Toon posts:

[VoIP] ATA of lineswitch om KPN + VoIP te combineren

Pagina: 1
Acties:
  • 514 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie langzamerhand door de bomen het bos niet meer vandaar dit onderwerp:

Ik ga over op Tiscali (verder niet zo relevant) en heb zo'n kastje nodig om binnenkomende gesprekken via mijn KPN te kunnen blijven ontvangen en via VOIP (van Tiscali) uit te kunnen bellen. Daar heb je dus zo'n ATA kastje voor nodig dat, wanneer nodig, ook weer terug kan schakelen naar KPN.

Wat is jullie ervaring? Merk? Prijs? Ik vind een inverstering in zo'n Fritsz ietsje te gortig...dus vandaar zo'n kastje.

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-12 22:17

tomic

Smexylittlebabe!

Ah, Ik heb ook net Tiscali, en het zelfde probleem/vraag.

Wat voor kastje moet je hiervoor gebruiken?

Voor de TS: Heb je VOIP al wel getest? Schijnt vaak problemen te geven...

Toch maar een weblog?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
Je kan je eiegen KPN lijn behouden en 2 nieuwe nummers er bij aanvragen via TISACALI. Echter je kan zover ik weet niet terug vallen met de tiscali nummers op je KPN lijn.

Voor gebruik te blijven maken van je kpn lijn heb je lijn splitter nodig die je krijgt bnij je ADSL pakket

A Soldiers manual and a pair of boots.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:04

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Veel Voip routers hebben die functionaliteit al ingebouwd.
DSL signaal plus analoog telefonie gaan samen naar de router.
Je kan je normale telefoon dan gewoon insteken in je router.

Een ATA kastje is meestal voor mensen die wel al een router/modem hebben, maar zonder VOIP.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
cornfed99111 schreef op zondag 22 april 2007 @ 12:15:

Een ATA kastje is meestal voor mensen die wel al een router/modem hebben, maar zonder VOIP.
Ah Ik begrijp. de zogenaamde PST aansluiting op je Router.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter

Dank voor jullie reacties!

Precies! Tiscali levert een modem maar zonder de functionaliteit om een KPN lijn aan te sluiten. En zo'n giga setje van siemens is natuurlijk fraai maar heeft ook een nogal behoorlijk prijsje. Vandaar dat mijn gedachten uit gaan van zo'n ATA kastje. Maar welke is echt goed? Zijn er uberhaupt verschillen etc.

Verwijderd

Ik heb de voorgaande (SPA3000) van deze:
http://www.empc.nl/index.php?id=10&ProdId=18247
en het werkt goed.
Ben trouwens niet verbonden met dit bedrijf.

Verwijderd

Als je even had gegoogled, dan vind je het ook:
http://www.pletform.eu/vo...wat-is-een-goede-ata.html

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Ik zou geen ata gaan gebruiken, want mochten er problemen zijn, dan ondersteund tiscali je probleem niet. Je kunt beter voor een switch gaan, Op het tiscali forum zijn een hoop mensen te vinden die het gebruiken.

• Daddo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-11 09:15
Ik beschik over een analoge KPN-lijn en Tiscali VoIP en gebruik daar de AX520 switch voor. Bevalt zeer goed. Destijds via een inkoopactie uit Taiwan (fabrikant Artech) laten komen, maar deze switch is tegenwoordig ook in Nederland te koop. Bij www.rhisc.nl voor €42,50 of anders even verder googlen ...

[ Voor 8% gewijzigd door Daddo op 22-04-2007 22:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daddo schreef op zondag 22 april 2007 @ 21:59:[/b]
Ik beschik over een analoge KPN-lijn en Tiscali VoIP en gebruik daar de AX520 switch voor. Bevalt zeer goed. Destijds via een inkoopactie uit Taiwan (fabrikant Artech) laten komen, maar deze switch is tegenwoordig ook in Nederland te koop. Bij www.rhisc.nl voor €42,50 of anders even verder googlen ...

Dus als ik het goed begrijp is een ATA geschikt als je geen VOIP modem hebt, en is een switch geschikt als je wel een VOIP modem hebt (is bij Tiscali het geval). Voordeel is dan, dat je minder storing e.d. hebt. Klopt dit?

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 09:48:
Daddo schreef op zondag 22 april 2007 @ 21:59:[/b]

Dus als ik het goed begrijp is een ATA geschikt als je geen VOIP modem hebt, en is een switch geschikt als je wel een VOIP modem hebt (is bij Tiscali het geval). Voordeel is dan, dat je minder storing e.d. hebt. Klopt dit?
Je hoeft in ieder geval geen poorten te gaan forwarden enzo + dat je volledige support van tiscali zal hebben. Wel zouden ze kunnen vragen als je niet kan bellen ofzo om die switch los te koppelen, maar je belt via hun eigen modem dus je hebt dan de optimale situatie. De switch zorgt ervoor dat je gewoon bereikbaar bent op je KPN lijn en dat je goedkoop uitbelt via tiscali. Daar heb je geen losse ATA voor nodig.

