Toon posts:

Games instaleren niet meer na PC upgrade 2.

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
PC Specs:
Van Windows XP Pro naar Windows Vista Ultimate (OS)
Intel Pentium D(-930) (Duel core) 3.0 ghz (Prossesor)
Van 2x 1GB DDR naar 2x 1GB DDR2 (Geheugen)
Van een Intel D865GSA naar Intel DP965LT (Moederbord)
Van een ATI Radeon 9600pro 256mb naar een Nvidia Geforce 6800 Ultra 256mb (Video kaart)
Plextor PX-750A (DVD Drive en brander)
Maxtor 160GB Harddisk SATA150 (Hard disk)
Creative X-Fi Xtreme Music (Geluidskaart)
ASUS 450W (Voeding)

Hallo mensen,

Ik heb na de upgrade geen games meer kunnen instaleren op mijn PC. Ik vind het vreemd want alle stekertjes zitten op de juiste plaats. En alle Drivers zijn correct geïnstalleerd. Windows vista werk ook gewoon mee. Alleen Games installeren is een groot probleem, Bij elke game geeft de PC namelijk een error aan, dat er iets is beschadigd ofzo op de CD. Maar dat kan helemaal niet, omdat de CD's vrijwel on bekrast zijn. Ik heb de firmwire van de DVD drive geüpdatet, maar als nog geeft die bij de installatie het zelfde probleem aan. Maar er zijn ook wel eens keren dat die de games normaal installeert zonder fouten, maar dan geeft die op het aller laatste moment aan dat de game niet kan worden geïnstalleerd en dat de installatie word afgebroken. Als iemand het misschien weet mag die het zeggen.

Ik heb ook al geprobeerd om een andere DVD speler aan te sluiten maar dan krijg ik als nog de fout meldingen in games. De fout meldingen die ik krijg zijn afwisselend bij elke games. De PC vertelt me dan dat er een bestandje op de CD is beschadigd, maar dat kan helemaal niet omdat de CD on bekrast is. Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben.

Alvast bedankt! _/-\o_

Verwijderd

humm kan ook een driver probleem zijn voor je ide\s-ata porten
Kan ook zijn dat jouw geheugen een fout geeft
Kan ook zijn dat de idekabel s-ata kabel een knik heeft.

Verwijderd

Ik vermoed dat dit probleem aan je geheugen ligt, als je meerdere modules hebt dan kun je ze stuk voor stuk testen.

Doordat het geheugen problemen geeft lijkt het erop dat de schijf beschadigd is maar in principe zijn de bestanden niet goed in het geheugen te lezen of opgeslagen bij het kopieren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal dan nogmaals even alles na lopen en even dat gene doen dat S_Gertsen zegt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Uit je vorige topic: dion_b in "Games instaleren niet meer na PC upgrade..."

Al gedaan wat daar stond :? Dus even de aansluitingen etc nagelopen :? En je zegt upgrade: wat voor upgrade dan :? Wat heb je veranderd dat games nu niet mer willen lopen en welke foutmeldingen krijg je precies :?
Glazen bollen worden namelijk niet meer gemaakt ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

En tevens is het helaas zo, dat veel spellen (nog) niet op Vista willen draaien. Heb je al negekeken of betreffende games zowiezo op Vista willen draaien?

Verwijderd

Topicstarter
Jawel de games deden het namelijk nog gewoon op Vista, dit was voor dat ik het volgende had geupgrade:

Van een Intel D865GSA naar Intel DP965LT (Moederbord)
Van Windows XP Pro naar Windows Vista Ultimate (OS)
Van 2x 1GB DDR naar 2x 1GB DDR2 (Geheugen)
Van een ATI Radeon 9600pro 256mb naar een Nvidia Geforce 6800 Ultra 256mb (Video kaart)

Ik heb alles na gelopen en het zit allemaal perfect aangesloten.

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-05 19:43
Ik zie dat je je geheugen hebt vervangen, ik denk dat dat het probleem is. Is het geheugen goed ingesteld in de bios (qua timings)? Ik zou even op een andere pc een cdtje met memtest+ branden en dan eens je pc daarvan opstarten, vermoed dat je wel wat fouten vind. Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou het proberen. Thx voor de tip

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Kan je een spel installeren vanaf een virtueele drive? Download eens een spel wat je op schijfje hebt, en installeer daarvan, dan sluit je je IDE kabel uit.

Anders:chipset drivers installeren.

Je geheugen is het waarschijnlijk NIET, want anders kreeg je blauwe schermen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-05 19:43
Snakiej schreef op zondag 22 april 2007 @ 13:17:
Je geheugen is het waarschijnlijk NIET, want anders kreeg je blauwe schermen.
Sorry, maar dat is niet waar. De data die die vanaf cd krijgt word in het geheugen opgeslagen, als dat daarna bij het uitlezen corrupt is dan gaat setup er wss vanuit dat de cd beschadigd is. Ik zou het gewoon eens testen, het kan nooit kwaat om dingen uit te sluiten... De andere tips die jij (Snakiej) geeft kan hij idd wel proberen: andere chipsetdrivers en andere IDE kabel.

Verwijderd

Topicstarter
Nou bij de opstart van windows vista krijg ik zo nu en dan een blauw scherm en dan start die opnieuw op. En dan moet ik kiezen: Start windows vista normaal of Geadvanceerd of veiligemodus ect. Maar ik heb even de Memtest gedaan en er zijn tot nu toe (want hij is nog bezig) 126 Fouten ondekt. Dus het geheugen volgens mij. Maar hoe moet je die errors verwijderen? OF doet memtest dat zelf als die klaar is met zoeken?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2007 14:02 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 20:03

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 14:00:
Nou bij de opstart van windows vista krijg ik zo nu en dan een blauw scherm en dan start die opnieuw op. En dan moet ik kiezen: Start windows vista normaal of Geadvanceerd of veiligemodus ect. Maar ik heb even de Memtest gedaan en er zijn tot nu toe (want hij is nog bezig) 126 Fouten ondekt. Dus het geheugen volgens mij. Maar hoe moet je die errors verwijderen? OF doet memtest dat zelf als die klaar is met zoeken?
Die errors zijn niet verwijderen, geheugen is gewoon defect dus terug naar je leverancier ermee.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:02
Nou dan moet je met je geheugen terug naar de winkel, dat is hardware die kapot is dat kan je niet zomaar fixen.

Hopelijk heb je het bonnetje nog ;)

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb goeie service dus dat komt wel goed. Ik heb in totaal zo'n 990098 Fouten met scannen van mijn Ram.... Bedankt voor jullie snelle reacties!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.