Hoe geluidskaart activeren in Bios

Pagina: 1
Acties:
  • 922 views sinds 30-01-2008

• chukkepukke
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-01 09:40
Ik heb een interne geluidskaart op mijn MOBO (MSI 845). Maar deze geluidskaart werkt niet meer.
Nu heb ik gehoord dat ik hem moet activeren in het Bios maar ik weet niet hoe.
Kan iemand mij helpen???

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:47
Staat in de handleiding die bij je mainboard zit, op bladzijde 18 van V1 en bladzijde 19 van V1.2

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-02 04:13
DukeBox schreef op zondag 22 april 2007 @ 09:06:
Staat in de handleiding die bij je mainboard zit, op bladzijde 18 van V1 en bladzijde 19 van V1.2
Uhh. Hoe weet jij dat zo precies? Verder, als een geluidskaart kapot is, kan je hem niet opnieuw aanzetten door te activeren.

offtopic:
Nee, dat moet bladzijde 19 van V4 en bladzijde 45 van V1.9 zijn. Als ik me niet vergis. Ik herinner me dat ik toendertijd een zelfde moederbord heb gehad. Nouja, als dat niet lukt moet je even de FAQ op pagina 93 Vµ lezen.

Serieus, dat is onzin, maar kan je dat niet even zelf opzoeken? Hier op GOT wordt ook een beetje inzet van je verwacht. Wat zoekwerk kan geen kwaad, dan had je deze vraag ook niet hoeven stellen. Scheelt iedereen meteen weer wat ergernis.

[ Voor 30% gewijzigd door Steephh op 22-04-2007 09:21 ]

_@/'

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:47
Steephh schreef op zondag 22 april 2007 @ 09:15:
Uhh. Hoe weet jij dat zo precies? Verder, als een geluidskaart kapot is, kan je hem niet opnieuw aanzetten door te activeren.
Omdat ik hie die boekjes heb liggen,

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:11

breinonline

Are you afraid to be known?

Steephh schreef op zondag 22 april 2007 @ 09:15:
[...]

offtopic:
Nee, dat moet bladzijde 19 van V4 en bladzijde 45 van V1.9 zijn. Als ik me niet vergis. Ik herinner me dat ik toendertijd een zelfde moederbord heb gehad. Nouja, als dat niet lukt moet je even de FAQ op pagina 93 Vµ lezen.
Leuk bedacht, maar Dukebox heeft waarschijnlijk de handleiding in PDF op de MSI site gedownload en bekeken. Zo moeilijk was dat toch niet te bedenken? Geld ook voor topicstarter overigens...
edit:
of het echte boekje natuurlijk :p

[ Voor 3% gewijzigd door breinonline op 22-04-2007 09:25 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-02 04:13
breinonline schreef op zondag 22 april 2007 @ 09:24:
[...]

Leuk bedacht, maar Dukebox heeft waarschijnlijk de handleiding in PDF op de MSI site gedownload en bekeken. Zo moeilijk was dat toch niet te bedenken? Geld ook voor topicstarter overigens...
edit:
of het echte boekje natuurlijk :p
Ja.. Waarom doet de TS dat dan niet? Ik bedoel, zelf opzoeken gaat meestal veel sneller. Dit was meer een beetje als ironie bedacht op de vraag. Want dat is dus echt een opzoekvraag en dan kan je ook geen serieus antwoord ontvangen..

Maar goed, on topic... Ik denk niet dat je een geluidskaart die kapot is kunt repareren door iets in de bios opnieuw te activeren. Ik weet niet waar je dat vandaan hebt, TS?

[ Voor 12% gewijzigd door Steephh op 22-04-2007 09:27 ]

_@/'

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Voor het gemak vul ik zelf even de witte regels in:

- Je draait Windows XP
- Je krijgt geen geluid
- Je weet wel wat van PC's (geen flame), maar het houdt niet over

Meestal staat er in het BIOS onder >Advanced een optie 'onboard sound'. Deze moet op enabled staan.
Als deze op enabled staat, ga je in Windows naar configuratiescherm > systeem > Tabblad hardware > apparaatbeheer en kijk je of je geluidskaart geactiveerd staat (geen melding), een conflict veroorzaakt (gele driehoek), of uitgeschakeld staat (rood kruis).

Je bevindingen kan je vervolgens hier weer deponeren.

Geen Ping, wel Pong

• chukkepukke
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-01 09:40
In mijn orginele handleiding is de numering zo: 1.1,1.2,1.3,1.4,1.5, dus pagina 18 bestaat niet mijn engels is zeer slecht (14 jarige) en ik wil veel van PC's kennen maar nu ben ik nog vrij noob.
Pong schreef op zondag 22 april 2007 @ 09:35:
Voor het gemak vul ik zelf even de witte regels in:

- Je draait Windows XP
- Je krijgt geen geluid
- Je weet wel wat van PC's (geen flame), maar het houdt niet over
En ja de pc draait op XP, krijg foutmeldingen van geluidskaart is afwezig, geen output maar ik ben dus wel een beetje en flame.......

[ Voor 125% gewijzigd door chukkepukke op 22-04-2007 09:46 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is hier dan wel een NL-talig forum, maar een handleiding kunnen lezen behoort tot de basiszelfwerkzaamheid die we op GoT verwachten. Dat kunnen verreweg de meeste 14-jarigen prima (het feit dat de handleidingen zelf vaak in ranzige Engrish geschreven zijn is natuurlijk punt 2). Misschien lange-termijn project om dat eens op orde te krijgen. Al naar gelang voorkeuren kan ik The Hobbit, Harry Potter, Captain Pugwash of Practical Unix & Internet Security aanraden als oefenmateriaal.

Maar al zou de handleiding in het Swahili zijn, in BIOS op zoek gaan naar iets als "Onboard AC'97 Audio" is echt niet teveel gevraagd. Gewoon zelf handen uit mouwen steken, logisch nadenken en dingen uitproberen...

Overigens is je NL ook al twijfelachtig als je in een zin "onboard" en "kaart" noemt. Het is ofwel onboard, danwel losse kaart, het kan per definitie niet beide tegelijk zijn :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.