Toon posts:

[XP] PC reset zichzelf regelmatig na SP2 installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoT'ers,

Een frisse XP installatie, ditmaal met SP2. Met SP2 geïnstalleerd reset de PC zichzelf na een bepaald aantal minuten, maar ik heb ook het idee dat de reset in werking treedt als er meerdere downloads tegelijk aanstaan.
Dit probleem heb ik eerder ondervonden en er bleek een bios update voor te zijn, als oplossing voor mobo K8S-MX i.c.m. een Maxtor 9 160gb. De nieuwste bios update geïnstalleerd, niet geholpen. Ik heb gelezen dat SP2 een tcp maximum heeft, maar ik kan me niet voorstellen dat deze in werking treedt bij het tegelijk downloaden van 2 progjes.

Asus K8S-MX, bios geupdate
Maxtor 9 160gb
AMD64 3400+
XP-SP2, frisse installatie, alleen Asus ethernet driver, PC probe, Cool and Quiet en Firefox geïnstalleerd.

Inmiddels kan men bijna niet meer zonder SP2, dus iedere suggestie is welkom.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 12:54:
Beste GoT'ers,

Een frisse XP installatie, ditmaal met SP2. Met SP2 geïnstalleerd reset de PC zichzelf na een bepaald aantal minuten, maar ik heb ook het idee dat de reset in werking treedt als er meerdere downloads tegelijk aanstaan.
Dit probleem heb ik eerder ondervonden en er bleek een bios update voor te zijn, als oplossing voor mobo K8S-MX i.c.m. een Maxtor 9 160gb. De nieuwste bios update geïnstalleerd, niet geholpen. Ik heb gelezen dat SP2 een tcp maximum heeft, maar ik kan me niet voorstellen dat deze in werking treedt bij het tegelijk downloaden van 2 progjes.

Asus K8S-MX, bios geupdate
Maxtor 9 160gb
AMD64 3400+
XP-SP2, frisse installatie, alleen Asus ethernet driver, PC probe, Cool and Quiet en Firefox geïnstalleerd.

Inmiddels kan men bijna niet meer zonder SP2, dus iedere suggestie is welkom.
En zonder downloadprogsel, PC Probe en Cool&Cuiet?

LinkedIn WoT Cash Converter

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waar heb je zelf naar gezocht op je systeem om te kijken naar een oplossing?

Eventlogs zijn meestal de plek waar dat soort meldingen in te vinden zijn.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Heb je nog iets aan je PC configuratie veranderd?
Krijg je toevallig nog een blauw scherm van Windows?
Hoelang duurt het ongeveer voordat hij reset? (of kan je dat goed timen d.m.v. meerdere downloads ?)
Heb je verder nog patches (van Windows o.i.d.) geïnstalleerd?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Doe een frisse install zonder netwerkkabel ingeplugd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik constateer nu dat het alleen voorkomt als ik Emule draai. PC Probe en Cool and Quiet uitgeschakeld. Geen blauw scherm, ik heb nu "automatisch opnieuw opstarten" bij systeemfouten uitgeschakeld, ik zal met de foutcode gaan zoeken. De laatste eventlog voor de herstart geeft als volgt aan:

De Verbindingsbeheer voor RAS-service heeft nu de status Wordt uitgevoerd.

Microsoft heeft geen informatie betreffende deze fout, en ik kan me van hetzelfde probleem op de vorige XP installatie herinneren, dat de foutcode van de bsod ook niet bekend was bij Microsoft.

Heb je nog iets aan je PC configuratie veranderd?
Nee.

Krijg je toevallig nog een blauw scherm van Windows?
Nee, straks wel.

Hoelang duurt het ongeveer voordat hij reset? (of kan je dat goed timen d.m.v. meerdere downloads ?)
Willekeurig.

Heb je verder nog patches (van Windows o.i.d.) geïnstalleerd?
Geen patches. Office en de MSSQL server zijn niet voorzien van updates.

Bij de vorige installatie had ik een XP tcp port hack geïnstalleerd, maar daar zat reclame en spyware in en ik heb die nooit goed kunnen proberen. Heeft iemand toevallig een schone tcp hack, wellicht fixed die de job?

Waarom zou formatteren zonder netwerkkabel het probleem verhelpen?

P.s. bedankt voor de moeite, maar quoten als eerste reactie is irritant.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:31:
[...]

Waarom zou formatteren zonder netwerkkabel het probleem verhelpen?

[...]
Heel simpel: om infecties vanaf internet te voorkomen en uit te sluiten dat uitsluitend Windows het probleem is en dus waarschijnlijk hardwarematige storing.

Verwijderd

Topicstarter
Die optie hou ik eerst voor lief, dan zou er drie XP installaties achter elkaar exact dezelfde infectie hebben. Bovendien is er inmiddels anti-virus, anti-spyware etc. geïnstalleerd.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je MSSQL gebruikt (en dan 2000) kan je maar beter wel Sp4 erop zetten wil je bijv. geen sqlslammer oplopen.
Office en MSSQL zijn net zogoed attack vectors voor boefjes als de 'normale'(sic) windows vulnerabilities.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 14:22:
Die optie hou ik eerst voor lief, dan zou er drie XP installaties achter elkaar exact dezelfde infectie hebben. Bovendien is er inmiddels anti-virus, anti-spyware etc. geïnstalleerd.
Maar had je dat eerder vermeld? Bovendien heeft het weinig nut antivirus te installeren nadat de pc al op het wereldwijdeweb hangt.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-03 21:37
Toevallig Marvel Ethernet op dit moederbord ?

Bij mijn vorige moederbord crashte de driver af en toe, vooral bij intensief ethernet verkeer. Kwestie
van laatste versie downloaden.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Verwijderd

Topicstarter
Office en MSSQL zijn net zogoed attack vectors voor boefjes als de 'normale'(sic) windows vulnerabilities.

Servicepacks geïnstalleerd.

Maar had je dat eerder vermeld? Bovendien heeft het weinig nut antivirus te installeren nadat de pc al op het wereldwijdeweb hangt.

Niet eerder vermeld, sorry. Maar het is wel het allerleerste wat ik gedaan heb toen de pc online ging: anti virus installeren.

Toevallig Marvel Ethernet op dit moederbord ?

Nee. BIOS en ethernet drivers zijn up to date.

De foutcode die ik krijg. Gisteravond ook; zit ik op YouTube meerdere filmpjes tegelijk te bufferen, dan start 'ie weer opnieuw op. (BSOD met onderstaande foutcode, na wijzigen instellingen "automatisch opnieuw opstarten bij ernstige systeemfout")

En Microsoft heeft nog steeds geen informatie betreffende mijn fout.

0X40000080 (0X85B9A130, 0X85A97CD8, 0XF78C1F30, 0X00000001)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 15:44:

0X40000080 (0X85B9A130, 0X85A97CD8, 0XF78C1F30, 0X00000001)
Is dat de volledige foutmelding? Toen ik een nieuwe videokaart installeerde had ik dat ook, maar ook om welke file/driver het ging.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat was de volledige foutmelding. Echter het probleem is nu opgelost: er bleek een nieuwere ethernet driver te zijn dan op de Asus site van mijn K8S-MX moederbord stond vermeld!
Pagina: 1