Foxconn 6100M2MA-RS2H doet vaag

Pagina: 1
Acties:
  • 483 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HomegrownBGP
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Goedemorgen,

Ik heb sinds een week een nieuw systeem voor iemand gebouwd, maar ik heb wat problemen, allereerst even de specs van het dingetje:

Foxconn Moederbord 6100M2MA-RS2H

Asus VGA Radeon EAX300SE-X /TD 128 MB

AMD CPU Athlon 64 3200+ 2.00 GHz, 1000 MHz, 512 KB , Boxed

TwinMos DDR2 Memory Dual Channel 1024 MB, PC5300, 667 MHz, 5, Kit Of 2

Dit in combinatie met 2 hardeschijfjes van 20gb van Maxtor en Samsung, allebei IDE en de Samsung is master

Later inplaats van de 2x20gb schijven 1x 120GB hardeschijf van Maxtor (6Y120M0) gekocht in de hoop dat het dan stopte.

---

Nadat ik Windows Vista Ultimate had geinstalleerd moest ik, om het systeem aan te krijgen, een flink aantal keer op de reset knop drukken om hem te kunnen doorstarten. (Varieerd tussen 2 en 21 keer)

Het systeem boot wel gewoon, maar als hij Vista moet gaan laden dan krijg ik een zwart scherm, en even later springt het scherm op standby. Ik dacht dat het een probleem was van de hardeschijven, dus ik heb de 2 20GB`ers eruit gegooid, en een 2e handse Maxtor 6Y120M0 van 120GB (SATA) erin gehangen, Windows Vista opnieuw geinstalleerd en het nog eens geprobeert. Weer hetzelfde probleem.

Toen heb ik Windows XP Professional geinstalleerd om te kijken of het lag aan het OS. Ook dit mocht niet baten, ik heb het al geprobeerd zonder cd/dvd spelers aangekoppeld, en met 1 reepje RAM (om beurten getest).

Nu weet ik weinig meer om het probleem op te schuiven, dus zal het wel aan het moederbord liggen.

Ik heb de CMOS al gereset, maar ook dat mocht niet baten

Hebben jullie nog een idee? Ik word er namelijk behoorlijk flauw van.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Heb je de 2e stroomkabel (als de 4 pins, als die op je mobo zit) al eens aangesloten?

Want tijdens het opstarten gebruikt je PC het meeste, ik heb het ooit eens gemeten en bij het laad scherm is de load het grooste :)

Verwijderd

zorg er in elk geval voor dat in de bios het onboard VGA uitstaat.
Misschien dat ie daar op hangt , daar je ook een pci-e kaart hebt geplaatst.

• HomegrownBGP
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
4pins zit erin

De onboard vga staat uit, want na een aantal keren herstarten pakt hij hem wel gewoon, en dan ook op de x300 kaart.