Toon posts:

[Vista] Dualcore opterons niet goed herkend in taskmanager*

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Hardware specs

Asus K8N-DL pro Bios 1008
2x AMD Opteron 265 dual core
2x 1 gig ECC reg Kingston
Ati radeon 850 XT

Besturingsysteem;

Vista Ultimate NL OEM

Probleem;

In taakbeheer worden er maar 2 cores weergegeven ipv 4, maar als je onder apperaatbeheer kijkt zie je 4 keer AMD opteron 265 staan. Nu vraag ik me af of nu alle 2 de processors worden gebruikt of niet. In XP krijg ik namelijk in taakbeheer 4 grafieken te zien (elke core 1).

Met het instaleren van cool and quit krijg ik ook maar 2 grafieken met de melding dat mijn besturingssysteem niet meer ondersteund. En ik ben er toch vanuit gegaan dat vista ultimate dit juist wel doet.

Zie ik iets over het hoofd of is dit een welbekend probleem (heb gezocht maar niet echt iets gevonden)

Op dit moment ben ik weer terug naar XP……

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook eens gehad op XP pro met een AMD x-2 processor. Het lag toen aan het feit dat ik cool 'n quiet had ingeschakeld en die zette gewoonweg 1 core uit. Weet niet hoe het in vista zit maar je kunt misschien eens kijken bij energiebeheer ofzo? Heb je trouwens niets opstaan van dynamisch overklokken ofzo? Dat kan ook nogal eens de boosdoener zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Er is niets overklokt of iets dergelijks, hij geeft alleen maar de cores weer van een proc,ipv van beide.

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer...

Gister VISTA Ultimate erop gezet, onder app-beheer zie ik 4 x opteron 265 en hetzelfde bij taakbeheer, daar zie je ook 4 grafieken.

Renderen met 3d max Mental ray krijg je vier buckets te zien dus so far so good.

Vandaag,
2 grafieken in taakbeheer, 4 processors onder app-beheer en in 3d max MR zie je maar 2 buckets.

Het heeft dus maar een dag gedaan.....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2007 11:15 ]