[XP] unattended, computer names

Pagina: 1
Acties:

• FReNsJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

FReNsJ

leeta semowa

Topicstarter
Goeiedag

Als je bezig bent met een unattended setup krijg je bij het invulscherm de mogelijkheid om meerdere pc namen op te geven, wat doet dit? Gaat de installatie dan kijken of er in het domein al een pc met naam 1 bestaat, naam 2 bestaat, enz... (op de DC, of enkel bij online pc's, is ook een verschil natuurlijk)

Of werkt dit enkel als je de .sif enz op een diskette plaatste en schrijft hij dan wat dingen weg erop...

Ik vraag me dus af hoe, en of, die meerdere namen dus juist werken in een domein.

mvg
frensj

( dit dus maar dan voor dit schermpje :+ )

Er is een fout opgetreden in de windows foutoplosser, wilt u de foutoplosser opstarten om dit probleem op te lossen ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat heb je daarover kunnen vinden in REF.CHM en Deploy.chm?
Daar staat dat duidelijk in uitgelegd hoor :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• FReNsJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

FReNsJ

leeta semowa

Topicstarter
Eerlijk gezegd vind ik enkel dit over de computername:
-knip-
Maar niets te vinden over het meerder computernamen geval... Als jij dit weet staan mag je het altijd zeggen.

edit:
Werken met udf-bestanden
Als u meerdere computernamen hebt opgegeven, wordt met Installatiebeheer een batchscript gemaakt waarbij wordt verondersteld dat de computernaam wordt doorgegeven via de opdrachtregel. In dat geval moet er tevens een udf-bestand aanwezig zijn.

Wanneer u het udf-bestand gebruikt voor het beheer van naamtoewijzingen voor meerdere computers, moet u de optie /udf gebruiken met Winnt32.exe of Winnt.exe. Een voorbeeld hiervan vindt u in het voorbeeldbatchscript dat door Installatiebeheer is gemaakt.
dat batch script gaat als volgt:
@rem SetupMgrTag
@echo off

rem -knip-

set AnswerFile=.\unattend.txt
set UdfFile=.\unattend.udb
set ComputerName=%1
set SetupFiles=D:\i386

if "%ComputerName%" == "" goto USAGE

D:\i386\winnt32 /s:%SetupFiles% /unattend:%AnswerFile% /udf:%ComputerName%,%UdfFile% /makelocalsource
goto DONE

:USAGE
echo.
echo Gebruik: unattend ^<computername^>
echo.

:DONE
nu snap ik adhv dit batchscript nog wel niet hoe ze controleren of een naam in gebruik is?

[ Voor 59% gewijzigd door FReNsJ op 22-04-2007 12:15 ]

Er is een fout opgetreden in de windows foutoplosser, wilt u de foutoplosser opstarten om dit probleem op te lossen ?