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-11 14:32
volgens mij is een ATA een omvormer van Voip naar analoog, op de universiteit van Groningen gebruiken we die dingen om faxen via de Voip centrale te laten lopen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 14:04:

Dank voor jullie reacties!

Precies! Tiscali levert een modem maar zonder de functionaliteit om een KPN lijn aan te sluiten. En zo'n giga setje van siemens is natuurlijk fraai maar heeft ook een nogal behoorlijk prijsje. Vandaar dat mijn gedachten uit gaan van zo'n ATA kastje. Maar welke is echt goed? Zijn er uberhaupt verschillen etc.
ik zou in ieder geval de KNP op de vaste lijn aan houden!
Wat je ook zou kunnen doen.
Je zet het modem van Tiscali in bridge en zet er een router achter, dat was je al van plan met de Fritz maar die is erg duur. Je zou er ook een veel goedkopere Draytek 2200V achter kunnen zetten. Werkt erg simple, 1x VOIP en 1x zo'n lifline support voor de KPN die je wilt hebben. Ik heb ook een SPA 3000, die kan veel meer maar is voor velen vrij ingewikkeld.
(off topic: ik heb er nog een 2200V te koop, als nieuw, stuur een PB via mijn profiel en daar "woonplaats", niet hier svp!!!!)

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-12 20:51
Er is sinds kort nieuwe firmware voor de 2200v, hij ondersteunt nu 3 sip providers.
Ik gebruik hem voor tiscali-telefonie en heb nu een voipcheap account erbij voor goedkoop mobielbellen (12 ct/min) en goedkoop (vrijwel gratis) bellen naar veel buitenlanden. Werkt prima.
Heb de 2200v al 2 jaar en ben er erg tevreden over.
Hij is volgens mij niet zo heel veel goedkoper dan een Fritzbox ~120 t.o. ~150. Maar de Fritzbox is ook modem, scheelt weer in de stroom kosten.

Verwijderd

AtRi schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 00:23:
Er is sinds kort nieuwe firmware voor de 2200v, hij ondersteunt nu 3 sip providers.
Ik gebruik hem voor tiscali-telefonie en heb nu een voipcheap account erbij voor goedkoop mobielbellen (12 ct/min) en goedkoop (vrijwel gratis) bellen naar veel buitenlanden. Werkt prima.
Hij is volgens mij niet zo heel veel goedkoper dan een Fritzbox ~120 t.o. ~150. Maar de Fritzbox is ook modem, scheelt weer in de stroom kosten.
nieuwe firmware? Zou je de weblink willen posten? Zie op de nl site alleen de 2.5.7.3 staan..

Op http://www.draytek.com/pr...vigor2200v/vigor2200v.php
staan meerdere firmwares, maar het model nr van NL ontbreekt. Of heb jij op grond daarvan het type 3 genomen? Fout flashen... killing....
• [Improvement and Correction]
1. Expand the SIP account number from one to three.
2. Add VoIP supplementary function in Phone Settings:
2.1 Hotline
2.2 Call Forwarding
2.3 DND (Do Not Disturb)
2.4 hide caller ID
2.5 Call Waiting
2.6 Call Transfer function

Dank voor de tip. Ik overweeg (een klein beetje) zelfs om de 2200V nu te houden, immers met 3 sips kan ik de Drayetek voor tiscali en VB gebruiken (de spa gebruik vooor experimenten, die was toch zo goedkoop...) ... wel even de zyxel in bridge zetten....
Hangt een beetje af wat ik ervoor krijg, idd wel weer een apparaat extra.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 08:46 ]

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
AtRi schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 00:23:
Groot voordeel van de Fritz!Box is dat voor de gebruikers alles transparant gebeurt. Je belt automatisch uit met een max. van 10 SIP providers en als dat niet functioneert valt hij automatisch terug op je KPN lijntje. Het is een vrij complete PBX met dialing rules etc. en daarnaast ook nog modem/router/switch/wlan. Kan in sommige gevallen van twee walletjes eten zoals ADSL over Annex A en analoge telefoonlijn met achter de Fritz!Box bijv. een anaologe of ISDN (ja dat kan bij de 7050) centrale of toestellen.
Als je het zo bekijkt is hij zijn prijs meer dan waard.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-12 12:48
Zoek je niet zoiets?

Je kunt dan met KPN of VoIP gebeld worden, je belt standaard met VoIP uit tenzij deze down is of je #0 voor je nummer belt.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Verwijderd

antwoord van NL-support Draytek.....
Op de onderstaande link vindt u de firmware:

http://www.draytek.com/support/download/Vigor2200V.php

Selecteert u het rechter plaatje.
Mocht u vragen, opmerkingen of suggesties hebben dan vernemen wij dit graag
via e-mail.
Met vriendelijke groet,
DrayTek Support
WG
Het NL type is dus inderdaad het vermoedelijke....type 3
Pagina: 1