Intel processors

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:37

Saven

Administrator

Topicstarter
Hallo maar weer :P

Ik heb een beetje een onduidelijkheid over de verschillende processors van Intel.
Ik heb nu een Intel Pentium 4 op 2,4 ghz.
Nu weet ik dat er nieuwe zijn zoals de E6600 die ook op 2,4 ghz loopt.

Maar mijn vraag is, wat is het verschil daar tussen?
Ik weet natuurlijk dat de E6600 over 2 cores enzo beschikt, maar maakt dat die processor per definitie sneller dan mijn pentium 4 @ 2,4 ghz?
Want veel software kan toch maar op 1 core draaien, waarmee je dus maar een "gewone" 2,4 ghz tot je beschikking hebt

Of zie ik het verkeerd :P en kun je die 2,4 ghz van de E6600 vergelijken met een pentium 4 @ 3,6 ghz oid?

Alvast bedankt :)

Verwijderd

het belangrijke woordje hier is 'architectuur'.

Een e6600 is opgebouwd op de core architectuur, jouw P4 is op basis van de netburst. De core architectuur kan in 1 kloktik veel meer bewerkingen afhandelen of de netburst architectuur, en is daardoor sneller dan de netburst, zelfs op lagere kloksnelheden (zowat hetzelfde verhaal of de AMD K8 vs de P4, de K8 ging ook sneller met lagere kloksnelheden)

edit; voor precieze verhoudingen kan ik je niet echt iets zeggen, maar van wat ik gehoord heb zou je met een P4 3.6 gighz ongeveer de E6300 bijhouden.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2007 11:02 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

Het is de bedoeling dat je zelf op zoek gaat voor je een topic hier opent. In dit geval had je in een willekeurige review van het Conroe (Core2Duo) ontwerp je antwoord kunnen vinden. Ik zou dan ook aanraden dat je die alsnog gaat lezen.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.