Rare verschijnselen branden dvd

Pagina: 1
Acties:

• leeke1984
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02-2025
Het volgende gebeurd er:

Ik brand een dvd+rw met data op mijn laptop (Asus A8J, brander: TSSTcorp CD/DVDW TS-L632D) Aangezien ik al een tijdje problemen heb met branden wil ik een paar dingen back-uppen om daarna een clean install te doen. Het probleem met branden is, dat als ik bijvoorbeeld een .iso bestand brand, met wat voor programma dan ook (nero, alcohol, imgburn) ik hem niet op een dvd speler in computer ofzo kan afspelen en dus alleen op mijn laptop kan afspelen. Nou ben ik wat aan het testen gegaan.

Ik heb op mijn desktop pc twee dvd spelers, 1 brander en 1 niet brander: Brander: Pioneer DVD RW DVR-108 en de niet brander: IDE DVD-ROM 16X. Ik brand een dvd met data. Deze dvd is van tevoren volledig geformateerd met de laptop en speelt wordt zelfs leeg niet gezien in de desktop-pc. Echter ik brand er data op en hij werkt nog steeds niet in de brander van de desktop pc, maar zodra ik hem in de niet brander van de desktop pc doe doet ie het wel. Stop ik echter een willekeurige andere dvd in de dvd brander op de desktop pc(die niet gebrand is op de laptop) dan werkt die weer wel! Het ligt dus volgens mij niet aan een kapotte dvdbrander in de desktop pc. Dit is eerder ook al bewezen doordat iso's gebrand met de laptop het nergens doen!

De vraag is: Wie weet mogelijke oorzaken/oplossingen? De laptop brand de informatie wel en zolang het gewone data is die gebrand wordt kan ik het op de gewone dvd speler wel afspelen maar niet in de brander.. 8)7 :?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Als een DVD/CD alleen afspeelbaar is op de PC die hem gemaakt heeft is dat vaak omdat de DVD/CD niet afgesloten (finalized) is. Dat is een optie die je aan kunt vinken bij het branden.

[ Voor 18% gewijzigd door kalizec op 22-04-2007 13:22 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• leeke1984
  • Laatst online: 26-02-2025
Ga ik nu eens proberen dan, hoewel het me onwaarschijnlijk lijkt dat dit werkt, want wat verklaart dan het feit dat ie wel werkt in de ene dvd speler en niet in de andere?

Ik heb net gekeken of ik multisessie had geschreven op de dvd, maar dit is niet het geval, de schijf wordt afgesloten! Schrijfmethode Disc at once, daar onder staat een vinkje in het vakje 'Schijf sluiten'

[ Voor 38% gewijzigd door leeke1984 op 22-04-2007 14:02 . Reden: Tijdens het testen opgemerkt ]

• jan99999
  • Laatst online: 11-02 08:55
Meerdere merken proberen, en koop goede.
Leer hoe je een dvd kunt testen na het branden, zie www.cdfreaks.com
Wat zijn goede dvd's zie ook www.cdfreaks.com