ABN AMRO homenet en e-smith???

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Ik heb een e-smith linux server and gateway maar ik kom niet op homenet via de kabel aansluiting. ik las net via de search dat ik dan verschillende poorten open moet zetten, maar ik heb geen flauw idee hoe dat moet.
Kan iemand me helpen? of heeft iemand een kant en klare oplossing voor homenet in combinatie met e-smith?

• MinddiggerNL
ik kan de servers ook niet pingen. zegt ie doodleuk doelnetwerk niet bereikbaar :(
En nu zie ik dat ie het ook al niet wil doen met mijn lucent winmodem...godverdegodver....weet iemand of dat normaal is dat ie het daar niet mee doet?

Verwijderd

Lijkt me sterk dat het aan je E-Smith router ligt, die geeft gewoon doodleuk alles door, naar mijn weten staan daar alle poorten gewoon open

• MinddiggerNL
is dat zo? staat alles open? hoe kan ik dat veranderen? en is dat wel nodig? ik heb laatst op www.grc.com een testje gedaan en vond inderdaad ook al dat er veel poorten open stonden die onder windows met een firewall wel dicht zijn.
Maar wat kan het dan zijn??

Verwijderd

HomeNet met je Linux router:
code:
1
modprobe ip_masq_ftp ports=21,42,63

...should do the trick (werkt hier)

• MinddiggerNL
moet dat gewoon vanaf de prompt? Vind dat best eng nl. :) heb dat nog nooit gedaan bij dat ding en ik zou het niet zo funny vinden als ie dadelijk overspannen reageert en ik mijn internetverbinding kwijt ben.
en is dat niet link voor andere dingen om die poorten open te gooien?

Verwijderd

TCT_Nexus welke distributie van Linux heb jij?

Ik heb SuSE 7 als server en ik kan al weken niet meer homenet gebruiken! :( Vroeger zonder server werkte het altijd perfect.

Nu blijft die steeds op 10% staan bij het maken van de verbinding.

Er hebben al meerdere personen nagekeken maar het is tot nu toe nog steeds niet gelukt. Ook de helpdesk heb ik al een paar keer gebeld.

Zelfs als ik alle poorten openzet, werkt het nog niet.

Maar ik zal ongetwijfeld iets verkeerd hebben staan in de firewall.

Maar de vraag is wat? (Ik gebruik de standaard firewall die bij SuSE wordt geleverd.)

• MinddiggerNL
kan dat ook via telnet? ik heb het net geprobeerd via telnet vanaf mijn client maar hij gaf geen foutmelding maar ook geen melding dat het gelukt was :?
Of moet ik nu eerst mijn server resetten? Homenet doet het nl. nog niet.

• MinddiggerNL
Dit werkt dus niet. Weet iemand hier alsnog een oplossing voor.

Verwijderd

Op dinsdag 06 februari 2001 23:43 schreef timotheebastin het volgende:
kan dat ook via telnet? ik heb het net geprobeerd via telnet vanaf mijn client maar hij gaf geen foutmelding maar ook geen melding dat het gelukt was :?
Of moet ik nu eerst mijn server resetten? Homenet doet het nl. nog niet.
Geen nieuws is goed nieuws.

Je stopt een IP Masquerading module voor FTP in je kernel, die op de genoemde poorten gaat werken. Kijk anders met het commando lsmod of hij in de kernel zit (uiteraard niet rebooten he :)).

Verwijderd

Op dinsdag 06 februari 2001 22:36 schreef tokkie het volgende:
TCT_Nexus welke distributie van Linux heb jij?

Ik heb SuSE 7 als server en ik kan al weken niet meer homenet gebruiken! :( Vroeger zonder server werkte het altijd perfect.

Nu blijft die steeds op 10% staan bij het maken van de verbinding.

Er hebben al meerdere personen nagekeken maar het is tot nu toe nog steeds niet gelukt. Ook de helpdesk heb ik al een paar keer gebeld.

Zelfs als ik alle poorten openzet, werkt het nog niet.

Maar ik zal ongetwijfeld iets verkeerd hebben staan in de firewall.

Maar de vraag is wat? (Ik gebruik de standaard firewall die bij SuSE wordt geleverd.)
Dit is het bekende probleem bij HomeNet gebruikers met een gedeelde kabelinternetverbinding. Hij blijft hangen bij authentificatie. Zodra de pakketjes ook maar iets worden veranderd wordt het niet meer geaccepteerd door HomeNet. Met dit module (ip_masq_ftp) kun je direct door je firewall heen ftp'en (via de poorten die HomeNet gebruikt).

Geloof me, het werkt bij mij..

Oh ja ik gebruik Debian 2.2, maar als jij die module ook hebt (kijk in /lib/modules) (lees: SuSE heeft ze voor je klaargezet) werkt het ook voor jou.

Verwijderd

Nou ik heb het geprobeerd, maar het wil nog steeds niet werken. Als ik al mijn poorten openzet in de firewall, blijft die toch nog steeds op 10% staan.

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Je moet niet alleen alle poorten openzetten, je moet dus ook de ipmasq_ftp module laden, *met* de juiste poortnummers (eerder al genoemd). Anders gaat het zeker niet werken! En trust me, dan werkt het echt. Ik gebruik het zelf niet, maar heb het al meerdere keren voor andere mensen aan de praat gekregen.

• MinddiggerNL
ik heb dus dat commando nog maals ipv via telnet gewoon ingevoerd en toen gereboot. maar het werkt nog niet? draai dus e-smith....

Verwijderd

ik zeg toch niet rebooten als je dat commando invult.. (sjees wie reboot er nou een linuxbak ;))

die module wordt live in de kernel gemikt en werkt meteen, als je reboot is ie juist weer weg..

