Toon posts:

Enkel Vista verwijderen (zonder dual boot)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al heel wat gegoogled om te kijken hoe ik mijn Vista versie kan verwijderen en XP er weer op te zetten. Ik kom echter alleen maar topics tegen waar het uitgelegd wordt via een dualboot optie. Maar wat als dat niet mogelijk is. Als ik mijn windows xp versie in de laptop doe dan mag ik deze niet instaleren wegens incompabiliteit,

Als ik het een via boot probeer dan doet hij het niet, gaat gewoon naar Vista en opstarten. Ik weet ook niet hoe ik mijn bios moet benaderen (del of spatie doet niks)(weet niet of het aan de boot volgorde kan liggen)...

Kan iemand mij wat tips geven ?

BVD

FB2000

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Als ik het een via boot probeer dan doet hij het niet, gaat gewoon naar Vista en opstarten. Ik weet ook niet hoe ik mijn bios moet benaderen (del of spatie doet niks)(weet niet of het aan de boot volgorde kan liggen)...
Welk merk/type laptop heb je?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
asus z84jp laptop

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-03 14:31
externe USB to eSATA behuizing zoeken, je laptopdisk daarin hangen, opstarten zonder HDD in je laptop en alleen die usb disk (dan) eraan hebben. kan je dan installeren?

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:28
F2 of F12 kan je ook nog proberen om in de BIOS te komen.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• Han
  • Niet online

Han

Probeer het eens F2 :)

En dan de cdrom als eerste bootdevice kiezen :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
iceheart schreef op zondag 22 april 2007 @ 15:41:
externe USB to eSATA behuizing zoeken, je laptopdisk daarin hangen, opstarten zonder HDD in je laptop en alleen die usb disk (dan) eraan hebben. kan je dan installeren?
ben daar niet echt bekend mee, ik heb een esata aansluiting op de laptop, kan ik daar dan wat mee ofzo ?

Verwijderd

Topicstarter
Han schreef op zondag 22 april 2007 @ 15:43:
Probeer het eens F2 :)

En dan de cdrom als eerste bootdevice kiezen :)
Super! Ik kan weer verder...
Hoop alleen wel dat ik die partitie nu kan verwijderen en daarna xp erop te zetten.
Vista is echt heel mooi, maar het valt me zwaar tegen hoeveel problemen ik er al mee gehad heb in een week tijd....

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

anders met een linux-cd gewoon formatteren?

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-03 10:52
Ik werk zelf vaak met asus recovery cd's. Ik neem aan dat je de recovery cd's van windows xp hebt. Als het goed is zie je bij het opstarten van de asus laptop, terwijl de cd erin zit, een bericht staan dat je op f8 oid moet drukken. Draai de recovery dan en kies voor een schone installatie, waarbij alles verwijderd word. dan maakt het niet uit wat er op de pc voor os geinstalleerd staat. Desnoods maak je een bootable cd, te downloaden op http://www.bootdisk.com/ en formatteer je de hele bende.

Succes ermee

• Han
  • Niet online

Han

Bij het kiezen van de partitie waar je XP wilt installeren, kies je eerst voor het verwijderen van de partitie. Dan wordt alles verwijderd en kun je een nieuwe partitie aanmaken en XP clean installeren :)

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

heeft dat ding een floppy-disk ?
zoja, bootflop erop en met het goeie ouwe msdos formatten O+

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Verwijderd

Topicstarter
Han schreef op zondag 22 april 2007 @ 15:50:
Bij het kiezen van de partitie waar je XP wilt installeren, kies je eerst voor het verwijderen van de partitie. Dan wordt alles verwijderd en kun je een nieuwe partitie aanmaken en XP clean installeren :)
Ja het werkt.
Bedankt voor de snelle reacties

• Han
  • Niet online

Han

Volgende keer wel eerst beter zoeken... Hoe je in de bios komt bij een Asus Z84JP heb ik gewoon via Google gevonden. En dat van XP en hoe je een clean install moet doen is én basiskennis én makkelijk te vinden via Google :)

Pagina: 1