Een aantal weken terug was het abonnement van Norton Antivirus verlopen. Sindsdien werd er gewoon op de PC geinternet en gewerkt.
Begin van deze week begon de PC raar te doen. Wanneer je de PC opstartte kon je maar 1 keer op internet. Wanneer je de browser sluitte (IE & FireFox) kon je niet meer op internet komen. Ik heb vervolgens Norton er af gegooid en AVG er op gezet. Daarna heb ik een scan gedaan. Hij vond een Trojan en heeft 'm daarna netjes verwijderd. Ik kon daarna weer op internet, maar het probleem bleef. AVG vond na een volgende scan weer dezelfde Trojan.
Ik ben daarna begonnen met een grote schoonmaak. Onderstaande programma's heb ik gebruikt om de troep er af te halen.
- CCleaner
- Spybot S&D
- Ad-aware
- AVG antivirus
- Eiwido online scan
- Bitdefender online scan
Echter mocht dit alles NIET baten. In tegendeel zelfs. Ik kom nu met de PC niet meer op internet. Mijn LAN-kaart EN mijn WLAN kaarten werken niet meer. Er zijn zelf opeens bij 'Apparaatbeheer' allemaal (5) WAN kaarten "geinstalleerd" die ik niet verwijderd krijg. Tevens is Windows Firewall niet meer aan te krijgen en werkt de email scanner van AVG ook niet meer.
Alles wat vet gedrukt is hoort er WEL te staan. De rest NIET!
Netwerkadapters
-- 1394-netwerkkaart (deze hoort hier te staan)
-- Bluetooth PAN Network Adapter (deze hoort hier te staan)
-- Bluetooth PAN Network Adapter -- Pakketplanner-minipoort
-- Direct Parallel
-- RT2500 USB Wireless LAN Card (deze hoort hier te staan)
-- RT2500 USB Wireless LAN Card -- Pakketplanner -minipoort
-- VIA VT6105 Rhine III Fast Ethernet Adapter (deze hoort hier te staan)
-- VIA VT6105 Rhine III Fast Ethernet Adapter -- Pakketplanner-minipoort
-- WAN-minipoort (IP)
-- WAN-minipoort (IP) -- Pakketplanner-minipoort
-- WAN-minipoort (L2TP)
-- WAN-minipoort (PPPOE)
-- WAN-minipoort (PPTP)
Begin van deze week begon de PC raar te doen. Wanneer je de PC opstartte kon je maar 1 keer op internet. Wanneer je de browser sluitte (IE & FireFox) kon je niet meer op internet komen. Ik heb vervolgens Norton er af gegooid en AVG er op gezet. Daarna heb ik een scan gedaan. Hij vond een Trojan en heeft 'm daarna netjes verwijderd. Ik kon daarna weer op internet, maar het probleem bleef. AVG vond na een volgende scan weer dezelfde Trojan.
Ik ben daarna begonnen met een grote schoonmaak. Onderstaande programma's heb ik gebruikt om de troep er af te halen.
- CCleaner
- Spybot S&D
- Ad-aware
- AVG antivirus
- Eiwido online scan
- Bitdefender online scan
Echter mocht dit alles NIET baten. In tegendeel zelfs. Ik kom nu met de PC niet meer op internet. Mijn LAN-kaart EN mijn WLAN kaarten werken niet meer. Er zijn zelf opeens bij 'Apparaatbeheer' allemaal (5) WAN kaarten "geinstalleerd" die ik niet verwijderd krijg. Tevens is Windows Firewall niet meer aan te krijgen en werkt de email scanner van AVG ook niet meer.
Alles wat vet gedrukt is hoort er WEL te staan. De rest NIET!
Netwerkadapters
-- 1394-netwerkkaart (deze hoort hier te staan)
-- Bluetooth PAN Network Adapter (deze hoort hier te staan)
-- Bluetooth PAN Network Adapter -- Pakketplanner-minipoort
-- Direct Parallel
-- RT2500 USB Wireless LAN Card (deze hoort hier te staan)
-- RT2500 USB Wireless LAN Card -- Pakketplanner -minipoort
-- VIA VT6105 Rhine III Fast Ethernet Adapter (deze hoort hier te staan)
-- VIA VT6105 Rhine III Fast Ethernet Adapter -- Pakketplanner-minipoort
-- WAN-minipoort (IP)
-- WAN-minipoort (IP) -- Pakketplanner-minipoort
-- WAN-minipoort (L2TP)
-- WAN-minipoort (PPPOE)
-- WAN-minipoort (PPTP)