Toon posts:

Pc -> receiver

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heey mensen.
Ik heb een dell dimension 9150 en een marantz sr 3001. De versterker is voorzien van vele ingangen waaronder ook digitale. Nu wil ik mijn pc op mijn versterker aansluiten. dit heb ik gedaan volgens de faq.
Minijack -> tulp. Dit klinkt dus niet goed,,, waarschijnlijk doordat mijn onboard's dac gebruikt word. Ik wil mijn pc zo aansluiten dat hij alleen het signaal doorgeeft en gebruikt maakt van de versterkers dac.
Wat ik wil weten:
*hoe doe ik dat zo goedkoop mogelijk? En met welke kabels/aansluitingen.
*kan dat met deze geluidskaart?
*heb je op die manier wel goed geluid?

Afbeeldingslocatie: http://img295.imageshack.us/img295/6867/soundlf4.jpg
Ik weet dat dit een hele simpele vraag is, maar ik kan nergens een duidelijke uitleg vinden.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kan middels SP/DIF. Moet je soundcard het wel ondersteunen.

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op zondag 22 april 2007 @ 15:41:
Kan middels SP/DIF. Moet je soundcard het wel ondersteunen.
Ja daar was ik ook wel achter, maar hoe en met welke aansluitingen van mijn geluidskaart? Welk kleurtje ;( ik ben hier echt slecht mee.

• rossinl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-02 22:52

rossinl

Audio/Videophile

Deze onboard geluidskaart heeft helaas geen digitale uitgangen...je zal dus echt je tulpstekkers moeten gebruiken...of anders een X-Fi kopen oid..

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

Verwijderd

Topicstarter
rossinl schreef op zondag 22 april 2007 @ 15:50:
Deze onboard geluidskaart heeft helaas geen digitale uitgangen...je zal dus echt je tulpstekkers moeten gebruiken...of anders een X-Fi kopen oid..
Ok als ik hem digitaal aansluit, dan maakt het toch voor de kwaliteit van het geluid niet uit wat voor een geluidskaart ik koop?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 15:51:
[...]

Ok als ik hem digitaal aansluit, dan maakt het toch voor de kwaliteit van het geluid niet uit wat voor een geluidskaart ik koop?
Ik denk dat je dan het beste op zoek kunt gaan naar een geluidskaart die dingen als dolby digital-live ondersteund (en dat kan de x-fi juist níet...)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

[...]

Op zich niet,volgens mij doet het bekende Trust kaartje met optical out, coaxial out enz. zn werk goed, maar ja, het blijft Trust.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:54

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

[...]

klopt, een x-fi is dus overdreven, maar niet elke soundcard heeft digital uit.
Daarnaast, ik gebruik graag beide uitgangen van mijn creative geluidskaartje, digital voor films e.d., maar analoog voor spelletjes, zodat ik .... kan gebruiken (kom even niet op de naam)

edit: eax heet het geloof ik?

[ Voor 3% gewijzigd door Nomad op 22-04-2007 15:59 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op zondag 22 april 2007 @ 15:56:
[...]

Op zich niet,volgens mij doet het bekende Trust kaartje met optical out, coaxial out enz. zn werk goed, maar ja, het blijft Trust.
Ehm ja, ik heb ook nog een gewoon pc speaker setje voor games. Die trust schijnt heel erg slecht te zijn,,,

Verwijderd

Hangt er ook vanaf wat je ermee wilt doen. Voor spelletjes zou ik een Creative kaart aanraden vanwege de EAX functionaliteit. Als al die effecten je niet veel uitmaken, maar de kwaliteit wel, kun je eens kijken naar de Auzentech kaarten. Bijzonder mooie kwaliteit analoog en digitaal, en veel functionaliteit. Maar, niet goedkoop:

Auzentech website

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 17:25
Het is de gele op je geluidskaart.

En als je stereo speakers hebt raad ik je aan een X-Fi kaart te kopen.
Maar als je een 5.1 set op je Marantz raad ik je een een geluidskaart te kopen met Dolby Live en/of DTS interactive, zoals de Club3D Theatron DTS 7.1.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 15:54:
[...]

Ik denk dat je dan het beste op zoek kunt gaan naar een geluidskaart die dingen als dolby digital-live ondersteund (en dat kan de x-fi juist níet...)
Uh, wat een kul. DD-live is nog steeds DD. En hij hoeft het alleen maar te "Pass-through"-en. Elke geluidskaart met een digitale uitgang kan DTS of DD doorsturen.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Die zwarte connector op z'n pc, is dat geen optical out?

