Toon posts:

[Sharepoint] Opnieuw installeren Sharepoint 2007

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje Sharepoint 2007 als test gedraaid op een W2k3 server. Nu wil ik het gaan implementeren op dezelfde server, alleen moet het op een andere website. Een collega van mij was zo slim om Sharepoint maar helemaal te deleten. Was ik niet trots op maar nu moet het opnieuw geinstalleerd worden, maar dat lukt niet. Ik krijg dat hij geen database kan maken op de databaseserver niet kan benaderen. Lijkt me sterk want het is de lokale machine en ik heb het ook geprobeerd met het administrator-account. En heb alle mappen verwijdert die met sharepoint te maken hebben. Maar dat lukt ook niet. Iemand een idee?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mag hopen dat dit geen productieomgeving is als er zo omgegaan wordt met installaties :X

Kun je specifieker zijn met de foutmelding die je ziet?
Kan ie de SQL server niet eens vinden > draait die dan wel?
Of kan de installer de database van de verwijderde SPS instance niet overschijven?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is geen productomgeving. Het is een omgeving voor developers waarin release notes in documenten bijgehouden worden op een sharepoint-server. Het moet nu alleen op een andere website draaien ivm met andere developersoftware wat op de default website moet draaien. We hebben een backup van de database zoals hij was.

Zodra de installatie afgerond is, vraagt hij of ik de configuratiewizard wil starten. Zodra deze is gestart wordt er gevraagd om een paar gegevens:

Databaseserver: srvfile41
Databasenaam: Sharepoint_Config

Gebruikersnaam: Domein\Administrator
Wachtwoord: ...

Zodra ik op volgende druk dan duurt het even en verschijnt er een melding:

Kan geen verbinding maken met Databaseserver, of databasenaam bestaat niet....

Op de server draait een SQL Desktop Engine, maar geen volledige SQL server. Kan me niet herinneren dat dat nodig is. De Desktop Engine wordt door BackupExec en WSUS gebruikt.

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-02 15:05
Dat is het probleem al, vaak installeert SQL Express/MSDE zich als een aparte instance.
Om na te gaan welke instance het is, moet je even kjken bij Control Panel > Add/Remove Programs en kijken wat er tussen haakjes achter SQL Express/MSDE staat.
Dan geef je vervolgens op bij het opgeven van je database server : srvfile41\INSTANCE_NAAM

Verwijderd

Topicstarter
helemaal goed. Het is inderdaad de Desktop Engine van de WSUS-server. Nu werkt het!

Thnx Glorix Jim & Alt-92