Ik was al een tijd opzoek naar een nieuwe pc. Uiteindelijk toch alle onderdelen besteld en vanochtend de pc in elkaar gezet. Alleen nu is het zo dat als de pc opstart dan krijg ik de error: 'Intel uCode loading error'
Nu weet ik dat dat ligt aan dat de cpu nog niet ondersteunt word op het moederbord. Maar volgens de handleiding en op internet zou dat wel moeten zijn. Dus dan moet er een BIOS update gedaan worden. Alleen nu is het zo dat als het ROM bestand op een diskette zet (en rename), en ik druk dan bij het starten op alt+F2, vervolgens gaat hij op de diskette zoeken naar P5LD2VM.ROM, die kan hij vinden, vervolgens leest hij hem in, zegt hij 'completed' en dan zegt hij Failed to flash!.
Moederbord: Asus P5LD2-VM DH
Processor: Intel Core 2 Duo E6400
Nu weet ik dat dat ligt aan dat de cpu nog niet ondersteunt word op het moederbord. Maar volgens de handleiding en op internet zou dat wel moeten zijn. Dus dan moet er een BIOS update gedaan worden. Alleen nu is het zo dat als het ROM bestand op een diskette zet (en rename), en ik druk dan bij het starten op alt+F2, vervolgens gaat hij op de diskette zoeken naar P5LD2VM.ROM, die kan hij vinden, vervolgens leest hij hem in, zegt hij 'completed' en dan zegt hij Failed to flash!.
Moederbord: Asus P5LD2-VM DH
Processor: Intel Core 2 Duo E6400
Wat kan ik hiertegen doen? Ik heb al verschillende diskette's geprobeerd, maar dat gaf hetzelfde resultaat. Ik heb zowel de stabel release als de beta release geprobeerd. Of is het zo dat het moederbord defect is?Boot Block Compatible Version Ver.027
EZ-Flash starting BIOS update.....
Checking for floppy...
Floppy found
Reading file "P5LD2VM.ROM". Completed
Failed to flash!