Storing tussen xboxlive en desktop (linksys wrt54gl).

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 00:01
Beste heren,

Mijn netwerk ziet er als volgt uit:
Chello modem => Linksys WRT54GL => Xbox360/Desktop/wireless laptop

Mijn probleem is als volgt:
Zodra ik mijn xbox360 aanmeld op xbox live en bijv een voicechat begin krijgt de desktop die bekabeld is aangesloten ping timeouts (5% timeouts). Zodra ik een game lobby aanmaak en online begin te spelen krijg ik enorm veel timeouts waardoor internet totaal onbereikbaar word op de desktop (minimaal 50% timeouts). De draadloze laptop daarintegen blijft gewoon prima draaien.

Zodra ik de 360 dan weer uitzet werkt de desktop meteen weer prima...

Zowel de laptop als de desktop zijn van een statisch ip voorzien. een dynamisch ip in het verleden leverde hetzelfde probleem op. In het begin dacht ik dat er iets softwarematig niet lekker zat op de desktop dus heb ik deze herinstalleerd, uiteraard ook zonder resultaat. Ook heb ik andere poorten op de router geprobeerd zonder resultaat. De router is voorzien van DD-WRT.

Het enige vermoeden wat ik nog heb is dat het xbox live een protocol gebruikt wat storing veroorzaakt op het lan gedeelte van de router.

Momenteel zit ik niet thuis dus kan ik niet verder experimenteren maar de dingen die ik nog wil gaan proberen is kijken wat er met de originele firmware gebeurd, wat er gebeurd als ik de laptop met kabel aansluit en indien nodig een packet log maken (waarvan ik twijfel of het wel nut heeft aangezien mijn vermoedens zeggen dat de 360 de fout veroorzaakt). Heeft iemand anders misschien ervaring of tips waar ik mijn probleem mee zou kunnen verhelpen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 23:17

job

Heb je al eens gekeken of qos ook verschil maakt?

Als je een GL hebt kan je ipv dd-wrt eens tomato proberen, daar is qos veel makkelijker in te stellen.

• densoN
job schreef op zondag 22 april 2007 @ 14:32:
Heb je al eens gekeken of qos ook verschil maakt?

Als je een GL hebt kan je ipv dd-wrt eens tomato proberen, daar is qos veel makkelijker in te stellen.
Zal ik vanavond eens doen, wat ik eraan toe wilde voegen is dat soms wanneer ik een ping -t doe en me erna wil aanmelden op xboxlive dat ie blijft hangen wanneer hij probeert te verbinden...
het word steeds vager

• densoN
QoS en DMZ helaas zonder resultaat, ik ben ten einde raad...

• densoN
Topic mag worden gesloten.
Na dagen rommelen kwam ik erachter dat mijn broer zo slim was beide apparaten te voorzien van een identiek mac-adres. waarom ik hier niet eerder na had gekeken was omdat de verbinding gedeeltelijk wel werkte en in van mening was dat een identiek mac-adress binnen een netwerk gewoon helemaal niet werkt en niet gedeeltelijk.
toch bedankt voor de hulp

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 23:17

job

Mooi dat het is opgelost.

Maar waarom moet dit topic gesloten worden?
Alleen topics waar men zich niet aan de regels houdt worden gesloten.
Pagina: 1