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 22:03

jotheman

Was like that when I got here!

Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 16:32:
[...]

Uh, wat een kul. DD-live is nog steeds DD. En hij hoeft het alleen maar te "Pass-through"-en. Elke geluidskaart met een digitale uitgang kan DTS of DD doorsturen.
Juist, ik dacht hetzelfde. Gewoon "een" geluidskaart met SPDIF-aansluiting halen, als je passthrough hebt doet de receiver verder toch de rest... Verschilt misschien wel iets tussen een hakkietakkie en een bekend/duur merk, maar niet voldoende voor je om het te merken denk ik...

I see dead pixels...

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:42

GaMeOvEr

Is een hork.

[...]

DD Live is heeeeel wat anders dan normaal DD. DD Live wordt namelijk on the fly gecodeerd, bijvoorbeeld in Games, wat normaal gesproken nooit DD is, maakt DD Live van je directsound 3D of whatever een echt DD signaal, die je dan dus optisch/coaxiaal aan je receiver kunt voeren, ipv van er ook nog 3 analoge ingangen op te knallen.

Heb je dus in principe alleen maar wat aan als je ook multikanaals geluid als DD wilt aanbieden wat uit zichzelf geen DD is. :) (Dus games, muziek, etc.)

Voor gewoon filmpjes en dergelijke die DD/DTS zijn kun je inderdaad met iedere geluidskaart uit de voeten die een digitale uitgang heeft, middels pass-through idd. :)

[ Voor 20% gewijzigd door GaMeOvEr op 22-04-2007 16:53 ]

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Toen ik weleens mp3-tjes op een dvd had gebrand en die afspeelde op de dvd-speler bij de televisie om surroundgeluid te krijgen, dan speelde die het niet af over 5.1 . Maar als ik het goed begrijp, kan ik dus door een geluidskaart met DD-Live te kopen en die aan te sluiten op de receiver, wel "namaak"-surround creëren bij mp3-tjes?

Verwijderd

dat kan n btje fatsoenlijke receiver ook, het is alleen de vraag of je dat mooi vind

• rossinl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-02 22:52

rossinl

Audio/Videophile

Mishmash schreef op zondag 22 april 2007 @ 16:37:
Die zwarte connector op z'n pc, is dat geen optical out?
Nope dat is LAN :)

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

Verwijderd

[...]

Wat nou als je games in 5.1 wil, en geen analoge kabels naast je digitale wil hebben? Juist, dan heb je dd-live nodig.
Dolby Digital Live (DDL) is a real-time encoding technology for interactive media such as video games. It converts any audio signals on a PC or game console into the 5.1-channel Dolby Digital format and transports it via a single S/PDIF cable.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2007 22:42 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

masser120 schreef op zondag 22 april 2007 @ 16:09:
Het is de gele op je geluidskaart.
Normaal gesproken is de gele aansluiting een composiet video aansluiting
coaxiaal is altijd oranje namelijk.

in het geval van dell echter is de gele aansluiting de subwoofer aansluiting.

[ Voor 25% gewijzigd door job op 22-04-2007 22:55 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:12

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

[...]

Dat doet dus niet elke geluidskaart met een digital out, er zijn ook kaarten welke alleen maar een stereo signiaal over de digital out sturen. Kijk daar dus voor uit, wanneer je besluit een extra kaart te gaan halen, maar ik zou eerst eens heel goed naar de specificaties van je onboard audio kijken.

[ Voor 15% gewijzigd door _Dune_ op 22-04-2007 23:03 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 23:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 15:34:
Heey mensen.
Ik heb een dell dimension 9150 en een marantz sr 3001. De versterker is voorzien van vele ingangen waaronder ook digitale. Nu wil ik mijn pc op mijn versterker aansluiten. dit heb ik gedaan volgens de faq.
Minijack -> tulp. Dit klinkt dus niet goed,,, waarschijnlijk doordat mijn onboard's dac gebruikt word. Ik wil mijn pc zo aansluiten dat hij alleen het signaal doorgeeft en gebruikt maakt van de versterkers dac.
Wat ik wil weten:
*hoe doe ik dat zo goedkoop mogelijk? En met welke kabels/aansluitingen.
*kan dat met deze geluidskaart?
*heb je op die manier wel goed geluid?

[afbeelding]
Ik weet dat dit een hele simpele vraag is, maar ik kan nergens een duidelijke uitleg vinden.
Dit staat zowel in de hanleiding van je PC als in de FAQ van dit forum.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.