleet schijt aan jullie argumenten, zolang er in dit land tot aan het belachelijke toe aan "belastingen en andere heffingen" bedacht worden en dit geld vervolgens op alle mogelijke manieren over de balk gegooid wordt (als in een generaal pardon voor asielzoekers die allang het land uitgegooit hadden moeten zijn), blijf ik fijn bezwaarschriften indienen als ik weer zo'n acceptgiro binnenkrijg.
En op de rotswandtekening van wildhagen (de ubermoraalridder van GoT) ga ik maar helemaal niet in....

Ik ben blij dat je je nog verder verlaagt door middel van dit soort flamebaits en trolls. Ook ben ik erg blij met de uitermate goede onderbouwing. Maargoed, van een beruchte idioot zoals jou (je geeft het notabene zelf toe in je reply) valt ook niet veel intelligente onderbouwing te verwachten natuurlijk.En op de rotswandtekening van wildhagen (de ubermoraalridder van GoT) ga ik maar helemaal niet in....
Geeft jouw niveau, of liever het algehele en totale gebrek daaraan, nog maar eens goed weer. Maargoed, zodra je straks volwassen bent en je rijbewijs hebt zal je wel wat wijzer worden denk ik. En hoop ik ook, voor de rest van de mensheid die iets intelligenter zijn dan jij op dit moment lijkt te zijn.
Virussen? Scan ze hier!
Anoniem: 204528
Het is fijn dat je zo een sociale instelling hebt.. Zorg je wel dat je als je ouder bent je geen beroep doet op de welvaartsstaatSpecht schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 23:30:
[...]
Zal ik het nog even sterker vertellen, ik heb compleet schijt aan jullie argumenten, zolang er in dit land tot aan het belachelijke toe aan "belastingen en andere heffingen" bedacht worden en dit geld vervolgens op alle mogelijke manieren over de balk gegooid wordt (als in een generaal pardon voor asielzoekers die allang het land uitgegooit hadden moeten zijn), blijf ik fijn bezwaarschriften indienen als ik weer zo'n acceptgiro binnenkrijg.
En op de rotswandtekening van wildhagen (de ubermoraalridder van GoT) ga ik maar helemaal niet in....
Verhuis ?Specht schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 23:30:
[...]
LOL het moraalridder gehalte stijgt met de minuut... zelfs oude posts van mij worden er bijgehaald.
Is het een idee om gewoon niet in te gaan op de opmerkingen van Specht?
Pagina: 1