Office 2004 probleem

Pagina: 1
Acties:

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 10:32
Ik heb samen met 2 collega's 130 verslagen gemaakt, de verslagen bestonden uit een screenshot + een verhaal. Het probleem is alleen dat 60+ documenten die op de apple gemaakt zijn niet goed werken op een windows pc.

Zodra ik het document open staat er een melding dat ik een QuickTime en een TIFF (ongecomprimeerd)-decompressor nodig heb om de plaatjes te bekijken.

Is er een manier om dit op de pc alsnog te openen.

Iemand een idee.

p.s.
Ik heb al wel quicktime geinstalleerd

Verwijderd

Misschien handig om er bij te vermelden wat voor programma de bestanden mee gemaakt zijn?

Ik bedoel, je hebt ze gemaakt met office 2004 op de mac?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2007 14:14 ]

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Jup, ik ken het probleem...

Je werkstuk maken op je mac, dan willen uitprinten op school via een windows doos, en weg zijn je screenshots. Ik heb er tot op heden geen fatsoenlijke oplossing voor gevonden, dus ben er eigenlijk wel benieuwd naar :)

Wat trouwens wel lijkt te helpen, maar waar je nu niks meer aan hebt, is de screenshots eerst ergens opslaan, en dan invoegen via insert -> image. Dan blijven ze bij mij netjes staan nadat ik ze open op een windows pc.

Het "probleem" lijkt zich alleen voor te doen als je ze rechtstreeks in het document paste of sleept.

[ Voor 39% gewijzigd door domi235 op 22-04-2007 17:41 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En converteren naar pdf?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 10:32
converteren naar pdf werkt maar ja, dan kan je het op je windows doos niet meer aanpassen.

Zit er niets anders op dan de screenshots te bewerken in bijv. photoshop -> op slaan als .jpg en dat invoegen, helaas...

p.s.
De documenten zijn gemaakt in word 2004 mbv de screenshotfunctie van mac zelf..

Verwijderd

Tiffs eerst omzetten naar jpeg en het probleem is ook opgelost

Verwijderd

Office for mac heeft dus mac-specifieke functie die op een windows pc niet werken. Is dat omgekeerd ook? Bijvoorbeeld PrintScreen en vervolgens plakken in word 2003, opslaan etc. Kan een mac dat bestand dan ook niet openen?

• domi235

domi235

Magic!

Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 22:24:
Office for mac heeft dus mac-specifieke functie die op een windows pc niet werken. Is dat omgekeerd ook? Bijvoorbeeld PrintScreen en vervolgens plakken in word 2003, opslaan etc. Kan een mac dat bestand dan ook niet openen?
Ik denk dat je het probleem niet binnen Office for Mac moet zoeken maar in de manier waarop plaatjes in een document worden geduwd door het "pasten" hiervan.

En omgekeerd (Van PC -> MAC) heb ik nog nooit problemen ondervonden :)

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 13:46
Zit een hele mooie functie in Office, de Compatible Check, weet even niet waar ie zit maar daarmee kan je stap voor stap ervoor zorgen dat je die platen wel op je beeld krijgt op een PC :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Dat is dat knopje met die rode werktuigenkist. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2007 10:22 ]

Verwijderd

Om zulke problemen te vermijden kan je het default formaat van screenshots in osx wijzigen.
In de terminal typ je
defaults write com.apple.screencapture type jpg

Je kan die "jpg" ook vervangen door "pdf"of iets dergelijks, zolang quicktime het maar aan kan.

De veranderingen gaan pas in na uit/inloggen of:
killall SystemUIServer

... opnieuw in de terminal (eventueel kan je ook via /Applications/Utilities/Activity Monitor het process "SystemUIServer" killen)

• domi235

domi235

Magic!

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 15:59:
Om zulke problemen te vermijden kan je het default formaat van screenshots in osx wijzigen.
In de terminal typ je
defaults write com.apple.screencapture type jpg

Je kan die "jpg" ook vervangen door "pdf"of iets dergelijks, zolang quicktime het maar aan kan.

De veranderingen gaan pas in na uit/inloggen of:
killall SystemUIServer

... opnieuw in de terminal (eventueel kan je ook via /Applications/Utilities/Activity Monitor het process "SystemUIServer" killen)
_/-\o_

Pagina: 1