• mavink
Wat zou kunnen is natuurlijk dat-ie al geladen was... Dan moet je eerst rmmod doen. En opnieuw opstarten zou ik ook niet doen, dan zijn al je wijzigingen dus weer weg.

• MinddiggerNL
oh...bij e-smith is het anders zo dat ik steeds moet rebooten als ik een grote weiziging doorvoer in de configuratie. Dat stond geloof ik ook in de handleiding.
Maar ik heb dus dit:
modprobe ip_masq_ftp ports=21,42,63
ingetikt zowel via telnet als gewoon via de shell en het getest voor en na het rebooten maar het werkte dus geen enkele keer. Daar heeft het dus niet aan gelegen.

• mavink
Vreemd... Je staat toch verder wel verkeer op die poorten toe he :? Probeer anders eens alle pakketjes die door ipchains komen te laten loggen, en kijk of er toevallig iets gereject wordt dat niet zou moeten.

Als ik het uit m'n hoofd even goed zeg opent die server van de ABN zelf een verbinding richting jouw server, en pakketjes met SYN-bit worden standaard door de meeste firewalls gereject. Zeker als ze op een vage poort als 42 of 43 binnenkomen.

• MinddiggerNL
Op donderdag 08 februari 2001 22:45 schreef vink het volgende:
Vreemd... Je staat toch verder wel verkeer op die poorten toe he :? Probeer anders eens alle pakketjes die door ipchains komen te laten loggen, en kijk of er toevallig iets gereject wordt dat niet zou moeten.
euhm..geen idee. Ik heb nu niet echt veel verstand van linux dus was allang blij dat die e-smith server redelijk makkelijk te configureren was :)
wat moet ik doen om die logfiles aan te laten maken en te checken?
Als ik het uit m'n hoofd even goed zeg opent die server van de ABN zelf een verbinding richting jouw server, en pakketjes met SYN-bit worden standaard door de meeste firewalls gereject. Zeker als ze op een vage poort als 42 of 43 binnenkomen.
tsja...wellicht dat er toch een firewall bezig is en die poorten blocked. in ieder geval werkte dit dus niet :?

Verwijderd

ipchains -L
als root intikken laat je firewalling rules zien. Misschien wordt je daar wijzer van.

Ik weet niet hoe e-smith de firewall standaard dichtzet namelijk.

• MinddiggerNL
hmm..dat heb ik eens gedaan en na een tijdje komt ie met een leuke waslijst aan met dingen die geaccepteerd worden, maar bij sommige dingen staat deny. maar het wordt me niet duidelijk waar wat voor staat. ik zie niks staan waar ik ook maar een klein beetje de link naar homenet mee kan leggen.

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Ik heb (nog steeds) problemen met het maken van verbinding met de Homenet servers via Winroute. Als iemand mij daarmee kan helpen, zou ik dat erg op prijs stellen!

Ik heb door dit probleem eens de helpdesk gebeld. Na een tijdje kreeg ik een email met wat gegevens om Homenet te gebruiken door een Proxy. (Toen ze gehacked waren, was hun verweer dat ze nooit updates enzo via email verstuurden, maargoed.)

Dat emailtje kun je hier vinden:

http://members.home.nl/mailmol/homenet.txt

Verwijderd

Ik heb ook nog steeds die problemen. Het is wel toevallig dat er meerdere zijn met problemen met HomeNet.

• MinddiggerNL
ik heb net met behulp van jouw mailtje eens even die vier poorten open gezet en de ip nr's in homenet ingevuld maar het werkt nog altijd niet...echt wazig dit.

Verwijderd

Op vrijdag 09 februari 2001 20:54 schreef tokkie het volgende:
Ik heb ook nog steeds die problemen. Het is wel toevallig dat er meerdere zijn met problemen met HomeNet.
Goh toevallig, HomeNet gebruikt geen standaar poorten voor ftp...

Verwijderd

Op vrijdag 09 februari 2001 22:21 schreef TH1J5 het volgende:

[..]

Goh toevallig, HomeNet gebruikt geen standaar poorten voor ftp...
Ja daar ben ik inmiddels ook al lang achter.

• mavink
Op vrijdag 09 februari 2001 14:09 schreef timotheebastin het volgende:

[..]

euhm..geen idee. Ik heb nu niet echt veel verstand van linux dus was allang blij dat die e-smith server redelijk makkelijk te configureren was :)
wat moet ik doen om die logfiles aan te laten maken en te checken?
Standaard komt dat allemaal in /var/log/messages of /var/log/syslog. Alle regels die je aanmaakt met ipchains <regeltje> -l worden gelogd. Dus -l (de letter niet het cijfer 1) er achter plakken.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

* LuCarD als Linux newbie is het ook gelukt

Dit heb ik toen gedaan:
Als ip_masq_ftp al geladen is mag je geen nieuwe porten meer opgeven, dus dan werkt het niet.

Dus wat moet je doen
Stap1:
modprobe -r ip_masq_ftp
Stap2:
modprobe ip_masq_ftp ports=21,41,42,62,63
Stap3:
Controleer met
cat /proc/net/ip_masq/app

Dit was alleen wel met een RH6.2 maar volgens mij verschillen de linux smaken niet zoveel....

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

:) :) :) :) :)

Mooi, bij mij werkt HomeNet nu in combinatie met SuSE 7.0 als server.

• MinddiggerNL
LuCarD je bent geweldig!!!!!!!!!!!! :)
Hij doet het...yes!!!!!!
Eindelijk...thanx man.
Pagina: 1