Toon posts:

Vage verticale balk tijdens opstart pc

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb sinds een aantal dagen een TFT gekocht, samsung 931BW. Na jaren een goede CRT monitor zonder problemen te hebben gehad, heb ik deze aangeschaft. Nu zag ik echter vanochtend tijden het opstarten dat er tijdens het opstarten van de PC vage verticale strepen verschijnen op het beeldscherm.

Deze strepen bevinden zich ongeveer in het midden van het scherm en zijn ongeveer 4-5 cm breed. Het beeld is op die plek dan ook wazig. Dit gebeurd alleen tijdens het opstarten van de pc, zodra ik in windows op mijn bureaublad ben is alles weer goed.

Kan dit te maken hebben dat ik de monitor op DVI heb gezet ofzo? Ik heb de search gebruikt maar kan dit probleem niet terugvinden, ook niet op google....
De monitor is gekoppeld aan een Geforce 6600GT en draait op een AMD 3500. Als OS heb ik Windows XP.

Alvast bedankt:)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-07 21:55

Sebazzz

3dp

Heb je de monitor ook op de DVI uitgang van je kaart gezet of met een VGA -> DVI convertor op de VGA uitgang. Mijn 6600 had namelijk een VGA en DVI-I uitgang.

Heb je het probleem ook in de BIOS of alleen tijdens het opstarten van XP? Ervaar je het probleem ook als je een Linux Live CD opstart?

[ Voor 30% gewijzigd door Sebazzz op 22-04-2007 11:02 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon een DVI kabel en heb daar verder geen converter aanhangen. Van DVI van monitor naar DVI van videokaart dus.
In Bios zie ik de strepen niet. Net nog eens opnieuw opgestart. Strepen zijn ook niet statisch maar een beetje troebelig. Ze bewegen dus een beetje, maar wel op de zelfde plaats.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk even op welke verversingsfrequentie je beeldscherm ingesteld staat op het moment dat ie dat streep-effect geeft. Zou zomaar eens kunnen dat het daar mis gaat :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op zondag 22 april 2007 @ 12:36:
Kijk even op welke verversingsfrequentie je beeldscherm ingesteld staat op het moment dat ie dat streep-effect geeft. Zou zomaar eens kunnen dat het daar mis gaat :)
Hoe bedoel je dat? Neem aan dat je dat niet kunt veranderen als je PC opstart? Het gebeurd namelijk alleen maar als je pc opstart, niet in windows ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk net dat nadat ik de monitor aanzet dat deze strepen ook even komen en daarna weer verdwijnen.
Ik heb net ook geprobeerd de refreshrate te veranderen naar 60 ipv 75, maar dan blijven de strepen erg goed zichtbaar. Heb er ff snel een screenshot van gemaakt

http://home.wanadoo.nl/bspeedy/images/931bw.jpg

Dit verdwijnt echter als ik op 75mhz de monitor laat draaien. Zal het puur instellingmatig zijn of toch probs met scherm?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:39

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Maak nu eens een screenshot van het scherm ipv een foto. Ben benieuwd of de streep ook daadwerkelijk op het screenshot staat.
Probeer ook eens een andere monitor, als je daar het probleem daarmee zich niet voordoet kun je met een vingertje gaan wijzen ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Heb screenshot gemaakt van bureaublad en daar zijn die strepen niet op te zijn. Heb ook nooit probs gehad met mijn crt die er zo uitzagen.
Is het echt iets aan de monitor of is het een instelling ofzo? Misschien heeft het iets met DVI te maken?

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 20:04:
Ik merk net dat nadat ik de monitor aanzet dat deze strepen ook even komen en daarna weer verdwijnen.
Ik heb net ook geprobeerd de refreshrate te veranderen naar 60 ipv 75, maar dan blijven de strepen erg goed zichtbaar. Heb er ff snel een screenshot van gemaakt

http://home.wanadoo.nl/bspeedy/images/931bw.jpg

Dit verdwijnt echter als ik op 75mhz de monitor laat draaien. Zal het puur instellingmatig zijn of toch probs met scherm?
Dat ziet er toch verdacht uit als Windows. :)

Maar goed; die strepen lijken eerder een soort verschuiving. Als je goed kijkt zie je dat de eerste "streep" feitelijk een, laten we het maar "echo" noemen, van de de meest rechtse drie kolommen van je icons. De icons zelf (waar ze horen te zitten) zijn in die kolommen ook wat waziger. Het is alsof, zeg, 8/10 van de icons op de goede positie geschreven wordt, en de rest 'ghosted' met een verschuiving naar rechts. En het groen kan ik niet plaatsen.

Ik zou er maar mee teruggaan.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

ik denk dat ie die icons om privacy redenen geblurred heeft.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Verwijderd

Topicstarter
KneppaH schreef op maandag 23 april 2007 @ 08:54:
ik denk dat ie die icons om privacy redenen geblurred heeft.
Yups :)

Vindt het maar raar. Heb ook op site gekeken van Samsung en daar wordt je ook niet wijs uit. Heb al andere drivers geprobeerd. Er zaten drivers bijgeleverd van 214T bij de monitor. Deze draaien nu en heb ook al de drivers die op de site van samsung bij deze monitor staan gebruikt. Geen verbetering :(
Pagina: 1