Toon posts:

Game PC budget 800 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Een vriend van me vroeg of ik kon helpen met het samenstellen van een basic game pc met een budget van rond de 800 euro. Nu heb ik het volgende systeem samengesteld. Het belangrijkste doel van deze pc zal gamen zijn, maar office en standaard software moet er ook goed op draaien. Ik heb ervoor gekozen om nog niet voor DX10 te gaan, omdat de eerste games daarvoor nog niet eens uitzijn, omdat de ondersteuning nog te wensen over laat, en omdat ATi misschien wel veel interessantere producten uitbrengt dan nVidia. Het besturingssysteem zal waarschijnlijk Windows Vista Home Premium worden.

Ik zou willen vragen wat jullie hier van vinden. Zijn er componenten die ik beter kan vervangen door andere voor meer snelheid, compatibiliteit, betrouwbaarheid en stabiliteit?

Ook zit ik nog een beetje te twijfelen over de processor. Om geld te besparen denk ik over een Core 2 Duo E4300. Zal dit veel snelheidsverlies opleveren in games t.o.v. de E6600?

Specs:
- Core 2 Duo E6600
- 2x1gb pc5300 DDR2 CL5, Kingston
- Asus P5B
- Sapphire x1950pro 512mb pci-e
- Seagate Barracuda 7200.10 320GB sata II
- Samsung SH-182M 18X
- Antec Lifestyle Sonata II

Prijs bij EMPC: 775,78 euro

Winkelmand link:
http://tweakers.net/ext/p...2C139606%2F1%2C151024%2F1

Alvast bedankt!

Verwijderd

Het nadeel in games tussen de E6600 en E4300 zal we wat meevallen denk ik, framerate is het meeste gebasseerd op de videokaart geloof ik. Zit er prima uit het systeem, is de DVD brander/lezer SATA?

Waarom neem je trouwens een 512MB versie, e kunt net zo goed 256MB nemen tenzij je vriend een 20" monitor heeft ofzo

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2007 15:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan moet ik misschien toch maar nadenken over een E4300. Hij wil hem echter toch maar liever niet overclocken, omdat de garantie dan vervalt, wat ik goed begrijp. Dus als je naar de toekomst kijkt is een E6600 misschien een betere keus.

Die x1950pro had ik er eerst ook als 256mb versie inzitten. Spellen hebben, zeker als je op een 17 inch monitor speelt, momenteel toch niet meer nodig. Hij wil echter niet ieder jaar zijn graka upgraden, dus hij moet lang meekunnen. Vandaar toch maar de 512mb versie, omdat spellen dit in de toekomst misschien wel nodig hebben.

De brander is IDE. Die IDE poort loopt toch maar een partij uit zijn neus te eten, dus dan kan je hem maar beter gebruiken. Dan neemt hij geen SATA poorten in zodat je alle ruimte hebt om eventueel hdd's uit te breiden ofzo.

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-01 13:02
Als je nog even wacht op de E4320, met 4MB L2-cache, zal het nog minder schelen.

Geld sparen kun je ook door de 256MB versie van die videokaart te nemen. De 512MB versie komt alleen tot zijn recht op grote beeldschermen. Dus tenzij je vriend een groot beeldscherm heeft, zou ik voor de 256MB versie gaan.

Work hard & be brave.

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Precies, en als hij in de toekomst die 512MB wel wil benutten, zal zijn GPU veelste traag zijn voor de games. Dus het is een beetje nutteloos.

Misschien dat je beter een SATA DVD brander kan nemen, zorgt voor beter airflow en ik geloof niet dat je 6 HD's gaat gebruiken.

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-01 13:02
SOEPSTENGEL13 schreef op zondag 22 april 2007 @ 15:57:
Precies, en als hij in de toekomst die 512MB wel wil benutten, zal zijn GPU veelste traag zijn voor de games. Dus het is een beetje nutteloos.

Misschien dat je beter een SATA DVD brander kan nemen, zorgt voor beter airflow en ik geloof niet dat je 6 HD's gaat gebruiken.
Tegen de tijd dat 512MB geheugen serieus nodig is voor games, is die videokaart zo verouderd dat hij allang een andere heeft. Maargoed, dat is wat ik denk.

SATA-brander is inderdaad een goede optie, betere airflow, en scheelt maar 3 euro.

Work hard & be brave.

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
512MB is gewoon echt niet nodig op 1280x1024 17".. Neem bijv. de Club3D x1950Pro met een Accelero X2 cooler. Verder heb ik eigenlijk geen opmerkingen, kijk wel even naar de Gigabyte DS3, gaat wat langer mee dan de P5B en heeft alles wat de P5B ook heeft.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Tiekhaak, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.