Onbekende WAN (IP, L2TP), PPPOE) poorten en meer...

Pagina: 1
Acties:
  • 845 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:00
Een aantal weken terug was het abonnement van Norton Antivirus verlopen. Sindsdien werd er gewoon op de PC geinternet en gewerkt.

Begin van deze week begon de PC raar te doen. Wanneer je de PC opstartte kon je maar 1 keer op internet. Wanneer je de browser sluitte (IE & FireFox) kon je niet meer op internet komen. Ik heb vervolgens Norton er af gegooid en AVG er op gezet. Daarna heb ik een scan gedaan. Hij vond een Trojan en heeft 'm daarna netjes verwijderd. Ik kon daarna weer op internet, maar het probleem bleef. AVG vond na een volgende scan weer dezelfde Trojan.

Ik ben daarna begonnen met een grote schoonmaak. Onderstaande programma's heb ik gebruikt om de troep er af te halen.

- CCleaner
- Spybot S&D
- Ad-aware
- AVG antivirus
- Eiwido online scan
- Bitdefender online scan

Echter mocht dit alles NIET baten. In tegendeel zelfs. Ik kom nu met de PC niet meer op internet. Mijn LAN-kaart EN mijn WLAN kaarten werken niet meer. Er zijn zelf opeens bij 'Apparaatbeheer' allemaal (5) WAN kaarten "geinstalleerd" die ik niet verwijderd krijg. Tevens is Windows Firewall niet meer aan te krijgen en werkt de email scanner van AVG ook niet meer.

Alles wat vet gedrukt is hoort er WEL te staan. De rest NIET!

Netwerkadapters
-- 1394-netwerkkaart (deze hoort hier te staan)
-- Bluetooth PAN Network Adapter (deze hoort hier te staan)
-- Bluetooth PAN Network Adapter -- Pakketplanner-minipoort
-- Direct Parallel
-- RT2500 USB Wireless LAN Card (deze hoort hier te staan)
-- RT2500 USB Wireless LAN Card -- Pakketplanner -minipoort
-- VIA VT6105 Rhine III Fast Ethernet Adapter (deze hoort hier te staan)
-- VIA VT6105 Rhine III Fast Ethernet Adapter -- Pakketplanner-minipoort
-- WAN-minipoort (IP)
-- WAN-minipoort (IP) -- Pakketplanner-minipoort
-- WAN-minipoort (L2TP)
-- WAN-minipoort (PPPOE)
-- WAN-minipoort (PPTP)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Simpel en 100% zeker dat je probleem weg is: formateer.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Flatwhite
Snakiej schreef op zondag 22 april 2007 @ 13:14:
Simpel en 100% zeker dat je probleem weg is: formateer.
Uhh je bedoeld Windows opnieuw installeren?? Toch??

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Die extra netwerkdingen komen waarschijnlijk van het maken van een netwerkbrug, op zich niet erg.

Echter, Snakiej heeft gelijk: computer van het internet halen, data backuppen, Windows partitie formatteren en een schone herinstallatie van Windows. En de volgende keer niet door internetten nadat de virusscanner niet meer geupdate wordt, dat is vragen om problemen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Flatwhite schreef op zondag 22 april 2007 @ 13:15:
[...]

Uhh je bedoeld Windows opnieuw installeren?? Toch??
jep ,maar niet over de vorige installatie heen, wel eerst je hd helemaal laten formatteren anders blijf je dit houden

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Flatwhite
bartgrefte schreef op zondag 22 april 2007 @ 13:20:
[...]

jep ,maar niet over de vorige installatie heen, wel eerst je hd helemaal laten formatteren anders blijf je dit houden
Ik heb mn HDD zo ingedeeld dat Windows op partitie C: staat en al mn Data op partitie D:.
Nou hoef ik dus alleen partitie C: te formateren en Windows opnieuw te installeren.

Ik vraag me af of Mijn Documenten(Afbeeldingen, Video's, etc.) dan wel goed worden herkend of wordt er weer een nieuwe Mijn Documenten mapje aangemaakt?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Flatwhite schreef op zondag 22 april 2007 @ 13:22:
[...]

Ik heb mn HDD zo ingedeeld dat Windows op partitie C: staat en al mn Data op partitie D:.
Nou hoef ik dus alleen partitie C: te formateren en Windows opnieuw te installeren.

Ik vraag me af of Mijn Documenten(Afbeeldingen, Video's, etc.) dan wel goed worden herkend of wordt er weer een nieuwe Mijn Documenten mapje aangemaakt?
je "mijn documenten" staan op de D? Dan moet je na het opnieuw installeren even aangeven dat ze daar staan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Flatwhite
bartgrefte schreef op zondag 22 april 2007 @ 13:27:
[...]

je "mijn documenten" staan op de D? Dan moet je na het opnieuw installeren even aangeven dat ze daar staan
OK thanks! Ik heb dit in de vorige installatie ook al gedaan. In het register aangegeven dat Mijn Documenten in D staat...

Ik had alleen een minder omvangrijke oplossing voor ogen... Iemand enig idee??

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Flatwhite schreef op zondag 22 april 2007 @ 13:30:
[...]
Ik had alleen een minder omvangrijke oplossing voor ogen... Iemand enig idee??
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden....

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Flatwhite
Bedankt voor alle hulp en ik ben begonnen met het herinstalleren van Windows.

Duurt weliswaar een stuk langer maar toch...

Nogmaals bedankt! :)

@Mods

Wat mij betreft mag er een slotje op... :)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Flatwhite schreef op zondag 22 april 2007 @ 14:10:
Bedankt voor alle hulp en ik ben begonnen met het herinstalleren van Windows.

Duurt weliswaar een stuk langer maar toch...

Nogmaals bedankt! :)

@Mods

Wat mij betreft mag er een slotje op... :)
dat gebeurt pas wanneer hier te veel onzin (oid) wordt neergezet

Oscar Wilde

• Flatwhite
Ok inmiddels Windows schoon geinstalleerd. Een aantal apparaten handmatig geinstalleerd en nu verder met het installeren van alle (anti-troep)software... 8)7
Pagina: 1